fotoarci

Získat aplikaci Adobe Flash Player
header-bg
   
Velikost textu

Jeleni devastují lesy, Bendl na ně chce poslat lovce

Ministr zemědělství Petr Bendl chce zastavit dlouholeté poškozování českých lesů přemnoženými jeleny, daňky nebo divočáky, uvedl to server Aktuálně.cz. 

"Hlavním důvodem je stoupající negativní vliv přemnožené zvěře, který dopadá jednak na zemědělce poškozováním jejich úrody, tak zejména na vlastníky lesů, v nichž škody z přemnožené zvěře snižují hodnotu jejich majetku. To se týká i majetku státu ve státním podniku Lesy ČR," řekl Aktuálně.cz ministr zemědělství. Na některých místech počet spárkaté zvěře až několikanásobně překračuje únosný stav. Jeleni, srnci či mufloni pak okusují zejména mladé listnaté stromky a jedle a brání obnově lesa, jehož zdravotní stav stále patří k nejhoršímu v Evropě. Například když vědci před pár lety zkoumali na několika místech Kralického Sněžníku, jak se tam daří jeřábu, zjistili, že nevyroste více než čtyřicet centimetrů nad zem. Jakmile vykoukne nad trávu nebo borůvčí, zvěř ho okamžitě odkousne.

Nepůvodní druhy na Křivoklátsku
Zvěř je přemnožená i v Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko, kde ministerstvo životního prostředí plánuje vyhlášení nového národního parku. "Je patrné, že se u většiny druhů spárkaté zvěře neodloví ani roční přírůstek, neboli stavy zvěře exponenciálně rostou," řekl Aktuálně.cz ředitel Správy CHKO Petr Hůla, podle něhož bude jedním z hlavních úkolů nového národního parku počty zvěře radikálně omezit na úroveň, která je blízká přírodě. Podle Hůly v křivoklátských lesích žijí dokonce i nepůvodní druhy, jako je sika japonský nebo muflon.

Škody se aspoň nerozšiřují
Podle poslední zprávy ministerstva zemědělství o stavu lesa se v posledních letech podařilo dosáhnout aspoň toho, že se škody od lesní zvěře nerozšiřují. "I přes toto zlepšení je nutno konstatovat, že vliv na lesní porosty zejména nejmladších vývojových stádií smíšených a listnatých porostů trvá a bude i nadále potřeba této otázce věnovat zvýšenou pozornost," konstatuje se ve zprávě, která zároveň varuje před tím, že se v roce 2010 počet jelení, daňčí a mufloní zvěře zvýšil.

Krušné hory nejpostiženější
Mezi nejvíce postižené regiony patří severní část Krušných hor. To potvrzuje i ministerská zpráva o stavu českých lesů. Podle dokumentu způsobila zvěř na lesních porostech škody za bezmála 28 milionů korun. "Nejvíce škod je v roce 2010 vykazováno v Ústeckém kraji, a to 4 588 000 korun," uvádí se ve zprávě. Na druhém a třetím místě následuje jižní Morava a Plzeňský kraj.

Smluvní podmínky mezi Lesy ČR a lesnickými firmami jsou

Škody mohou přesáhnout miliardu
Podle ekologického Hnutí Duha ovšem skutečné škody způsobené lesní zvěří mohou být podstatně větší, než uvádí ministerská zpráva. Organizace totiž kromě přímých škod na zničených stromcích zahrnula do svého výpočtu také vynucené náklady na ochranu vysázených stromků, ztrátu na přírůstku a kvalitě dřeva. Výsledná škoda pak překročila miliardu korun ročně.
Jaromír Bláha z Hnutí Duha připomněl, že podle vládou schváleného Národního lesnického plánu mělo ministerstvo zemědělství upravit pravidla lovu lesní zvěře do října 2010 - před více než rokem. Nová pravidla by přitom podle doporučení odborné komise měla vycházet z principu, že se pro daný region stanoví takový počet zvěře, aby to pro tamní přírodu bylo únosné.

