Vytisknout stránku

Ponsse uvádí na trh EU nové emisní motory se Stage V

Nové motory Mercedes-Benz / MTU splňující emisní normu Stage V jsou vybaveny nejmodernější technologií motoru a jsou vynikajícím řešením pro těžebně-dopravní stroje, které poskytují vysokou produktivitu, spolehlivost a úsporu paliva a současně jsou šetrné k životnímu prostředí. Nové motory jsou k dispozici ve třech různých třídách výkonu pro modely těžebně-dopravních strojů PONSSE.

Udržitelnost v popředí

Společnost Ponsse směřuje vývoj svých produktů k metodě krácených surových kmenů "cut-to-length". Sortimentní metoda vede k produkci nižších emisí a k menším škodám na půdě v porovnání s jinými těžebními metodami. Nové emisní motory se Stage V dále zvyšují ekologickou ohleduplnost k lesnímu prostředí. Nové moderní motory jsou nízkoemisní s minimální produkcí pevných znečišťujících látek a oxidů dusíku (NOx). Hodnoty jsou podstatně nižší než u předchozích emisních limitů stupňů III a IV. Kromě kontroly hmotnosti částic regulují emisní motory Stage V také počet pevných částic pomocí filtru DPF

Testovaná technologie a vysoký výkon

Nové emisní motory Mercedes-Benz / MTU Stage V jsou výkonné a úsporné. Všechny verze motoru mají vyšší točivý moment a maximálního výkonu se dosahuje při nižších otáčkách za minutu (RPM), než kdykoli předtím. Nové motory byly podrobně testovány v různých oblastech po celém světě. Harvestory i vyvážecí traktory byly podrobeny komplexnímu testování v chladném i horkém klimatu a ve skutečných náročných provozních podmínkách. Výsledky testů v terénu jsou povzbudivé a dokázaly, že motory mají velmi vysoký výkon i točivý moment. Tím, že je dosažitelný vysoký výkon s rychlou odezvou i při nízkých otáčkách, tak se výrazně se zlepšuje produktivita stroje i snižuje spotřeba paliva.

Odolná konstrukce pro vysoké zatížení

Významným přínosem nových motorů z pohledu použití je mimořádně odolná konstrukce motoru. Motory se Stage V z velké části vycházejí ze základní struktury předchozí generace se Stage IV. Nejvýznamnější rozdíl je v novém systému dodatečného zpracování výfukových plynů: kromě následného zpracování SCR a recirkulace výfukových plynů EGR je nyní přidán i filtr pevných částic DPF. Stejně jako u předchozí generace je systém recirkulace součástí katalyzátoru, který je v TDS PONSSE velmi dobře tepelně izolován.

Emisní norma Stage V vstoupí v EU v platnost v roce 2019. TDS Ponsse budou vybaveny novými motory pro trhy EU již v prvním čtvrtletí roku 2019.

Technické specifikace

Typ motoru a výkon:

PONSSE Gazelle, Wisent, Elk, Beaver a Fox:
Mercedes-Benz / MTU OM934 LA Stage V, 4 válce, objem válců 5,13 l, výkon 150 kW / 204 koní (1800 ot./min), krouticí moment 850 Nm při 1200 až 1200 ot./min.

PONSSE Buffalo, BuffaloKing, BuffaloDual, Slon, ElephantKing, Ergo, Scorpion, ScorpionKing:
Mercedes-Benz / MTU OM936 LA Stage V, 6 válců, objem válců 7,7 l, výkon 210 kW / 286 koní při 1800 ot / min., točivý moment 1200 Nm při 1200 až 1200 ot./min.

PONSSE Bear:
Mercedes-Benz / MTU OM936 LA Stage V, 6 válců, objem válců 7,7 l, výkon 260 kW / 354 koní 1800 ot./min., krouticí moment 1,450 Nm při 1200 až 1200 ot / min.

Podle TZ Ponsse, red.

 

 

Líbil se vám článek?
(0 hlasů)