www.silvarium.cz
Less_timber
Navigace: Úvodní arrow monitoring tisku arrow Zprávy z oboru lesnictví arrow Národní park Jeseníky: spor o kůrovce a kleč (Prostějovský deník)
e-monitoring tisku
Zprávy z oboru lesnictví
Zprávy z oboru myslivosti
TOP 100 komentovaných článků
Rozšířené vyhledávání
Forest Meri
progles
Lesy Pelhřimov
Hledej pomocí Google
Google

Silvajagd - rekord
Poslední komentované články
1. Otevřený dopis SDP politikům (Tisková zp
[4 komentáře]
2. Liběšičtí myslivci se již třetím rokem v
[6 komentářů]
3. Ivan Fuksa pro HN: Chceme víc peněz z Le
[8 komentářů]
4. Lesy bych rozdal lidem (Ekonom)
[29 komentářů]
5. Zmizí část kleče, ohrožuje jiné rostliny
[20 komentářů]
6. Ředitel národního parku Krejčí je zloděj
[4 komentáře]
7. Divoká prasata se přemnožila (Svitavský
[235 komentářů]
8. ŠUMAVA: Setkání se stráží národního park
[81 komentářů]
9. Lesní inženýr zemřel při kácení stromu (
[10 komentářů]
10. Lesy ČR - rekordní hospodaření (Tisková
[22 komentářů]
11. Ministerstvo životního průmyslu? (ceska-
[7 komentářů]
12. HNUTÍ DUHA: Šumavu chtějí potopit podnik
[16 komentářů]
13. Schwarzenberg se soudí s myslivci o hran
[10 komentářů]
14. LESS zvýšil v prvním pololetí 2010 mezir
[12 komentářů]
15. Bloudí Chotěbuzí puma? (Havířovský deník
[30 komentářů]
Zajímavosti
Odkazy
Ankety (výsledky)
Kontakty
Mapa webu
Rozšířené vyhledávání
Návštěvnost
Ceník inzerce
e-obchod
Vstup do e-obchodu
Ochrana dat
Jak nakupovat
Obchodní podmínky
e-diskuse
Vstup do e-diskuse
Pravidla diskuse
Nápověda
Nejnovější příspěvky
Seminář NLP II
e-kalendář
e-kalendář akcí
e-inzerce
Vstup do e-inzerce
e-časopisy
Lesnická práce
Svět myslivosti
Časopisy
Naše tipy
Lovecké paměti (R. Šigut)
Lovecké paměti (R. Šigut)
169 Kč
Přidat do košíku

Beskydské rekviem (J. Ráb, J. Stratil)
Beskydské rekviem (J. Ráb, J. Stratil)
189 Kč
Přidat do košíku

Kdo je online
Právě zde jsou
Hosté : 1077
Výměna ikonek
Hunting-shop FOTOGALERIE
Hunting-shop FOTOGALERIE
Ekolist
Ekolist
Biom
Biom
EnviWeb
EnviWeb
Jatagan
Jatagan
Thůje na živý plot
Thůje na živý plot
Moje zbraň
Moje zbraň
Třeboňsko Web
Třeboňsko Web
Myslivost
Myslivost
Poľovnícka informačná databáza
Poľovnícka informačná databáza
Foto Pavel Prašivka
Foto Pavel Prašivka
SDDH
Sdružení dopravců dřevní hmoty
Turpil
Turpil
Obora Žouželka
Ptačí web
Ptačí web
Hunting Shop Bazar
Hunting Shop Bazar
Myslivecké sdružení Rýmařov
Myslivecké sdružení Rýmařov
Tiplov
Tiplov
Prohunting, s.r.o.
Prohunting, s.r.o.
Vše, co jste chtěli vědět o parohaté zvěři
Hunting Experience
Dřevo Novák
Dřevo Novák
www.polovacka.com
www.polovacka.com
Firma Hujíček
Firma Hujíček
e-myslivost.cz
e-myslivost.cz
http://www.less.cz/
Less, a.s.
http://www.imyslivost.cz
iMyslivost.cz
Národní park Jeseníky: spor o kůrovce a kleč (Prostějovský deník) PDF  | Tisk |  Poslat
Hodnocení čtenářů: / 1
SlabéVynikající 
Úterý, 09. březen 2010
< Předch.   Další >
Hana Kubová