Bendl se chystá novelizovat zákon
Ministr zemědělství Petr Bendl uvedl, že chystá novelizaci zákona o myslivosti, který "v současné podobě nevyhovuje především ve vztahu vlastníků honebních pozemků a myslivců". Konkrétní řešení, jak přemnoženou zvěř v lesích redukovat, musí podle Bendla navrhnout odborníci v diskusi při přípravě novely. "Dosavadní postup u škod způsobených zvěří musí být ale každopádně změněn tak, aby byla škoda pro vlastníka - uživatele lépe uplatnitelná a vymahatelná," konstatoval Bendl.

Jelenů není mnoho, tvrdí myslivci
Českomoravská myslivecká jednota, největší profesní organizace v zemi, ovšem dlouhodobě odmítá, že by jelenů či muflonů bylo v českých lesích extrémně mnoho. "Současné stavy spárkaté zvěře ani zdaleka nedosahují početnosti velkých býložravců v původních podmínkách," konstatoval před časem Jaroslav Kostečka, jednatel mysliveckého sdružení, které má desítky tisíc členů. "Je nutné si zcela zásadně připomenout, že se v současné době například jelení zvěř stabilně vyskytuje pouze na 25 procentech území. V minulosti žila jelení zvěř na 100 procentech území," dodal Kostečka.

Bendl chce myslivce přesvědčit
Jaromír Bláha z Hnutí Duha, který byl členem expertního týmu na přípravu nového Národního lesnického plánu, upozornil právě na riziko mysliveckého lobbingu. "Je dobře, že ministr Bendl se v souladu s vládou schválenou politikou chystá problém řešit. Otázka samozřejmě je, jak to dopadne v parlamentu, kolik poslanců je myslivců, či se nechá korumpovat pozváním na hony, odstřely trofejových jelenů a podobně," řekl Bláha. Myslivecká jednota v čele se svým předsedou, moravskoslezským hejtmanem Jaroslavem Palasem už před dvěma lety organizovala hromadný protest proti novele mysliveckého zákona. Ministr Bendl věří, že myslivce přesvědčí věrohodnou argumentací. "Pokud chtějí v praxi naplnit to, co tvrdí, tedy že při své činnosti naplňují veřejný zájem, neměli by mít problémy s tím, že přemnožená zvěř a způsobené škody určitě ve veřejném zájmu nejsou," dodal Bendl.

Více o názorech ministra Petra Bendla na novelizaci zákona o myslivosti se dočtete v rozhovoru ve Světě myslivosti č. 3/2012.

red.

Komentáře  

 
-13 # Vykrmte si srnečka za svéPosluchac 2012-02-21 13:03
A já to říkám lovcům bez půdy pořád. Nelezte do cizích honiteb, vykrmte si srnečka, prasátko dle libosti doma na dvorku nebo na balkoně (původně zde na této ploše žila zvěř), kterou sami myslivci vytlačili a nikdo vám ničení cizího majetku - honiteb nebude připomínat :))
 
 
+20 # Odborník opět promluvilkancelář 2012-02-21 15:29
Také máte radost, když promluví odborník na svém místě. Tato královská zvěř je tu déle než člověk, má právo tento odborník o ni rozhodovat? Stačí mi, když vidím jak tento odborník je na návštěvě u zemědělců. Já bych se osobně styděl. Je to obdobné jako u lesů. Nebo ne?
 
 
+29 # žasnuOta Buršík 2012-02-21 15:52
Skutečně žasnu, jaký je pan Bendl odborník, na nemocnice, dálnice, textilní stroje, teď dokonce i na jeleny, zakládá NP i když tam je nepůvodní zvěř a nepůvodní rostliny, zákon č.114 mu asi nic neříká. Inu, jak říká básník a čím jsem byl, tím jsem byl rád.
Dokonce si notuje s panem Bláhou, to bude dvojka odborníků. Kdy budou volby, v příštím roce ne? Takže připravit zákon, to trvá nejméně jeden rok a pokud se to nestihne, začíná se od nuly a to i v tom případě, že by zůstala stejná vláda včetně pana Bendla.
 
