www.silvarium.cz
Navigace: Úvodní arrow monitoring tisku arrow Zprávy z oboru lesnictví arrow Lesy ČR: Horké politické téma
e-monitoring tisku
Zprávy z oboru lesnictví
Zprávy z oboru myslivosti
TOP 100 komentovaných článků
Rozšířené vyhledávání
Forest Meri
progles
Hledej pomocí Google
Google

Poslední komentované články
1. Jaký bude další osud Národního parku Šum
[34 komentářů]
2. Přešlapování kolem CHKO (Nový život )
[27 komentářů]
3. Lesy bych rozdal lidem (Ekonom)
[51 komentářů]
4. Tendr na těžbu lesů je miliardový tunel,
[57 komentářů]
5. Zbrojař Háva v lesním hávu (Ekonom)
[3 komentáře]
6. Zvěřina je kvalitní biopotravina (Žateck
[5 komentářů]
7. Petici za vznik národního parku podepsal
[323 komentářů]
8. Žádost o výměnu vedení Lesů ČR (ČRo 1 -
[6 komentářů]
9. Se psy nebo na koních se do lesa v někte
[36 komentářů]
10. Podle kalamitního štábu se daří zpracová
[1 komentář]
11. Posekaná srnčata? Škoda může jít do stat
[5 komentářů]
12. Unikátní stavba písecké Lesovny (ČT24)
[2 komentáře]
13. Zastřelil psa. Dostal podmínku (Prachati
[55 komentářů]
14. Na střelnici se bojovalo o přeborníka Ko
[1 komentář]
15. HN: "Koučink" šéfů národního parku Šumav
[8 komentářů]
Zajímavosti
Odkazy
Ankety (výsledky)
Kontakty
Mapa webu
Rozšířené vyhledávání
Návštěvnost
Ceník inzerce
e-obchod
Vstup do e-obchodu
Ochrana dat
Jak nakupovat
Obchodní podmínky
e-diskuse
Vstup do e-diskuse
Pravidla diskuse
Nápověda
Nejnovější příspěvky
Seminář NLP II
e-kalendář
e-kalendář akcí
e-inzerce
Vstup do e-inzerce
e-časopisy
Lesnická práce
Svět myslivosti
Časopisy
Naše tipy
Zvířata v horách (M. Anděra, J. Hošek)
Zvířata v horách (M. Anděra, J. Hošek)
249 Kč
Přidat do košíku

Savci - průvodce přírodou (L. Dobroruka)
Savci - průvodce přírodou (L. Dobroruka)
249 Kč
Přidat do košíku

Kdo je online
Právě zde jsou
Hosté : 1220 a Členové : 2
Výměna ikonek
Hunting-shop FOTOGALERIE
Hunting-shop FOTOGALERIE
Ekolist
Ekolist
Biom
Biom
EnviWeb
EnviWeb
Jatagan
Jatagan
Thůje na živý plot
Thůje na živý plot
Moje zbraň
Moje zbraň
Třeboňsko Web
Třeboňsko Web
Myslivost
Myslivost
Poľovnícka informačná databáza
Poľovnícka informačná databáza
Foto Pavel Prašivka
Foto Pavel Prašivka
SDDH
Sdružení dopravců dřevní hmoty
Turpil
Turpil
Obora Žouželka
Ptačí web
Ptačí web
Hunting Shop Bazar
Hunting Shop Bazar
Myslivecké sdružení Rýmařov
Myslivecké sdružení Rýmařov
Tiplov
Tiplov
Prohunting, s.r.o.
Prohunting, s.r.o.
Vše, co jste chtěli vědět o parohaté zvěři
Hunting Experience
Dřevo Novák
Dřevo Novák
www.polovacka.com
www.polovacka.com
Firma Hujíček
Firma Hujíček
e-myslivost.cz
e-myslivost.cz
http://www.less.cz/
Less, a.s.
http://www.imyslivost.cz
iMyslivost.cz
Lesy ČR: Horké politické téma PDF  | Tisk |  Poslat
Hodnocení čtenářů: / 3
SlabéVynikající 
Pondělí, 08. únor 2010
< Předch.   Další >

m_pelc_2.jpg Aktualizováno: Opakovaná výzva KDU-ČSL z 6. 2. 2010

Státní podnik Lesy České republiky se v posledních dnech stále více dostává do popředí zájmu politiků.

Po kritice výběrových řízení ze strany KDU-ČSL se k výzvám na zastavení tendru a prověření jeho podmínek připojil i František Pelc ze Strany zelených tiskovou zprávou Podmínky pro tunelování státních lesů připraveny. K tématu státního podniku se v pátek na svém blogu vyjádřil i první místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka.

Zelení: podmínky pro tunelování státních lesů připraveny (Tisková zpráva Strany zelených) 

Přes kritické výhrady Strany zelených z prosince 2009 státní podnik Lesy ČR vyhlásil desetiletý megatendr na lesnické činnosti s objemem prací zhruba za 15 miliard korun. 