Šumperk – Obavy z přemnožení kůrovce a nesouhlas s kácením kleče ve vrcholových partiích hor. To jsou zásadní spory mezi iniciátory vzniku Národního parku Jeseníky a jejich hlavním odpůrcem - Lesy České republiky. Petici za vznik národního parku podepsalo již sedm tisíc lidí a její iniciátoři tvrdí: Národní park s přísnější ochranou přírody je pro Jeseníky velká šance.

O pravém opaku jsou přesvědčeny Lesy České republiky, které hospodaří v drtivé většině lesních porostů v Jeseníkách. Za velké riziko považují především množení kůrovce, protože v některých pásmech národního parku by nebylo možné jakkoliv do přírody zasahovat. Na území uvažovaného parku se nachází přibližně 66 hektarů lesa.

„V místech, kde bude v národním parku bezzásahový režim, může vznikat extrémní riziko. Smrkové porosty jsou ohroženy kůrovcem a lesy oslabené emisemi rovněž nemusejí snést zátěž živelných kalamit,” řekl ředitel krajského ředitelství Lesů České republiky v Šumperku Pavel Indra.

Naopak iniciátoři petice za vznik národního parku argumentují tím, že nebezpečí nekontrolovatelného množení kůrovce je přeceňováno.

„Bohužel lidé mají zkreslené informace a stále argumentují tím, že chceme, aby Jeseníky vypadaly jako Šumava. Tam ovšem kůrovcová kalamita postihla pouhé dvě procenta plochy národního parku. Problém by se dal řešit podobně jako v Krkonošském národním parku, kde je hranice bezzásadového pásma posunuta do takových nadmořských výšek, kde kůrovec nemá k množení podmínky,” sdělil zástupce petičního výboru Ondřej Bačík.

Dalším jádrem sporu mezi ekology a Lesy České republiky je kleč. Zastánci parku ji považují za zásadní ekologický problém a navrhují polovinu těchto porostů odstranit.

„Kleč byla v uplynulých sto letech uměle vysázena ve vysokých polohách a Jeseníky jsou ve středoevropském měřítku unikátní právě tím, že při horní hranici lesa kleč přirozeně chybí, a to umožnilo i větší druhovou pestrost rostlin a živočichů. Aktuálně je kleč na ploše cca 200 hektarů a dále se rozrůstá. Většinou jde o velmi cenné lokality v přírodních a národních přírodních rezervacích, kde kleč vytlačuje a ohrožuje vzácné druhy rostlin,” vysvětlil Bačík. S tím Lesy České republiky rozhodně nesouhlasí. „Lesníci vysazovali v Jeseníkách kleč od konce 19. století jako ochranu níže položených lesů. Dodnes tyto porosty brání erozi i sesuvům. A přívalové deště, které v Jeseníkách způsobily katastrofální sesuvy půd ve 20. letech minulého století, jsou stále aktuálnější hrozbou,” varuje ředitel Lesů Pavel Indra. Dodal, že generace návštěvníků vnímají tyto porosty jako nedílnou součást vrcholových partií hor. Naopak škodlivost kleče podle něj nebyla prokázána. Spory mezi dvěma zájmovými skupinami jsou teprve počátkem veřejné diskuze, kterou chtějí ekologičtí aktivisté na téma národního parku vyvolat. Vznik Národního parku Jeseníky ovšem představuje legislativní proces, který se patrně potáhne řadu let. Národní parky, které jsou u nás zatím čtyři, jsou totiž ustanoveny zákonem. A jeho přijetí vyžaduje souhlas většiny subjektů, kterých se změna dotkne.