 
+3 # máte pravduAntares 2012-02-21 17:27
Až na to, že pan Kostečka tam taky perlí. Jak například ví, že v minulosti žil jelen na 100 % území ČR. Otázka je, jakou minulost má na mysli. Ale hlavně jak to vůbec ví. Je spíše pravděpodobné, že na 100 % území ČR jeleni celoročně nežili. Také měli přirozené predátory, jako např. vlk. A také je podivné tvrzení, že velkých býložravců bylo v minulosti víc než teď. To asi ano, ale platí to spíš pro nižší polohy. Oni totiž zvířata jako jelen, los, pratur nebo zubr byla spíš zvířata nižších poloh, také proto byly v konfliktu s člověkem a byli na území ČR dávno vyhubeni nebo v případě jelena vytlačeny do vyšších poloh. Právě vtip je v tom, že celoroční výskyt velkých býložravců byl dřív vázán na úživnější nížinné lesy a horské bučiny a smrčiny na to nejsou dělané, protože dříve tam hlavně v době potravní nouze zřejmě tato zvířata nepřebývala.
 
 
-3 # JeleniPosluchac 2012-02-21 19:29
Antares -Pod pojmem chov zvěře bylo v polovině devatenáctého století míněno především držení spárkaté zvěře v oborách, kde bylo loveno více než 4/5 celkového objemu.

Tak například v roce 1894 bylo v Českých zemích loveno 3 566 kusů zvěře jelení, v roce 1994 to bylo 16 332 kusů zvěře jelení (4x více)...
Jak již bylo zmíněno bylo v polovině devatenáctého století z 1000 ulovených kusů jelení zvěře loveno ve volné přírodě jen 180 kusů.

Byl zastáván názor, že při hustotě jelení zvěře menší než 1 ks/300 ha nevznikají prakticky žádné škody na zemědělském nebo lesním majetku (Vereinsschrift fur Forst, 1858)
 
 
+6 # nemyslelAntares 2012-02-21 19:46
Však já se proto ptám, jakou minulost pan Kostečka myslel, tedy když tvrdí, že v minulosti žil jelen na 100% území ČR. 19. století jistě nikoliv. Tak myslí který rok, 1500, 1000, 500??? To už se nedozvíme. Ani jak ten údaj zjistil, jestli si ho vycucal z prstu nebo četl nějakou studii z roku XY, která to potvrzuje? To se taky nedozvíme.
Pan Kostečka je těžký demagog, Už jen proto, že krajina v dávné minulosti byla daleko úživnější než dnes, v době smrkových hladomoren a velkoplošných herbicidních lánů. Tudíž je logické, že úživnější krajina uživí víc býložravců.
 
 
-4 # Profesor KomárekPosluchac 2012-02-21 20:20
Však také proto jako metody stanovení únosných stavů zvěře např. v SRN většinou vycházejí ze stavu daných ekosystémů, zjednodušeně řečeno srovnávací plochy.Únosné poškození je tolerováno cca 10%..

Vzpomněl jsem si na profesora Komárka, který v Karpatech sčítal jeleny s nenarušenou přírodní rovnováhou a se zastoupením predátorů -medvěd, vlk a hustota jelení zvěře se pohybovala kolem 5 ks /1000 ha.

Tj. nepoměrně méně, než v našich lesích -monokulturách, postižených emisemi z komunismu, lidovou myslivostí a neposlední řadě zestátněním..
 
 
0 # RE: nemyslelMáchal 2012-02-27 08:56
Mě úplně odzbrojila ta železná logika "Je nutné si zcela zásadně připomenout, že se v současné době například jelení zvěř stabilně vyskytuje pouze na 25 procentech území. V minulosti žila jelení zvěř na 100 procentech území" Úžasný vývod, že je zvěře málo, protože dřív byla na větším území, a nedaří se nám ty celkové součty nacpat do území menších - takže zvěře je celkově míň = málo. No to je teda něco. Účelovější "výpočty" už umí snad jen J. Marková.
 
 
0 # Pan KostečkaMartin Myslín 2012-02-28 09:37
Je jen žvanil a demagog.
Z představitelů ČMMJ je to právě on co dovede vypustit do médií takové perly.
Ve vztahu k šelmám je schopen se ohánět civilizací a kulturní krajinou a o 10 minut později žvanit o malém množství býložravců oproti "původním podmínkám". Které to jsou to už se samozřejmě nedozvíme.
Přeloženo to však znamená, že stavy užitkové zvěře je nutno posuzovat za pomocí mustru Marobudova království a stavy škodné vidět v kontextu kulturní krajiny kde již pro ní, jak známo, není místo - šelmy přeci potřebují hluboké pralesy kdesi v Rusku.
Typický myslivecký pastevec a představitel všeho co mi na myslivosti vždy vadilo - naštěstí takoví nejsou všichni.
Tady je to však pro mne velmi kuriózní, protože Kostečka se tu dostává do rozepře s mým oblíbencem Bendlem. Tj. s človekem u nějž o nutností umístěnky v nápravném zařízení vůbec nepochybuji.
 