„Problém je v tom, že se dřevo z našich lesů rozprodává zoufale neefektivní metodou, kdy se neoddělují činnosti týkající se kácení stromů a odprodej vlastní dřevní hmoty. Firmám se prodává dřevo ze stromů nastojato, kdy není známá kvalita dříví a jeho konečná prodejní cena. Celý tento defektní model obchodování je v současnosti doveden do dokonalosti – tendr se nevypisuje na jeden či dva roky, ale na dlouhých deset let, kdy predikovat vývoj cen dříví a další podmínky ani není možné. Na podobně náročnou zakázku může navíc dosáhnout pouze několik málo velkých soukromých firem,“ říká první místopředseda Strany zelených František Pelc.

Jsme přesvědčeni, že se vedení společnosti v čele s generálním ředitelem Svatoplukem Sýkorou při zdůvodnění výběru způsobu prodeje dříví vědomě opírá o nevěrohodnou a účelovou analýzu. Zvolený postup v konečném důsledku vede ke skryté privatizaci lesů. Účelově zkreslená analýza neobsahuje základní srovnatelné objemové statistické a ekonomické veličiny, absentuje i metodika výpočtu. V celkovém výpočtu chybí 2,2 milionu m3 dřeva v posuzovaném období. Na základě různých veřejně dostupných údajů lze dojít k diametrálně jiným závěrům.

Máme důvod se obávat, že dlouhodobě vyvolávaná krize v lesním hospodářství i u správce státního lesa je pouze předehrou, která bude pokračovat rozprodejem majetku nebo privatizací lesa. Upozorňujeme v této souvislosti, že s.p. Lesy ČR spravuje majetek v hodnotě několika desítek miliard Kč a při připočtení zásob dříví se hodnota odhaduje na stovky miliard korun.

Tento dlouholetý tendr je dalším dokladem, že model správy státních lesů je neudržitelný. Probíhají rozporuplná výběrová řízení, prakticky každoročně se mění generální ředitelé jednoho z největších českých podniků. Ekologické a další neprodukční funkce lesa jsou stále více upozaďovány. 

Strana zelených na tiskové konferenci před dvěma dny opětovně vyzvala ministra zemědělství, aby dlouhodobý netransparentní tendr zastavil a prověřil jeho podmínky. „Jsme přesvědčení, že netransparentně zvolený postup poškozuje stát, místní podnikatele v lesnictví i kvalitu péče o naše lesní bohatství. Pokud se prokáže pochybení, žádáme, aby z toho vyvodil personální zodpovědnost,“ dodává první místopředseda Strany zelených František Pelc.


Bohuslav Sobotka: Přichází stát v Lesích ČR o velké peníze?


Dostala se mi do rukou zajímavá statistika. Nejprve hádanka. Dva sousední lesní podniky, oba státní, podobně velké. Jeden dosahuje výrazných zisků a pravidelně odvádí dividendy do státního rozpočtu. Druhý se v posledních letech potácí na pokraji ztráty a státu ( mimo daně) zatím neodvedl ani korunu. Hádejte, který je ten český….

2009: Bavorské státní lesy ( BaySF) mají cca 3000 zaměstnanců, ročně vytěží 4,66 mil. metrů krychlových dříví, celkový obrat se pohybuje na úrovni 7,8 miliardy korun. Hospodaří v lesích o rozloze 0,72 mil. ha. V uvedeném roce činil jejich hospodářský výsledek před zdaněním 914 mil. Kč.

2009: Lesy ČR mají cca 3,6 tisíce zaměstnanců, ročně vytěží 8 mil. metrů krychlových dříví, jejich obrat dosahuje 10,5 miliardy korun. Hospodaří na rozloze cca 1,3 mil. ha. V uvedeném roce činil jejich HV před zdaněním 250 mil. Kč. (z toho ale činil 544 mil. jednorázový příjem z prodeje nemovitostí)

V letech 2007-2009 dosáhly BaySF kumulativně před zdaněním hospodářský výsledek 3,9 miliardy Kč, ve stejném období činil HV Lesů ČR jen 1,4 miliardy Kč.

Velmi zajímavé je rovněž srovnání objemu těžby dříví a výnosů z jeho prodeje. Lesy ČR vytěžili v letech 2007-2009 celkem 25 mil. metrů krychlových dříví, BaySF zhruba 2/3 tohoto objemu, přesněji 16,7 mil. metrů krychlových dříví. I při nižším objemu těžby utržily BaySF za toto období za prodej dříví 23,7 miliardy korun, zatímco Lesy ČR 23 miliard korun.

Tolik srovnání veřejně dostupných statistických údajů. Jak je něco takového možné? Proč Lesy ČR dosahují při stejném objemu těžby a prodeje dříví o tolik nižších výnosů? Je příčinou nízký podíl vlastního obchodu se dřevem? Nepostupuje stát při řízení tohoto státního podniku neefektivně? Určitě zajímavé a znepokojivé otázky nejen pro ministra zemědělství, ale i pro předsedu vlády ( a všechny budoucí kandidáty na tyto funkce).


KDU: Zastavte podezřelý tendr státního podniku Lesy ČR

Opakovaná výzva KDU-ČSL. 

Včera (5. 2., pozn. red.) zveřejněné informace o hospodaření státního podniku Lesy ČR jen potvrzují naléhavost výzvy KDU-ČSL, která už minulý týden vyzvala vládu Jana Fischera, aby zastavila podezřelý tendr v tomto podniku. Nestalo se tak a Lesy ČR, s. p. naopak výběrové řízení vyhlásil.