Přidat komentář
Jméno:
Název
BBCode:Vložte odkaz Vložte e-mail Tučně Kurzíva Podtrhnout Cituj Kód Začátek seznamu Položky seznamu Konec seznamu
Komentář:

Napište číslo třináct

Označit nové komentáře za posledních 24 hodin (1 den)

Označit nové komentáře za posledních 48 hodin (2 dny)

Označit nové komentáře za posledních 72 hodin (3 dny)

komentářů
Datum: 10. 03. 2010 11:16:03
Autor: Hroch
Název: Zase lži!
Člověk,který mj.tvrdí,že 
"kůrovcová kalamita postihla pouhá 2% Národního parku Šumava...",si opovažuje tvrdit,že lidé mají zkreslené informace! 
Kdyby skutečnost nebyla tak tragická,dobře bych se bavil. 
A jsou tam samozřejmě i jiné perly... 
Zdá se však,že jedno varovné memento nestačilo - a tentokrát to odnesou nebohé Jeseníky!


Datum: 10. 03. 2010 09:41:25
Autor: xx
Název: Snůška lží a polopravd
Je podivné, že takovéto články novináři tisknou, ale článek proti ekoteroristům za jejich lži a polopravdy, aby jeden hledal se svíčkou. Vypadá to, že naše příroda má o dalšího nepřítele víc. Naše nestranná média, která jsou ještě k tomu levicová, prosudetoněmecká a celkově proti všemu dobrému českému, moravskému a slezkému.


Datum: 09. 03. 2010 19:44:29
Autor: Schwan
Název: Kdo zkresluje informace
Pokud se někdo domnívá že je nebezpečí kůrovce přeceňováno tak se na les dívá tak akorát z okna kanceláře. Zvlášť při podstatně horší schudnosti terénu a tím i horších možnostech přibližování než třeba na Šumavě. Co se týká kleče tak plocha 200 ha je ve srovnání s plochou rezervací Praděd- 2031ha,Šerák- Keprník -1174ha Sněžná kotlina 104 ha.( uvádím plochu NPR a PR s větším výskytem kleče)naopak celkem zanedbatelná . Co si v Jeseníkách zasluhuje ochranu je chráněno. Osobně doufám, že podobné věci jako Dlouhé stráně již nebudou realizovány. Ekologičtí aktivisté by měli nést odpovědnost za případné škody co svými aktivitami případně vyvolají. Ono do všeho kecat , prosazovat mnohde nesmyslné věci a pak se podle hesla "ja nic já muzikant" vypařit jak pára nad hrncem je totiž jejich normální jednání.


Datum: 10. 03. 2010 09:25:37
Autor: Mikeš
Název: RE: Kdo zkresluje informace
Na Šumavě zatím za tento průšvih nikoho nezavřeli, kdyby se tak stalo, možná by spousta rádoby ekologů zkrotla




Datum: 11. 03. 2010 14:58:39
Autor: Ips Čong-il
Název: trestný čin
Všichni budou odsouzeni a zavřeni do kriminálu za trestný čin chov brouků. Trestní sazba 5-10 let.




Datum: 11. 03. 2010 17:15:07
Autor: Dřípatka
Název: RE: trestný čin
Ne, ne, Ispsi Petře, tady bych přidala jednu nulu navíc 10-50 let




Datum: 10. 03. 2010 09:19:21
Autor: Mikeš
Název: RE: Kdo zkresluje informace
Na Šumavě zatím za tento průšvih nikoho nezavřeli, kdyby se tak stalo, možná by spousta rádoby ekologů zkrotla




Datum: 09. 03. 2010 19:54:52
Autor: Nasranej
Název: RE: Kdo zkresluje informace
Naprostý souhlas.