 
+5 # Je to takAntares 2012-02-28 11:07
Pan Kostečka myslivosti vyloženě škodí a jen prohlubuje nenávist některých přírodovědců k myslivcům.
 
 
+2 # mne děsíte neúmyslně?lesnar 2012-02-21 21:46
Napsal jste tu, že Vás život naučil nevěřit novinářům. Takže z toho, že tento článek v posledním odstavci cituje J. Bláhu i ministra vyplývá, že si spolu notují? Nebuďte zbytečně emotivní, to zastírá zrak. Ve zmíněné KA NLP II rozhodně nebyl J. Bláha nejhlasitější, to spíše komora OLH.
 
 
-8 # Dávno připraveno.Posluchac 2012-02-27 23:56
V počítači mám novelu zákona o myslivosti, která se připravila v sekretariátu za Gandaloviče.

K tomu přidat ještě dva paragrafy z kontroverze zákona vůči současnému palasovskému 449/2001 Sb. nebo jen lehce oprášit celou kontrorverzi od býv. stínového mn. zemědělství za ODS Kučery, která je vlastně velice podobná současnému návrhu ASZ - Asociace soukr. zemědělství, poněvadž se na kontroverzi z r. 2000 podílel i Stanislav Němec, čestný předseda ASZ... Tak jestli se nemýlím, minulý týden bylo vše připraveno:))
 
 
+27 # Ostudakancelář 2012-02-21 16:57
Styďte se pane ministře. Mluvte do věcí, kterým rozumíte. Určitě ne do zemědělství, lesnictví a myslivosti. To je pravá politika ODS tvrde kapitalismus. Co nám překáží s tím pryč.
 
 
+26 # pořádný prachyLesák 2012-02-21 17:43
Tak to vidíte pánové.Všechno se musí vystřílet,aby se z lesa konečně daly těžit pořádný prachy a ne aby se nám tam procházela zvěř a nedej bože,sem tam něco okousla.Naši dědové se musí v hrobě obracet.
 
 
-31 # A jéje..Posluchac 2012-02-21 19:14
Které dědy myslíte? Ty estébácko -komunistické, co myslivce posílali na šibenice, lágrů ?
 
 
+16 # RE: A jéje..Lesák 2012-02-21 20:19
Přijď mi to říct z jednoho metru-popovídáme si.
Je mi tě opravdu líto,když jsi měl takové předky.
 
 
-1 # VztahovačnostPosluchac 2012-02-28 19:34
Proč jste tak vztahovačný? A kam se ,,vypařilo'' několik milionů komunistů v našem národě ? Nebo komunisté, estébáci, konfidenti gestapa ve službách KSČ z padesátých let jako nebožtíci se změnili na anděly páně?
 
 
-2 # RE: pořádný prachyMáchal 2012-02-27 08:52
No tak o tom, že je les fabrika na dříví dnes v těchto kruzích "horních 10 tisíc" málokdo pochybuje, včetně vedení státního podniku LČR.

Na druhou stranu, jestli je něco o prachách, tak jsou to jednak škody zvěří, hlavně ale o prachách je provozování "myslivosti" těmito hochštaplery, kteří to mají jako formu úplaty. Těm je úplně jedno co zvěř kde ukousne, za kolik nadělá škody, jaký to má dopad na les, i všechno ostatní. Jde o lovecký zážitek, za něco. Dále o prachách je pronájem honiteb. Takže se vztahem les-zvěř-prachy to není tak úplně jednoduché, jak píšete. Mě osobně současný rozsah sežraného zmlazení od zvěře docela štve, Vy jako "Lesák" s velkým L to vidíte výrazně jinak? Třeba máte štěstí na revír. Ona zas ale bude pravda asi někde uprostřed, a možná ani není úplně v plánu "vystřílet všechno" ;-) No ale jestli jste fanda pana Kostečky a jeho přístupu "počty co byly dřív na 100 % plochy, budeme srovnávat s počty na dnešních 25 %", tak se Vaší reakci nedivím.
 