KDU-ČSL žádala předsedu vlády, aby

1. splnil slib a prověřil výběrovou komisi státního podniku Lesy ČR, aby její složení bylo zárukou nezkorumpovatelnosti,

2. garantoval, že veřejné zakázky na provádění lesnických činností od 1. 1. 2011 budou zadány veřejně, a to zásadně podle zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,

3. garantoval, že pravidla veřejné zakázky neumožní vznik monopolu na straně dodavatelů prací,

4. garantoval, že nejen v době finanční a ekonomické krize celý projekt podpoří malé a střední firmy, zejména na venkově. Vláda nesmí dovolit, aby podmínky pro malé a střední podniky fakticky diktovaly velké firmy.

„Opakovaně a naléhavě žádáme premiéra Jana Fischera, aby zrušil výběrové řízení státního podniku Lesy ČR. V době finanční a ekonomické krize nese vláda odpovědnost za podporu malých a středních podniků v regionech České republiky. Postup Lesů ČR jde proti tomuto nálehavému zájmu," uvedl předseda KDU-ČSL Cyril Svoboda.


 

Přidat komentář
Jméno:
Název
BBCode:Vložte odkaz Vložte e-mail Tučně Kurzíva Podtrhnout Cituj Kód Začátek seznamu Položky seznamu Konec seznamu
Komentář:

Napište číslo dvacetčtyři

Označit nové komentáře za posledních 24 hodin (1 den)

Označit nové komentáře za posledních 48 hodin (2 dny)

Označit nové komentáře za posledních 72 hodin (3 dny)

komentářů
Datum: 08. 03. 2010 15:26:47
Autor: šohaj
Název: politici
Politici máte toho moc pro samé schvalování zákonů které nestojí za nic,nám mizí lesy ale to Vám zřejmě nevadí že.


Datum: 15. 02. 2010 20:22:11
Autor: pomoc
Název: les
Pište přímo tomuto poslanci své návrhy a věci, které jste našli jako negativní z činnosti současného vedení LČR a všech zlodějin okolo. Mohu sdělit, že pan poslanec Ohlídal je schopný člověk, vědec jako současný první ministr. Viz životopis a dílo poslance Ivana Ohlídala. Kdo má něco konkrétního, nebojte se a napište mu. Myslím, že když se to pohne ze Štrasburku i z pražské poslanecké sněmovny, ušetříte si další otevřené dopisy, které bohužel nic neřeší. Ještě jsem nezažil politika, který by byl odsouzen za sebevětší zlodějinu, vždycky se to hrálo do zámezí a když už je holt ouvej, tak to nejvyšší státní zástupkyně zastaví a sdělí, že se jedná o utajované skutečnosti, na které nemá veřejnost právo ani pohlédnout. Ale nyní nastávají jiné časy, lesníci nedejte se a pište panu poslanci svoje poznatky. Adresa je: Nyní je jedno, kdo je z jaké strany, jestli to zachrání komunisti nebo ČSSD, ale jde hlavně o budoucnost lesů a Vaše penze a chaloupky a v současné době se dávají věci do pohybu. Doufejme, že tím správným směrem..Kdo máte důkazy o tunelování a nekalostí u lesů čr?posílejte informace,dokumenty,smlouvy nebo ofocene veci třeba anonymně na tyto kontakty novinářům a poslancům,kteří s tím dokáží něco udělat. Nebo piste novinářům martin.marik(z)economia.cz,ONDŘEJ MALÝ,lidovky@redakce nebo poslancum ,


Datum: 10. 02. 2010 09:18:40
Autor: David Pavelka
Název: Pár otázek na zadavatele
1. Proč bylo vyhlášeno užší zadávací řízení a ne otevřené zadávací řízení, když ze zkušenosti minulých let je známo, že úroveň cen vítězného dodavatele z užších zadávacích řízení je přibližně o 20 % méně výhodná než úroveň cen při otevřeném zadávacím řízení? Nejedná se o vědomé porušení pravidel státního podniku, který má hospodařit způsobem řádného hospodáře? 
 
2. Proč musí uchazeč doložit, že dosáhl objemu pěstební a těžební činnosti ve dvou letech z let 2007, 2008, 2009 a nikoli již jen v jednom roce, jak tomu bylo dříve, když firmy, které odstupovaly a neplnily smlouvy v minulosti, byly právě ty, které objemy měly vysoké? 
 
3. Proč není požadováno místo obratu společnosti, objemu pěstební a těžební činnosti, objemu vlastního kapitálu třeba solventnost společnosti, tj. včasné uhrazení svých závazků vůči svým dodavatelům včetně státního podniku Lesů ČR? 
 
4. Proč již na každou SÚJ postačí 1 kvalifikovaný THP, když v minulosti jich bylo třeba doložit třeba i 7?  
 
5. Proč byly smluvní územní jednotky spojovány, čímž se zvýšila i úroveň požadovaných bankovních záruk, požadovaných objemů pěstebních a těžebních činností při současném zvětšení problémů vzniklých v případě odstoupení od smlouvy tzv. stabilním dodavatelem prací? 
 