Datum: 09. 03. 2010 19:22:56
Autor: Kabourek
Název: NP Jeseníky
myslím si, že budou za nějaký čas na tom jako jsou na Šumavě


Datum: 09. 03. 2010 13:45:34
Autor: Jiří Štich
Název: Bačíku, Bačíku
1. "Naopak iniciátoři petice za vznik národního parku argumentují tím, že nebezpečí nekontrolovatelného množení kůrovce je přeceňováno." 
Myslíte pane Bačíku, že i v NP Šumava lesníci přeceňovali množení kůrovce? Naopak, někteří vědci a ekologové to podcenili. Museli to přiznat a obsahuje to i zpráva z mise IUCN z r. 2002. (najdete ji na www.sumava21.cz). 
 
2. " ...že chceme, aby Jeseníky vypadaly jako Šumava. Tam ovšem kůrovcová kalamita postihla pouhé dvě procenta plochy národního parku." 
V NP Šumava je dnes 6 - 7 tis. ha lesů sežraných a vykácených holin v důsledku jeho žíru. To je min. 10 % z rozlohy celého parku a asi 13 % z výměry lesů NP. Kam na ty nesmysly chodíte? k Bláhovi nebo Pelcovi. Jeden pacholek prolhanější než druhej.


Datum: 10. 03. 2010 11:26:58
Autor: Hroch
Název: RE: Bačíku, Bačíku
Ano. 
A až do té rozlohy zničených lesů bude započítán i ten nyní zasažený porost v oblasti mezi Oblíkem,Medvědí horou a Poledníkem,tak to bude už 9000ha! 
 
Ona nám to ale nějaká paní z jisté university na jihu Čech zase spočítá lépe - a jiná paní v Literárních novinách pak bude "objektivně a pravdivě" informovat veřejnost,že se "žádná katastrofa nekoná..."




Datum: 10. 03. 2010 13:16:15
Autor: Viktorie
Název: RE: RE: Bačíku, Bačíku
To je boj o další pracovní místa pro ochranáře ,mám pocit, že se psalo o 70 místech ,to je do terénu .Ale kolik jich bude sedět na spávě NP , to je moloch .A po čase se zbaví dělníků v lese jako to udělali na Šumavě , budou jim vyhlašovat tendry a kasat se jak bezvadně to vymysleli .aby se každej dostal k nějaký práci .O práci a funkčnost nejde , hlavní je ta ochrana .No jestli ten park vyhlásí , tak se budou časem všichni divit co taková ochrana přírody obnáší .




Datum: 11. 03. 2010 11:08:19
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Přesně tak! 
 
Jo - a včera jsem Vám zapomněl popřát k svátku,tak se moc omlouvám a dodatečně přeju všechno nejlepší!




Datum: 11. 03. 2010 14:21:20
Autor: Viktorie
Název: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Jste moc milej , děkuju .Ale dnešní tisk , to je šrumec , už jsem se bála , že to ticho kolem Šumavy zůstane . 
Možná , že bude důvod si i přiťuknout ....někdy v létě :)




Datum: 11. 03. 2010 14:28:00
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Beru s sebou whisky...




Datum: 11. 03. 2010 15:03:18
Autor: Viktorie
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Skvělé , jo a bojte se trošku víc a dýl ať má PéťaF větší radost :)))))))




Datum: 12. 03. 2010 11:44:04
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Tak jo... 
 
A myslíte,že to je ten náš PetrF s těmi pěknými obrázky z Pyrenejí?




Datum: 11. 03. 2010 14:39:24
Autor: milovník broučků
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku




Datum: 11. 03. 2010 14:45:34
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Hezké! Několik takových sušených broučků mám doma v krabičce. 
Ale udělám Vám radost a budu se chviličku bát.




Datum: 10. 03. 2010 15:28:48
Autor: Schwan
Název: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Těch 70 míst je pouze hypotéza. Nejdříve musí přijít o práci ti co tam v současné době dělají.Zaměstnanci Lčr a a.s.