 
-10 # Vystřílí lovci zvěř před ukončením nájmů_Posluchac 2012-02-28 14:40
Vládní nařízení z 10. srpna 1939 vydané pod číslem 205/1939 Sb.§ 3 odstavci 2, je zajímavé v tom, že bylo výslovně zakázáno vystřílet užitkovou zvěř, zejména ke konci nájemního období. Takovéto ustanovení chybí v současném zákonu o myslivosti a nebylo by od věci zamyslet se nad jeho navrácením do zákona.
 
 
+7 # RE: Vystřílí lovci zvěř před ukončením nájmů_IPS 2012-02-28 17:09
Člověče. Stále tu brečíte nad tím, jak lidolovci přemnožili spárkatou zvěř a jak tato zvěř devastuje zemědělské plodiny a les. Teď ji chcete bránit proti vystřílení (které je stejně nereálné). Víte vůbec co tedy chcete?
 
 
-6 # Jako ve SkotskuPosluchac 2012-02-28 18:29
Jako ve Skotsku silvarium.cz/.../...

Právo lovit zvěř se ve Skotsku váže k vlastnictví půdy. Každý vlastník může na svém pozemku lovit zvěř, a to bez ohledu na jeho výměru. Vlastník se může sám rozhodnout, které druhy zvěře bude lovit a v jakém množství. Není téměř ničím omezován. :-) :-)
 
 
+4 # RE: Jako ve SkotskuIPS 2012-02-28 18:48
Vzhledem k morální úrovni obyvatelstva není možné pravidla z jiných zemí aplikovat v ČR. Češi mají eminentní sklon k anarchii. Umím si představit, jak by to tu dopadlo. Zejména vzhledem k nestálým snahám o obcházení zákonů.
 
 
-7 # Podle sebe soudím tebe :))Posluchac 2012-02-28 18:55
Každý cikán soudí dle své planety:))
 
 
+4 # RE: Podle sebe soudím tebe :))IPS 2012-02-28 19:07
Dobrá. Občané ČR jsou tedy právně zodpovědní, snaží se dodržovat zákony a respektují základní pravidla etiky. Připadá vám toto tvrzení jako objektivní? Pokud ano, podívejte se do statistik trestné činnosti.

Nejsem cikán a stav jsem zkonstatoval na základě svých profesních i soukromých zkušeností.
 
 
-6 # RE: Podle sebe soudím tebe :))Posluchac 2012-02-28 19:28
Vy se pořád díváte na cizí majetek -honební pozemky jako na veřejný statek. Což poněkud netradičně v rámci tisícileté historii české myslivosti podpořeno bohužel komunistickou ,,optikou", že je lovná zvěř dosud tzv. přírodním bohatstvím.

Je zajímavé, že když si lidoví myslivci vypustí na cizí pozemky i přes nesouhlas vlastníka své krotké bažanty, tak je postřílí, jakmile je klacky vyhnali z krabic.

Nebo jim ,,povolí" procházku pár desítek metrů a postřílí je do jednoho, aby klopotně neulétli nebo neutekli pryč jako přírodní bohatství nás všech.
 
 
+5 # RE: RE: Podle sebe soudím tebe :))IPS 2012-02-28 19:36
Honební pozemky jednoznačně nejsou veřejným statkem. Stát má však oprávněný zájem na obhospodařování populací volně žijících živočichů...stejně jako na ochraně přírody, lesů, vod atd. Tuto svou vůli vyjadřuje prostřednictvím zákonů resp. předpisů nižší právní síly.

To,co popisujete je krajně neetické. S myslivostí to nemá nic společného. Někteří uživatelé honiteb tento způsob ,,lovu" praktikují a rozhodně si zaslouží odsouzení. Dovolím si poznamenat, že uživatel honitby může do honitby zvěř vypouštět pouze se souhlasem držitele honitby.
 
 
-5 # Zelené milice -Lidové milicePosluchac 2012-02-28 20:46
Tedy se divím, že stát po r. 1989 myslivecká sdružení (Hradecký program), která vybila drobnou zvěř v ukradených honitbách, nebyla zakázána. Vždyt ve městech byly Lidové milice zakázány a nikdo se nediví, neštěkne ani pes..
 