6. Kvalifikační kriteria výše obratu, objem pěstební a těžební činnosti, hodnota vlastního kapitálu není v souladu s § 61 odst. 2. písm. b) navíc v případě vysoké bankovní záruky, kterou musí vítězný uchazeč doložit, není důvod preferovat uchazeče s nejvyššími hodnotami výše uvedených kriterií, ale má jediný význam, a to diskriminovat malé a střední podnikatele. Jako odpověď na všechny předchozí otázky se nabízí, že příčinou, která vede Lesy ČR s.p., je snaha o monopolizaci českého lesnictví. Proč se však vedení Lesů ČR s.p. rozhodlo dát tyto malé a střední subjekty do područí několika velkých často nesolventních společností, kterým chce rozdělit zakázky v lesích?  
 
7. Jak se státnímu podniku Lesy České republiky tyto vítězné velké společnosti odvděčí za získání svého monopolního postavení? Jak zdůvodníme našim dětem, proč máme kromě nejdražších dálnic i nejdražší hospodaření v našich lesích? Proč všechny ostatní lesní majetky u nás i v Německu dokáží hospodařit lépe než státní podnik Lesy ČR? Proč Lesy ČR nejsou schopny samy prodávat dříví, tak jako jiní vlastníci lesů?  
 
8. Proč se nenajde někdo ve vedení státního podniku Lesů ČR, kdo v souladu se zákony včetně těch morálních zabrání odtoku peněz z českého lesnictví do kapes několika mála spřátelených společností s naší nejvyšší politickou reprezentací?


Datum: 07. 03. 2010 09:02:05
Autor: adjunkt
Název: RE: Pár otázek na zadavatele
Dovolím si tak trošku reagovat místo zadavatele. Je to pořád jen o těch korytech. Vy jste tam byli i s tvým tatíčkem nedávno, třebas na Oskavě, kde to taky zrovna regulérní plnění smluv nebylo. Dokud Vaši kamarádi Kubačka a Kaňok měli nějaké slovo, měli jste se dobře. Teď je u koryta prostě někdo jiný. Mě se tento systém vůbec nelíbí, ale myslím si, že ty bys měl být v tomhle státě jeden z posledních, kdo by se měl zlobit. Tak Lesu zdar, inženýre !




Datum: 10. 02. 2010 10:52:06
Autor: Bigi
Název: RE: Pár otázek na zadavatele
Nechápu tento příspěvek, 
asi se jedná o omyl,  
protože myslím, že Silvarium není zadavatelem. 
Vůbec nechápu, proč sem někdo píše takovéto příspěvky. 
Asi jste si Pane Pavelko popletl adresáty, zadavatel má adresu 
www.lesycr.cz




Datum: 15. 02. 2010 20:19:16
Autor: les
Název: RE: RE: Pár otázek na zadavatele
Také si myslím pane Pavelko,že Vaše otázky TYPU PROČ ? měl zaslat buď do tisku nebo někomu z poslancům,třeba lidovcům,zeleným či novinářům nebo komukoliv,kdo to bude řešit! pROSTĚ VLÁDĚ. SvS se tím zabývat nebude,ten to tak chce,protoze před volbami potřebuje nakrást,co se dá a že po něm potopa je mu jedno!




Datum: 09. 02. 2010 18:24:01
Autor: Andersen
Název: Pohádka
Byl jednou jeden ovčák a měl syna. Staral se poctivě o stádo ovcí a měli se dobře. Byla to ale dřina. Každý den ovce vyhnat na pastvu, podojit, sýr vyrobit, večer přepočítat, v noci chránit před vlky. Byl už starý a sil ubývalo. Předal tedy stádo synovi a sám si nechal jen ovečku s beránkem. Ale synovi se líbila více zábava než těžká práce. Přemýšlel, jak by to vyřešil. Když přišli vlci, svěřil jim péči o ovce. Slíbili, že se budou starat, jak nejlépe umějí, dokonce daně budou odvádět. Zpočátku šlo všchno dobře. Vlci syna zvali na grilování, dokonce i golf si s nimi mohl zahrát na hřišti, které zbudovali na pastvině. Ale později to bylo horší a horší, ani na jídlo nebylo. Nu což , řekl si syn. Táta má ještě beránka a ovečku. A tak vše dobře skončilo a jestli nezemřeli, tak tam žijí dodnes.


Datum: 09. 02. 2010 18:47:26
Autor: Richard
Název: RE: Pohádka
Krásná pohádka.....ovšem, mám pocit, že v českém lesnictví je už bohužel ovečka neplodná a beránek impotent - tam to dobrý konec nemá:-((




Datum: 09. 02. 2010 19:36:01
Autor: pšik
Název: RE: RE: Pohádka
že by alegorie o generálním a personální -)




Datum: 09. 02. 2010 20:17:16
Autor: Pepa
Název: RE: RE: RE: Pohádka
Ha,ha ha, velmi povedené, pšíku jste borec............




Datum: 08. 02. 2010 16:47:54
Autor: západočech :-)
Název: cenzura
Už toho radši všichni tady nechte! Nebo Vám tady ty stránky až mne pořádně nas.... zavřu, jako jsem to nechal udělat všem zaměstnancům LČR. Váš milovaný Honza Mičánek


Datum: 09. 02. 2010 07:56:54
Autor: IPS
Název: RE: cenzura
Zdravím, co je to zase za silácký řeči. A jak to, že já se na stránky silvaria připojím kdy chci.. Strašte děti.....