Datum: 10. 03. 2010 15:41:43
Autor: Viktorie
Název: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
To pro ně není důležité , hlavně , že budou místa pro ně.Taktně se už neuvádí ,že jiní o pracovní místa přijdou .




Datum: 10. 03. 2010 11:54:05
Autor: Schwan
Název: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Při počtu vámi uvaděných "kurovcových"hektarů se mi zdá plocha jesenické kleče (200 ha) zcela nicotným problémem. Navíc v době kdy nám tak nějak přibývá přívalových dešťů. Více než 100 let je v Jeseníkách kleč a vlastně i kamzík a pořád je co chránit. Když tak čtu některé ochranářské články ,přemýšlím jak je to vůbec možné, že bez jejich "péče" vůbec něco přežilo?




Datum: 10. 03. 2010 11:42:29
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Vážený pane Hrochu, 
 
 
mě by zajímalo: do těch 9000 hektarů - co je tam všechno započítáno? 
 
Jsou tam započítány i sežrané Modravské slatě? A území speciálních managementů? Co tam zahrnujete? 
 
Díky za odpověď.




Datum: 11. 03. 2010 11:46:39
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Zdravím! 
 
Pro účel sledování vývoje kalamity a s ní spojených změn v lokálním klimatu,transpiračních a termoregulačních schopnostech porostů a všeho možného dalšího, je nutné započítat všechny porosty,kde odumřely,nebo právě teď odumírají všechny dospělé stromy,aniž by bylo pod nimi dostatečné zmlazení,což na Šumavě sice někde najdeme,ale velice záleží na hustotě,věku,výšce atd... 
Já nyní odhaduji,že v těch 9000ha(přibližně) najdeme sotva 500ha,kde by byla šance takové životaschopné zmlazení najít. To bychom potom mohli v budoucnu odečíst od těch zničených ploch,ovšem pokud ono zmlazení přežije drsné podmínky,kterým bude díky žíru kůrovce znenadání vystaveno a bude-li šance,že pod ním,jakožto přípravným porostem bude v budoucnu docházet k dalšímu zmlazení s postupným vývojem až k lesu dospělému,tj. na Šumavě tak 100 - 130. letému. 
To se ale pravděpodobně stejně neobejde bez podsadeb a navíc hrozí,že bude tento nový porost znovu devastován kůrovcem,nebude -li prostřednictvím asanačních zákroků jeho výskyt snížen do základního stavu. 
Problém toho bezzásahového nesmyslu spočívá (kromě hromady dalších) také v tom,že než nám odroste 500.možná 1000ha takto přeživšího lesa,kůrovec zničí půlku Šumavy!  
 
Bude nutné samozřejmě zahrnout i území "speciálního managementu",pokud i tam dospělé stromové patro usychá. Domnívám se,že pan Ing.Štich je do svého odhadu zahrnul,protože je prostě vyjmout nelze. Je to také les, a také je součástí celého systému. 
Samozřejmě se to týká i toho,co bylo dosud sežráno na Modravských slatích. 
Očekávám,že se na mě kvůli nějakým nepřesnůstkám,které už nyní,vzhledem k budoucímu,ještě masivnějšímu rozšíření těch postižených ploch,patrně nebudou hrát žádnou roli,sesypou někteří přesněji informovaní páni z lesnických oborů.Ale pro zpřesnění těch odhadů to bude jen dobře.




Datum: 11. 03. 2010 12:42:32
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Děkuji pane Hrochu, jestli tomu dobře rozumím, těch 9000 hektarů nezahrnuje rozlohu již vzniklých holin?




Datum: 11. 03. 2010 14:32:28
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Zahrnuje. Ale koukám,že už mne upřesnil pan Ing.Štich. 
Dejte raději na něho. Má přesnější údaje.