 
+4 # Ve Skotsku??Martin Myslín 2012-02-28 19:55
To by to dopadlo - zvěř jen v ZOO. Ať už si o myslivosti a stavech zvěře myslím své tak by mne velmi děsila představa, že si každý jouda co v restituci dostal 2 ha bude střílet po všem co se pohne.
Apropó velmi by mne zajímalo zda má pan Nekola alespoň zbrojní průkaz, když už ne lovecký lístek?

Zvěř patří státu a její lov proto stát upravuje - místo státu si klidně dosaťte třeba panovníka. Každopádně lov zvěře nemůže provádět vlastník pozemku pouze na základě vlastnictví - lovil by něco co mu nepatří.
Pan Nekola je jinak vcelku známý extrémista, takže se pane IPS nenechte připravit o nervy.
Hodně zdaru.
 
 
+3 # RE: Ve Skotsku??IPS 2012-02-28 20:19
Vcelku souhlas.

Zvěř však není označena za vlastnictví státu. Z důvodů čistě racionálních - zvěř nezná státní hranice a stát odmítá nést zodpovědnost za škody způsobené zvěří (což by bylo logické, pokud by zvěř byla státním majetkem). Tato odpovědnost je plně na uživatelích honiteb). Status ,,res nullius" je proto kulantním vyřešením postavení zvěře v našem právním systému. Stát má ovšem oprávněný zájem na zachování a trvale udržitelném hospodaření se zvěří, jako součástí ekosystémů v ČR. Druhou otázkou je, jak se (ne)daří vize státu (uplatněné prostřednictvím zákona o myslivosti) naplňovat.

S panem Nekolou mám letité ,,diskuzní" zkušenosti. Nehrozí, že by mě vytočil. Diskuze s ním se účastním jen jaksi ,,ze zvyku"
 
 
-9 # Bratrstvo kočičí pracky.Posluchac 2012-02-28 20:40
Myslíne, vaše demagogie a maloměštácká závist nezná hranic. Jako kdyby v GB na ostrovech měli vyhubenou zvěř:))

Cca 80% odlovů vyjmenované drobné zvěře je ročně ,,dotováno" z umělých chovů... Stav bažantů (32 mil. kmenový stav, 6 mil. koroptví, cca 1200 000 tetřevovitých atd.:))Přemnožení jeleni ve Skotsku v bezlesé krajině :))

A v jakém období mimo komunistického teroru a do dnešních dnů stát vlastnil lovnou zvěř doložitelně cca 300 let zpátky??? Neznám,patřila vlastníku do r. 1947, formálně do r. 1962 dle Občanského zákoniku obecného. Ale mohu se plést..

Apropo -právo myslivosti jak je obvyklé v cizině by si mohl lesnický, zemědělský subjekt pronajmout (s tím se počítá i do změny zákona o myslivosti)..Domnívám se, že citlivě stanovenou hranicí min. výměry půdy, či ucelené výměry, potřebné k výkonu práva myslivosti v rámci uznané honitby by se dalo ošetřit ministerskou vyhláškou..

Kdo chce hledá cesty, kdo nechce...

A zbrojní průkaz? Na co v současné době?

Nemám zatím zájem, nicméně v dohledné době bych rád začal pracovat na získání mysl. vzdělání, apod.,

A jak tady z neznalosti pořád po jiných vyžadujete, aby si pronajali celou honitbu -i tisíce ha..
Inu vaše demagogie je skutečně bezbřehá? Nebo to neznáte jediného myslivce, který v rámci tisíciletých tradic by vám aspoń nastínil možnosti výkonu práva myslivosti bez nutnosti nájmu honitby dle Honebního zákona z 1. republiky, praxi z dnešního Rakouska či SRN?

Abych poníženě žádal jako vlastník o vstup do MS i mezi estébáky, kdy mi nedávno jeden z nich lovec řekl (což je časté po celé republice dle stížnosti myslivců -vlastníků žádajících o vstup do MS), že když se budu zajímat o jejich ,,myslivecké" hospodaření i na mých pozemcích, že mne zase začne udávat?
 