Datum: 06. 03. 2010 09:02:54
Autor: fraxinus
Název: RE: RE: cenzura
Určitě se připojujete na svém vlastním PC, protože na služebním PC LČR je tato stránka zavřena s odůvodněním, že může obsahovat viry. Myslím že LČR se už více nakazit nemůže




Datum: 09. 02. 2010 09:27:05
Autor: revýrňýk
Název: RE: RE: cenzura
jasně, že se připojím kdy chci. 
Ale z domova, ze soukromého počítače, přes soukromé připojení. To je snad jasné, že ne v pracovní době, služebním připojením a ze služebního kompu :-P :-P




Datum: 08. 02. 2010 20:31:40
Autor: hle sní k
Název: RE: cenzura
Nedosti na tom, že se pracovníci LČR nedostanou na stránky Silvaria (vždyť je ke své práci vůbec nepotřebují, na co znalosti a nové poznatky když máte jenom držet hubu a krok holoto líná!!!). 
Dalším krokem osvíceného vedení bylo zrušení předplatného Lesnické práce. Vždyť tam o nás nepíšou nic pěkného (taky není co) tak je potrestáme, pisálky jedny! 
Následovat bude asi toto: pracovníci LČR budou muset podepsat dodatek ke smlouvě, ve kterém se zavážou číst pouze nějaký jediný správný tisk, odhaduju že se budou jmenovat Sýkoro(no)viny. Kdo tak neučiní bude smrdět ...krchovem. 
Totalitní praktiky jak vyšité.




Datum: 08. 02. 2010 21:40:30
Autor: Malolesník
Název: RE: RE: cenzura
To je nějaká hloupost, ne? Říkáte, že zaměstnanci LČR se nemohou připojit na w.silvarium.cz? To je nesymsl, ne? Nebo to mají nějak blokované? 
 
Jestli jo, tak na to nemám slov...




Datum: 09. 02. 2010 09:32:35
Autor: Karel
Název: RE: RE: RE: cenzura
Je to pravda pravdoucí. 
Z rozhodnutí paní personální ředitelky a zavřené už je to vloni.




Datum: 09. 02. 2010 11:24:56
Autor: Jan
Název: RE: RE: RE: RE: cenzura
Karle, je to ta nejkrásnější a nejrozumnější žena na GŘ? Promiň, ale mám v tom nějaký zmatek, proto se dotazuji, děkuji.




Datum: 09. 02. 2010 17:37:23
Autor: Richard
Název: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
....zajímalo by mě, jestli ta krásná a prudce inteligentní žena pozná jehličnan od listnáče, lišku od psa a bažanta od slepice:-))....ale takový tu potřebujem....a propaux...když už je v tomto státě možné, aby ve státních lesích dělali lidé bez lesnického vzdělání, nešlo by třeba, aby mi slepé střevo kuchnul třeba právník??:))))




Datum: 06. 03. 2010 09:09:08
Autor: fraxinus
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
Opravdu LČR řídí samí odborníci. Např. Pan KŘ ing Braum (dříve dopr. podnik) nejen, že nepozná běžné dřeviny, ale dokáže zabloudit v lese. (škoda, že ho posléze našli) To máme odborníky!




Datum: 06. 03. 2010 11:19:05
Autor: ulmus
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
Ja to namyšlenej zmetek. Kromě jiného, zřejmě přišel s úkolem přihrát stavební zakázky svým kamarádům. jimž je zavázán.




Datum: 07. 03. 2010 13:18:37
Autor: KAREL
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
Ja to namyšlenej zmetek. Kromě jiného, zřejmě přišel s úkolem přihrát stavební zakázky svým kamarádům. jimž je zavázán.Ano přihrát stavební zakázky svým kamarádům? Ne sám sobě,sám má velkou stavební firmu, as ,v obchodním rejstříku ve vedení firmy figurují jiné osoby. Je v pozadí několika vlivných firem,které v povzdálí řídí. Podívejte se na video Karlovarská losovačka,jméno té firmy se tam objevuje. 
A obdobně korumpovaně probíhají zakázky u LČR.




Datum: 09. 02. 2010 14:42:52
Autor: Karel
Název: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
zapoměl jsi ještě ta nejněžnější ! 
Ano je to naše všemi milovaná mamba.




Datum: 05. 03. 2010 17:49:45
Autor: Jan
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
Mambu nenávidí všichni zaměstnanci LČR,ale ze strachu 
propuštění ze zaměstnání drží hubu




Datum: 05. 03. 2010 17:43:53
Autor: Jan
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: cenzura
Mambu nenávidí všichni zaměstnanci LČR,ale ze strachu 
propuštění ze zaměstnání drží hubu




Datum: 08. 02. 2010 13:55:29
Autor: Petr
Název: -- vypadlo z monitoringu --
Lidové noviny, 6.2.2010): rozhovor s Joachimem Kesslerem, mluvčím Bavorských státních lesů: 
 
http://www.lidovky.cz/prodavame-vyhradne-ve-vlastni-rezii-d7l-/ln_noviny.asp?c=A100205_000052_ln_noviny_sko&klic=235352&mes=100205_0


Datum: 08. 02. 2010 16:43:53
Autor: PR manager
Název: RE: -- vypadlo z monitoringu --
Petře, ale to je jen akce odpůrců tohoto nejčistčího tendru pro Mičánka!!! Samozřejmě si dělám srandu, ale Boublík s Poulíčkem dva nejlepší poradci v lesnictví Vám to vysvětlí!