Datum: 11. 03. 2010 14:45:24
Autor: Ipsovice
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Tak myslím, že děláte chybu. Pálit alkohol se dá ze všecho, co obsahuje cukr. Takže bych na Šumavě rozjel podnikání a prodával pálenku zvabou "ipsovice", staší vysypávat obsah lapačů do bečky, nechat zkvasit, případně trochu přidat cukru, vypálit a jste boháči.




Datum: 11. 03. 2010 17:21:56
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Jí nevím, Ipsi. Ty máš v sobě příliš mnoho té pryskyřice a ta činí pokrmy hořké, Vezmi třeba řeckou retsinu. Tam je vůně a chuti pryskyřice akorát. Ale brouk zalitý pryskyřicí na kvašení? 
To by mohlo chutnat akorát tak Ipso-love-ům. Jako jste Vy. Co nemaj rádi pichlavý smrky.




Datum: 11. 03. 2010 14:47:00
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Odvážné.




Datum: 11. 03. 2010 13:46:28
Autor: Jiří Štich
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Upřesním Hrocha: 
čísla, která jsem uvedl výše je současný stav výměry lesů sežraných kůrovcem od počátku NP včetně vykácených holin z důvodu šíření kůrovce. Nejsou zde zahrnuty holiny - asi 2 - 3 tis. ha vzniklé po Kyrillovi, ať již byla polomová hmota zpracována nebo ponechaná a neasanována. Proto Hroch hovoří až o 9 tis. ha. Může to být i l0 tis. ha. Letos může být napadeno až 2 mil. m3. 1 mil. bude ve II. zónách asanován a druhý milión zůstane (pokud se konečně někomu v hlavě nerozsvítí) neasanován v bezzásahových území o rozloze min. 30 % z výměry parku. Těch 30 % bezz. území přiznal dnes ráno Krejčí v ČT i když se oficiálně hovoří o 20 % a zbytku 10 %, jako v přechodovém managementu. Ten přechodový management je tedy též bezzásahový.




Datum: 11. 03. 2010 14:59:46
Autor: Pozorovatel
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Jistě pane inženýre. A jistě víte proč. Radikální skupina vědců je teď na Fr.Krejčího naštvaná kvůli padáku Křenový a dalším věcem. On si to u nich potřebuje žehlit, protože až poletí z parku, se zaměstnáním mu pomůžou právě tihle vědci, kvůli kterým se všchny tyhle opičárny dělají, aby měli co zkoumat. Takže přiznal 30% s lehkým srdcem. Ing.Vovesný ani vy mu s jobem nepomůžete.  
A koukám sakra, už dlouho nevyšla hlásná trouba správy - obšsník Nová Šumava!




Datum: 11. 03. 2010 14:43:15
Autor: Hroch
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Děkuji za upřesnění. Já tam zahrnul všechno,ale odečetl jsem asi 800ha ještě za Ing.Žlábka(nebo už za Ing.Kece?) asanovaných porostů,které byly loni znovu zařazeny do kategorie "vzrostlý les".Nebo alespoň měly být. 
Zde je vidět,že je rozhodně lepší raději proti kůrovci zakročit. 
Ovšem, proti tomuto zelenému lesu bude mít ta tlupa ekofanatiků jistě výhrady...na které se můžeme z vysoka ***!




Datum: 11. 03. 2010 13:55:23
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Děkuji, pane inženýre. Teď už rozumím. 
 
Ještě: v té dnešní televizní debatě dostal Ing. Vovesný otázku na tělo - zda by se mělo zasahovat i bezzásahových (možná říkali v I.) zónách. Odpovědi se vyhnul. 
Jak chcete - aby to napadlo jen Krejčího a spol?




Datum: 11. 03. 2010 14:34:37
Autor: Jiří Štich
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Ještě doplnění níže uvedeného: 
EPS I již na podzim loňského roku stanovila následující požadavky, mj.: 
- naléhavě změnit a to zásadním způsobem strategii a koncenci směrování NPŠ. 
Co je tí myšleno je snad jasné.