 
+4 # RE: Bratrstvo kočičí pracky.IPS 2012-02-28 21:23
Klasika :-?

Přeji hezký večer
 
 
-5 # STB a ČMMJPosluchac 2012-02-28 21:39
Jsou i případy, kdy myslivcům -vlastníkům chránící si své lesíky zastřelili lidoví lovci LUP, když se nepřizpůsobili zajetým pořádkům..

Pokud je mi známo, tak minimálně zájemci o vstup do TOP 09 a ODS podepisují čestné prohlášení, že nebyli členy STB a Lidových milicí. Dokonce znám regionální buńku TOP 09, která čestné prohlášení vztahuje na bývalé členství v KSČ.

Je tedy ČMMJ, do vyházení myslivců z jejich řad po r. 1948 horší a infiltrovaná podstatně více bývalými členy STB, případně KGB než výše jmenované 2 strany?

Hezký večer přeji.
 
 
+18 # A co ekonomika státu ?pilarezaci 2012-02-21 20:18
No hlavně si pane ministře nejprve spočítejte,koli k státu sype ročně miliard z pronájmu honiteb LČR v rámci celé ČR. Vystřílejte revíry a nájemci se Vám na to vy-serou. To co někteří jsou ochotni platit za mysliveckou , pardon loveckou rekreaci ,je nezanedbatelný příjem státu a rozhodně převyšuje uváděnou výši škod. Samosebou se škodami osobně nesouhlasím,ale musí být vše v nějaké rovnováze .
 
 
+26 # po schodech KOSTELA poskakuje kouzelníkův MÍČmatula 2012-02-22 08:06
Jediní dva parohatí JELENI,kteří by se měli střelit do PALICE je BENDL se SÝKOROU. Úspěšným lovcům LOVU ZDAR
 
 
+22 # škody jsou a budou dokud bude zvěřLuděk Králíček 2012-02-22 09:18
Škody jsou a budou dokud bude zvěř. Já si myslím, že LČR by zdarma nebo za symbolickou korunu mohla přenechat jednu honitbu, například v Krušných horách Hnutí Duha. Na místo přivazování ke stromům by nám všem mohli ukázat, jak se ta myslivost má dělat, aby nebyly škody. Nebo ať si ji pronajmou za komerční nájem. Jistě peníze seženou z Norských fondů nebo tak něco. Panu Hůlovi z CHKO Křivoklátsko bych doporučil, ať si pořídí kulovnici a se svým perzonámem nastoupí v první linii proti nepůvodním druhům. LČR mu jistě vyjdou vstříc a budou vděční za každou nabídnutou ruku - teda kulovnici. Jinak jsou to jen tanečky jak snížit výměru honiteb a rozdrbat legislativu.
 
 
0 # změna zákona o myslivostilesmistr 2012-02-27 19:42
Králíčku, Vy jste mně tady zase chyběl. Celá řada mých kamarádů by ráda ulovila jelena ( kterékoli věkové třídy a šli by "bojovat" třeba do CHKO nebo NP), ale nikdo jim to nenabídne. I když tam jsou obrovské škody. Když náhodou ano, tak za nehoráznou cenu. S redukcí stavu zvěře tedy žádný problém. Jenom chtít. Máš-li přemnoženou zvěř, která dělá škody, tak prostě plať. Buďto se to myslivci nenaučili, nechtějí a dělají si z toho výkrmny pro vysokou nebo černou zvěř nebo naopak to někde vyčistí do matky. A letos zrovna to vypadá u některých honiteb ( pokud nebude jasné, že nájemci zůstanou stejní), že bude pořádné vymazávání. Náhodou pan Hůla dobře ví, co je myslivecká lobby. Proto je jediná možnost. Pronajmout k výkonu práva myslivosti bývalé vojenské lesy ( někde už to jde, třeba na hranici VÚ Libavá se některým podvodníkům daří lovit za pár korun stovky kusů spárkaté zvěře ročně a ještě o tom hrdě píší, jak mají speciální nože, aby je netlačil v ruce). Po navrácení pozemků církvi ( do je již jasné)je počítáno s nájemními smlouvami. Doufám, že to nebude formou jako u LČR s.p. ( tedy podvody s obálkami, lesnickými a mysliveckými záměry), ale formou dražby. Ale pořádně ošetření smlouvy považuji za podstatnou věc. Aby nedocházelo právě ke zmíněnému vybití zvěře a navrácení honitby. Ošetřit to lze. Už vůbec je potřeba udělat změnu s výkonem práva myslivosti v národních parcích. Musí skončit šmelina s trofejemi a zvěřinou především v KRNAP a NPŠ. Proto, ač nejsem příznivcem například zmenšení výměry honiteb, tak jedině uvítám, že se změnou zákona o myslivosti "hne" se zákonem o NP. To se třeba lobby dohodne rychle a ráda. A někomu možná zmizí podíl na zlatém dolu. Už je na čase.
 