Datum: 08. 02. 2010 12:39:50
Autor: tendr
Název: Michal Hašek a spol.
K čemu je nezkorumpovatelná komise a účast Transparency International u tendrů, když tyto organizuje právní kancelář Jansta & Kostka, u které dělá koncipientskou praxi stínový ministr zemědelství Hašek...??? Bude snad pan Michal Hašek vybírat i vítěze tendrů?? Nebo bude předávat informace přátelským firmám, které přispějí na jeho předvolební kampaň??? Na jakém základě Lesy vybraly tuto právní kancelář?? Proč si tendry neorganizují samy???? Liška asi věděl, proč psát článek o pokrytectví pana Haška... Probudí se i KDU-ČSL??? Nebo taky dostali "nasypáno" jako za Luxe???


Datum: 09. 02. 2010 17:42:58
Autor: Richard
Název: RE: Michal Hašek a spol.
...lidi zlatí, proberte se!!!lesočeši mají ztrátu za prodej dříví 2 mega, zisk udělali pouze na prodeji nemovitostí... kam ty prachy asi jdou???Lesy ČR i Lessy ČR přece sypou politickým stranám!!!!To by musela proběhnout asi nějaká defenestrace.revoluce atp., aby supertransparentní tendry neproběhly....




Datum: 08. 02. 2010 13:04:59
Autor: příloha
Název: RE: Michal Hašek a spol.
Název subjektu: LESS & BIOMASS a.s.  
IČO: 28280407  
Sídlo: Bohdaneč 136, PSČ 28525  
Den zápisu: 03.04.2008  
 
Předmět činnosti:  
- správa vlastního majetku holdingu LESS 
 
Zapsáno: 3.dubna 2008  
 
předseda představenstva: Ing. Jan Mičánek, r.č. 500613/172 
Bohdaneč 112, PSČ 285 25 
den vzniku funkce: 12.září 2008 
den vzniku členství v představenstvu: 12.září 2008 
Zapsáno: 22.září 2008  
 
člen představenstva: Ing. Václav Třeštík, r.č. 630803/1895, bývalý obchodní ředitel Lesů ČR za sociálně demokratického ředitele Františka koníčka a ministra zemědělství, nynějšího ekonomického experta ČSSD Jana Mládka 
Říčany, Olivova 1888, PSČ 251 01 
den vzniku členství v představenstvu: 12.září 2008 
Zapsáno: 30.dubna 2009  
 
Akcie:  
200 ks kmenové akcie na majitele v listinné podobě ve jmenovité hodnotě 10 000,- Kč 
Zapsáno: 22.září 2008




Datum: 08. 02. 2010 11:43:41
Autor: kašpárek
Název: u debilů
Kde jste vzal těch 3,6 tisíce zaměstnanců? Počet jejich zaměstnanců na správách je tak mizivá , že nemohou zvládnout ani co mají. Krajská ředitelství jsou v podstatě k ničemu (zamětnanců tam také neni mnoho) , o GŘ a jeho obsazenosti kvalitou ani nemluvím , tam bych počet jistě snížil a obsadil odborníky , ne diletanty šmelinářskými a zpolitizovanými , ale kde je ten zbytek zaměstnanců? Že by černé duše? 
Mluvilo se dnes v rádiu o pronájmu lesů.Další varianta , jak zlikvidovat lesy , lesnictví a vytunelovat jej.  
Lesníci ,probuďte se !!!


Datum: 08. 02. 2010 10:54:29
Autor: Drozd
Název: popletení "odborníci"
Nedivám se KDČSL ,že se ozývá a to proto, že tato oblast zemědělství a lesnictví byla vždycky jejich trafikou a zdrojem existence.I kdyý s jejich požadavky rozhodně nesouhlasím protože pomíjejí historii a zkušenosti z let  
1993 až 2003.Zákon o veřejných zakázkách je největší zlo pro hospodaření v lesích ,to ví každý hajný. 
Je však s velkým podivem, že se do toho pletou zelení třeba ústy pana Pelce,kariéristy a populisty.Ať se podívají na Šumavu co tou svou neznalostí a rozkraveností způsobili.Tam se jedna o miliardové škody a nikdo se k tomu nepřiznává. Tedy s těmi zelenými  
velmi opatrně a raději je k této věci nepřipustit. 
Prodej dřeva na lokalitě Peň je nejekonomičtější cesta jak v lesích hospodařit.Je potřaba nastavi systém takl, aby prospíval nejen LČR ale i obcím a zaměstnanosti venkova.Sociální aspekt je na druhém místě za ekonomickým.