Datum: 11. 03. 2010 14:14:30
Autor: Jiří Štich
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
To, že se odpovědi vyhnul mne mrzí. Stejně tak mne mrzí, že nepojmenoval viníky a svedl to na Kyrilla. Viníky jsou Ambrozek, Bursík, Miko, Pelc, Dusík, někteří vědci a členové vědecké sekce Rady NP a vedení správy parku, Pavlíčkem počínaje. 
Jestli se i nadále nebude zasahovat na území bezzásahových zón (30 %), je zbytečné zasahovat na zbytku území. Jen se tím prodlužuje agonie šumavských lesů. 
Je škoda, že vědci, kteří to vědí to nahlas neřeknou. Stejně jako to nahlas neřekl Ing. Vovesný, ač to dobře ví. To není odborná záležitost, to je politika. Ale jednou k tomu dojde. Možná už letos po druhém rojení. To už by ale měli někteří výše jmenovaní sedět v kriminále.




Datum: 11. 03. 2010 22:00:30
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Mě teda fakt žere, že i odborná diskuse je "politikum", neboť i amatér, jenž byl do studia pozván, ale odmítnul, by zvládnul věci pojmenovat pravým jménem. Jenže ten amatér - by pak vypadal jak veterinář Bláha. Tak ksakru, kdo se má jasněji vyjádřit než lesník jako poleno? Kdo se má jasněji vyjádřít než Ing. Vovesný jakovedoucí expertní komise KÚ? 
Mě by zajímalo, proč se nevyjádřil. A nemrzí mě to. Mě to štve. A hodně moc. 
Takhle se "politika" dělat nedá. 
Inženýru Vovesnému to sice děsně slušelo, fakt - ale neřekl nic podstatného a jiného než průpovídky na obhajobu hejtmana a brouka....a tedy i parku.




Datum: 11. 03. 2010 22:22:43
Autor: Poleno
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
A nemáte tam chybu, ne lesník jako poleno, ale poleno jako lesník




Datum: 11. 03. 2010 22:30:32
Autor: Dřípatka
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bačíku, Bačíku
Petře F, no tak.  
 
Ani botanik jako poleno by neměl v takovém pořadu co dělat. Působil by stejně amatérsky jako veterinář Bláha.




Datum: 10. 03. 2010 09:05:53
Autor: Mikeš
Název: RE: Bačíku, Bačíku
Plocha sežraná kůrovcem na Šumavě odpovídá obrovské části plochy celých Jeseníků, tak chce mistr Bačík, aby to u nás dopadlo? Je to jen demagog a vymývač mozků. Ve školách dělá přednášky a děti nuceny jsou vyučujícími podepisovat se na petiční archy a to jsou jeho hlasy pro NP. Neumí se vyjádřit ke konkrétním problémům a dotazům a neustále lidem vnucuje svoji naučenou řeč.




Datum: 09. 03. 2010 19:14:51
Autor: Nasranej
Název: RE: Bačíku, Bačíku
Dobrý večer, pane inženýre. Jsem rád, že sledujete i články, ve kterých se ekologičtí teroristé snaží přesvědčit veřejnost o výhodnosti vzniku NP JESENÍKY. Je potřeba, aby lidé, kteří až tak moc nesledují dění kolem Šumavy, věděli přímo od zainteresovaného, jak mohou Jeseníky dopadnout pod vedením těchto tzv. ochránců.