 
+15 # Pošk.lesa jelenamakancelář 2012-02-22 17:08
Je třeba se pane ministře přesněji vyvzpovídat, konkrétně u vás co to je devastace lesů jelenama. žiji v jelení oblasti skoro 60 let a momentálně jsou škody nejnižší(v těchto letech). Poučte se od odborníků, ale ne těch, kteří udělají školu a jdou radit takovím jako jste v-. Stydím se za vaše názory. To by se ani v tom Německu nestalo. Zamyslete se nad sebou.
 
 
+24 # ŠkodyKarel Kopfrkingl 2012-02-23 16:47
obávám se, že škody, které napáchala a napáchá veškerá zvěř v našich lesích za posledních deset let, jsou jen zlomkem škody, kterou napáchalo vedení v Hradci...Pokud chce pan Bendl kompenzovat našim lesům "jelení" škody na rok dopředu, stačí poslat Sýkrou na den někam do ciziny (napadá mě i něco jiného, ale nechci to psát za 10 min. znovu :-) ) a nebo mu dát den (klidně placeného) volna.
 
 
+15 # RE: Jeleni devastují lesy, Bendl na ně chce poslat lovcebretislav.chasak 2012-02-23 16:48
Pan Bendl je odbornik na slovo vzatý pozná jehličnatý strom od listnatého.Až nechá vystřílet zvěř tak budou na řadě houbaři a borůvkaři kteří spůsobí větší škody jako zveř. Rozebirají oplocene plochy aby si mohli nazbírat své vytoužené plody.
 
 
+10 # Marie TerezieOta Buršík 2012-02-27 15:49
Rada pro Bendla -z knížky Zlatý věk baroka
citace -
Marie Terezie příliš lov nemilovala, mnohdy se však musela zúčastnit dvorských honů. Víme o ní, že proti myslivosti nejednou zakročila a dala snížit stav zvěře, aby ulehčila poddanému lidu ve škodách na polích.
V době, kdy začali sedláci svévolně lovit zvěř, nařídila císařovna, aby v Rakousku a v Čechách se zvěř vylovila a chudým lidem libra zvěřiny po třech krejcarech rozprodávala. v
Ve Štýrsku prý sedláci neposlouchali, když jim byl předčítán dvorní dekret zakazující svobodné lovení zvěře a jen si všimli, že na dekretu jsou písmena L.S., což si vykládali Lassen schiessen - nechte je střílet.
Samozvaní lovci pak byli vězněni 4 týdny a museli zametati ulice ve Štýrském Hradci, přičemž měl každý na zádech zavěšeny dvoje jelení parohy.
 
 
+2 # změna zákona o myslivosti je nutná!lesmistr 2012-02-27 16:37
Konečně je to na světě. Bendl ( za tím však nestojí jenom on, ale celá myslivecká klika napříč politickým spektrem!) chce změnit zákon o myslivosti. A také to dokáže, vlastně
dokážou. Bendl osobně s tím skutečně nemá nic společného. On tomu nerozumí, ale má dobré poradce. A věřte nebo ne, ta změna bude podpořena ( třeba i potichu a v zákulisí) nejenom vedením ČMMJ, ale mnohými poslanci a senátory. A vedení LČR s.p., ministerstvo ŽP, MZe a další státní ( ale i nestátní) orgány je podpoří.
 
 
-10 # změna zákona o myslivosti je nutná!Posluchac 2012-02-27 17:25
Přímo žádáme :)))))
 

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde..

Share on facebook
logo-czbiom enviweb ekolist-ikona Agroweb 7G_88x40