Datum: 08. 02. 2010 14:02:06
Autor: Petr
Název: RE: popletení "odborníci"
Souhlasím, že na P to bude pro LČR (které neumějí prodávat dřevo sami, jako každý normální vlastník) nejvýhodnější. To co je nachystáno není prodej, ani výprodej to je prostě rozdání těm největším a nejbohatším. 
Od státního podniku by se mělo vyžadovat dodržování národního lesnického programu. 
Určitě také, v době krize zvláště, i řešení sociálního aspektu v oboru. Poslední soutež povede k destrukci nejen u firmem pracujících v lese, ale i v dřevozpracujícím průmyslu. == další zátěž pro sociální systém.




Datum: 08. 02. 2010 18:28:37
Autor: Gejza
Název: RE: RE: popletení "odborníci"
Petře, podle čeho soudíte, že LČR neumí sami obchodovat? Těžko se obchoduje, když se vám do obchodování plete někdo třetí. Tím třetím myslím HLDS. Cenová jednání s odběrateli vede HLDS. Jednotlivé LS jsou v pozici "o nás bez nás". Cenu za dopravu dřeva sjednává s dopravci opět HLDS bez účasti LS (zase o nás bez nás) a tuto sjednanou sazbu pak jednotlivým LS odečítá od ceny dřeva za m3. Navíc regionální prodej vedení LČR už od 1.7.2009 natvrdo zarazilo. Za této situace můžete jen velice těžko nějak zásadně ovlivnit zpeněžení, s tímto doufám souhlasíte. Nebo je z vašeho pohledu problém v sortimentaci ? Tam to asi nebude. Prostě problém je ten, že musíte dodávat dřevo tomu odběrateli, kterého vám určí, za ceny, které bez vás domluví-jde jen o přesuny kubíků, nelze tedy mluvit o obchodu, ale o pouhém odbytu. Z tohoto je jasně vidět, že odpovědní šéfové dělají vše proto, aby to nešlo a mohlo se říct právě to, co říkáte vy, tj. že LČR neumí obchodovat a nejvýhodnější tedy bude, aby LČR obchodovaly se dřevem na "P". A zase jsme tam, kde nás podnikatelské subjekty chtějí mít. Je to jako když vám svážou ruce a nohy, hodí vás do vody a řeknou - teď plav!




Datum: 08. 02. 2010 11:24:34
Autor: Nasranej
Název: RE: popletení "odborníci"
S tím Pelcem samozřejmě souhlasím, já osobně Zelené všeobecně, už kvůli Šumavě, nemůžu ani cítit, ovšem pokud někdo z nich řekne, co já si myslím, nevidím důvod, proč bych s tím nesouhlasil. Otázkou zůstává, z jakého důvodu se tentokrát Pelc chytl tohoto tématu, zda z přesvědčení, či z vychcanosti. Faktem je, že poprvé jsem slyšel se k tomuto vyjádřit Sobotku z KDU-ČSL. Takže je docelamožné, že se Pelc a Zelení pouze vezou.




Datum: 08. 02. 2010 10:33:14
Autor: systémový přítel
Název:
5.2. - je tzv. užší výběrové řízení zveřejněno - a to, čeho se obávaly všechny firmy, které nejsou v "TOP 7" největších firem - je tady. Ani ne omezením v zákl. kvalifikačních podmínkách - na to ještě relativně dost firem dosáhne, ale tímto: 
Kritéria pro omezení počtu zájemců Váha 
Finanční hodnota PČ (v Kč bez DPH) 35% 
Objem TČ (v m3) 35% 
Výše celkového obratu (v Kč) 15 % 
Hodnota vlastního kapitálu (v Kč) 15 % 
 
To je záměrné upřednostnění těch největších firem - které je rozumně neodůvodnitelné už tím, že se jedná o 108 zakázek, které nejsou tak velké, aby je nezvládlo více jiných firem. A jestliže dedukuji, že těchto 7 firem to podá na všech 108-mi zakázkách (nic jim v tom nebrání) - budou vybráni a následně v druhém kole s ohledem na požadované jistiny a bankovní záruky to už podají pouze tam kde chtějí (a ostatní náhodnou ne) - pak se domnívám, že by už mohlo jít i o trestnou záležitost - a to zločinné spiknutí (vymyšlení VŘ "na míru" s následnou domluvou).


Datum: 08. 02. 2010 20:24:32
Autor: Hajnej
Název: RE: VŘ
Howgh, pane kolego, tak přesně je to vymyšleno a je to geniální, ne? Zajímavé, že to fakt nikdo nechce vidět. Jestli nakonec nebudou domluvení i ti ostatní, že? Nechutné? Ano, ale v této republice mně už nic neudivuje. A když to neprojde, no co, každopádně bude krásně nastavený směr k privatizaci(jiné řešení přece není, vidíte jak to se s.p. nejde dál), kde se v konečném důsledku k lesům v ČR dostanou zase stejné firmy, které by tento tendr vyhrály...prostě GENIÁLNÍ OBYČEJNÝ HAJNÝ... Co dodat? Tak nějak jste si to , pane kolego, představoval, ne? Aspoň z Vašich předchozích příspěvků je to zřejmé.  
Bohužel, já s Vámi v tomto nesouhlasím(privatizace). Dle mého názoru by stačilo, kdyby došlo k odpolitizování sektoru a nechal se s.p. fungovat tak jako v okolních vyspělých státech, kde to zjevně jde i touto cestou.