Běží díky PowerAkocomment 3.0
< Předch.   Další >
Valmet - reformace
Přihlášení

Uživatelské jméno

Heslo

Zapamatovat
Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Lesnický slovník
Poslední komentáře
 reakce
Pane Inženýre, naprosto s Vámi souhlasím!!!
Komentoval: pavel
Komentář k článku:
Otevřený dopis SDP pol...
[31. 07. 2010 13:14:52]
 RE: RE: RE: RE: RE: Že...
Já se narozdíl od tebe nemusím bát chodit mezi lid...
Komentoval: Jiří
Komentář k článku:
Liběšičtí myslivci se ...
[31. 07. 2010 13:11:44]
 RE: RE: RE: RE: Že by ...
Opět prosím správce stránek, aby uveřejnil IP adre...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Liběšičtí myslivci se ...
[31. 07. 2010 13:01:02]
 RE: RE: RE: Že by se z...
Takže žádné rozvěcování v hlavičce a příchod zdrav...
Komentoval: Jiří
Komentář k článku:
Liběšičtí myslivci se ...
[31. 07. 2010 12:51:54]
 RE: RE: Že by se začal...
Jsi sprostý lidový myslivec.Tak jako většina, kter...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Liběšičtí myslivci se ...
[31. 07. 2010 12:31:54]
 RE: Že by se začala vr...
Tak takhle jsi mne ještě nepobavil. Koukám Bohumír...
Komentoval: Jiří
Komentář k článku:
Liběšičtí myslivci se ...
[31. 07. 2010 09:20:19]
 lepčí už to nebude
Komunisti nás vedli do prdele, ale ti součastní vl...
Komentoval: pepa
Komentář k článku:
Ivan Fuksa pro HN: Chc...
[31. 07. 2010 08:59:20]
 RE: RE: palermo
oto máš pravdu, nutně by potřeboval od soudných li...
Komentoval: kája
Komentář k článku:
Ivan Fuksa pro HN: Chc...
[31. 07. 2010 08:31:27]
 RE: RE: Malý podnikate...
Stačilo by , aby měl hajný 600 hektarů a kolem vše...
Komentoval: revírník
Komentář k článku:
Lesy bych rozdal lidem...
[31. 07. 2010 08:17:08]
 RE: palermo
Kájo, protože mu to nikdo neřekl, jak on to má chu...
Komentoval: Ota Buršík
Komentář k článku:
Ivan Fuksa pro HN: Chc...
[31. 07. 2010 07:01:46]
 RE: RE: RE: RE: Prof.K...
Jak rozebírá p.rada moje myšlenky ukazuje věta na ...
Komentoval: Ota Buršík
Komentář k článku:
Zmizí část kleče, ohro...
[31. 07. 2010 06:36:50]
 RE: Stojí to všechno z...
Už je s nima stejně konec---není možné,aby jim stá...
Komentoval: Majerčák
Komentář k článku:
Ředitel národního park...
[31. 07. 2010 05:23:24]
Novinky v diskusi
1. Re:Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
2. Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
3. vyhláška dotaz od sano
4. Re:výdělky v lesnictví od Tatanka
5. Re:výdělky v lesnictví od Martin_H
6. Re:výdělky v lesnictví od Dr Voštěp
7. Re:Jizda se psy na kole po lesnich cestach od Mexican
8. granule pro psy od tOMAS


poslední za 4h - 24h
Nejčtenější články za poslední týden
RSS kanál

Čtěte příspěvky přímo doma na svém PC

RSS 2.0 Feed
Obchod dřívím
Statistiky
Členů: 3160
Články: 13013
Komentáře: 48171
Ankety: 23
Zboží v e-obchodu: 418
Odkazy: 19

Stránka byla vytvořena za 1.52854 vteřin.
© Copyright Lesnická práce s.r.o. - Publikování nebo šíření obsahu Silvarium.cz je bez písemného souhlasu Lesnické práce, s.r.o., zakázáno.

Stránky využívají redakční systém Mambo/Joomla 4.5.2.3/1.0.7. Připojení serveru zajišťuje firma IGNUM.

Denní zpravodajství pro e-monitoring tisku zajišťuje společnost Newton media, a.s.
Běží díky: Apache Mysql Apple PHP W3C CSS (X)HTML