Datum: 09. 02. 2010 13:28:56
Autor: systémový přítel
Název: RE: RE: VŘ
Já si nepředstavuji cestu k privatizaci přes zmanipulovaná VŘ - v žádném případě. Z těch je mi smutno - neveselo. 
Ale kdybych si měl rýpnout: Vidíte co systém vyplodil? Bylo by toto možné někde jinde než u LČR?




Datum: 10. 02. 2010 18:13:59
Autor: Hajnej
Název: RE: RE: RE: VŘ
Dovolil bych si tvrdit, že v tomto případě nejde o systém, který to umožnil, ale o sprominutím bordel v tomto státě. Jsem přesvědčen, že jinde by to nemohlo projít ani prvním čtením...Tedy otázka zní jinak: Bylo by to možné někde jinde, než v ČR?  
A o to tady běží, ale myslím, že se pomalu některé masy začínají probouzet a ještě to bude drama...uvidíme...držme lesům palce.




Datum: 10. 02. 2010 09:18:36
Autor: xx
Název: RE: RE: RE: VŘ
A jak myslíte, že by probíhala ta Vámi opěvovaná privatizace? Úplně stejně na míru, jen by to bylo jaksi nafurt. Takže vlastně asi ještě drsněji a netransparentněji. A když vezmu v úvahu i pár následných proher našeho dojného státu u mezinárodních arbitráží, tak pravděpodobně i s prodělkem :-))




Přejít na další komentáře z celkového počtu 73 komentářů.


< Předch.   Další >
Přihlášení

Uživatelské jméno

Heslo

Zapamatovat
Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Lesnický slovník
Poslední komentáře
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Zase polopravda prohlašovaná parkem . Šlo o dohody...
Komentoval: Region
Komentář k článku:
Jaký bude další osud N...
[02. 09. 2010 22:57:48]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Vladimíre, už ani debaty o velkých šelmách se Vám ...
Komentoval: Děda z lesa
Komentář k článku:
Přešlapování kolem CHK...
[02. 09. 2010 22:39:32]
 RE: RE: RE: RE: RE: Ma...
sekretářku
Komentoval: sdfnh
Komentář k článku:
Lesy bych rozdal lidem...
[02. 09. 2010 22:29:03]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
a ten Váš je co ???
Komentoval: Spartakus
Komentář k článku:
Tendr na těžbu lesů je...
[02. 09. 2010 21:43:12]
 RE: RE: RE: RE: napíšu...
za uplynulých 20 let jsem se nesetkal s tím, aby s...
Komentoval: Spartakus
Komentář k článku:
Tendr na těžbu lesů je...
[02. 09. 2010 21:39:32]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Moc se mi tomu nechce věřit , ale možné je všechno...
Komentoval: Viktorie
Komentář k článku:
Jaký bude další osud N...
[02. 09. 2010 21:19:58]
 RE: RE: RE: RE: Malý p...
A notebůk, intáč a teréňáka. A služební byt tak 4+...
Komentoval: revírník
Komentář k článku:
Lesy bych rozdal lidem...
[02. 09. 2010 21:11:27]
 RE: RE: tendr
Víme. A přejeme mu to.
Komentoval: revírníci
Komentář k článku:
Tendr na těžbu lesů je...
[02. 09. 2010 21:01:33]
 RE: email ministrovi
Panebože je to uplnš přesně napsaný. Proboha copak...
Komentoval: Další lesník z Moravy
Komentář k článku:
Lesy bych rozdal lidem...
[02. 09. 2010 21:01:25]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Jiří chyba, minimálně všech okolních sousedních st...
Komentoval: Ota Buršík
Komentář k článku:
Přešlapování kolem CHK...
[02. 09. 2010 20:58:48]
 RE: Použiji slova film...
Vážení,zas jen urážky. Autor článku si to nezaslou...
Komentoval: Lužní les
Komentář k článku:
Přešlapování kolem CHK...
[02. 09. 2010 20:49:24]
 hádanka
Ten zmetek je přece samorost,ten chce urvat všechn...
Komentoval: jan
Komentář k článku:
Zbrojař Háva v lesním ...
[02. 09. 2010 20:45:20]
Novinky v diskusi
1. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
2. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
3. Re:Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
4. Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
5. vyhláška dotaz od sano
6. Re:výdělky v lesnictví od Tatanka
7. Re:výdělky v lesnictví od Martin_H
8. Re:výdělky v lesnictví od Dr Voštěp


poslední za 4h - 24h
Nejčtenější články za poslední týden
RSS kanál

Čtěte příspěvky přímo doma na svém PC

RSS 2.0 Feed
Obchod dřívím
Statistiky
Členů: 3214
Články: 13318
Komentáře: 49961
Ankety: 23
Zboží v e-obchodu: 420
Odkazy: 19

Stránka byla vytvořena za 1.28307 vteřin.
© Copyright Lesnická práce s.r.o. - Publikování nebo šíření obsahu Silvarium.cz je bez písemného souhlasu Lesnické práce, s.r.o., zakázáno.

Stránky využívají redakční systém Mambo/Joomla 4.5.2.3/1.0.7. Připojení serveru zajišťuje firma IGNUM.

Denní zpravodajství pro e-monitoring tisku zajišťuje společnost Newton media, a.s.
Běží díky: Apache Mysql Apple PHP W3C CSS (X)HTML