www.silvarium.cz
Navigace: Úvodní arrow monitoring tisku arrow Zprávy z oboru lesnictví arrow Ivan Fuksa pro HN: Chceme víc peněz z Lesů ČR i Budvaru (Silvarium.cz)
e-monitoring tisku
Zprávy z oboru lesnictví
Zprávy z oboru myslivosti
TOP 100 komentovaných článků
Rozšířené vyhledávání
Forest Meri
progles
Hledej pomocí Google
Google

Poslední komentované články
1. Lesy ČR - rekordní hospodaření pokračuje
[16 komentářů]
2. Česko je plné divé zvěře: 4 medvědi, 5 v
[142 komentářů]
3. Upřímně tomu nerozumím (Respekt)
[1 komentář]
4. Zimola (ČSSD): Katastrofální selhání zel
[5 komentářů]
5. Zbrojař Háva v lesním hávu (Ekonom)
[8 komentářů]
6. Otevřený dopis AČMD premiérovi – Žádost
[32 komentářů]
7. Holding LESS letos očekává rekordní obra
[5 komentářů]
8. ad: Dvacet lidí má padáka (Klatovský den
[9 komentářů]
9. Na Šumavu se nejspíš vrátil vlk. Strážci
[8 komentářů]
10. Zelení udělali ze Šumavy dřevařský podni
[25 komentářů]
11. Rod Colloredo-Mannsfeld, historie a souč
[5 komentářů]
12. Petici za vznik národního parku podepsal
[335 komentářů]
13. Přešlapování kolem CHKO (Nový život )
[152 komentářů]
14. Šumava: kůrovec zařídil příval turistů (
[10 komentářů]
15. Šumava láká turisty na kůrovce a uschlé
[1 komentář]
Zajímavosti
Odkazy
Ankety (výsledky)
Kontakty
Mapa webu
Rozšířené vyhledávání
Návštěvnost
Ceník inzerce
e-obchod
Vstup do e-obchodu
Ochrana dat
Jak nakupovat
Obchodní podmínky
e-diskuse
Vstup do e-diskuse
Pravidla diskuse
Nápověda
Nejnovější příspěvky
Seminář NLP II
e-kalendář
e-kalendář akcí
e-inzerce
Vstup do e-inzerce
e-časopisy
Lesnická práce
Svět myslivosti
Časopisy
Naše tipy
Zlatí jeleni (A. Ábel)
Zlatí jeleni (A. Ábel)
169 Kč
Přidat do košíku

DVD Jezevčí vandrování (F. Kolda)
DVD Jezevčí vandrování (F. Kolda)
510 Kč
Přidat do košíku

Kdo je online
Právě zde jsou
Hosté : 1839
Výměna ikonek
Hunting-shop FOTOGALERIE
Hunting-shop FOTOGALERIE
Ekolist
Ekolist
Biom
Biom
EnviWeb
EnviWeb
Jatagan
Jatagan
Thůje na živý plot
Thůje na živý plot
Moje zbraň
Moje zbraň
Třeboňsko Web
Třeboňsko Web
Myslivost
Myslivost
Poľovnícka informačná databáza
Poľovnícka informačná databáza
Foto Pavel Prašivka
Foto Pavel Prašivka
SDDH
Sdružení dopravců dřevní hmoty
Turpil
Turpil
Obora Žouželka
Ptačí web
Ptačí web
Hunting Shop Bazar
Hunting Shop Bazar
Myslivecké sdružení Rýmařov
Myslivecké sdružení Rýmařov
Tiplov
Tiplov
Prohunting, s.r.o.
Prohunting, s.r.o.
Vše, co jste chtěli vědět o parohaté zvěři
Hunting Experience
Dřevo Novák
Dřevo Novák
www.polovacka.com
www.polovacka.com
Firma Hujíček
Firma Hujíček
e-myslivost.cz
e-myslivost.cz
http://www.less.cz/
Less, a.s.
http://www.imyslivost.cz
iMyslivost.cz
Ivan Fuksa pro HN: Chceme víc peněz z Lesů ČR i Budvaru (Silvarium.cz) PDF  | Tisk |  Poslat
Hodnocení čtenářů: / 0
SlabéVynikající 
Čtvrtek, 29. červenec 2010
< Předch.   Další >

mze_logo.gifV rozhovoru Martina Maříka pro Hospodářské noviny mluví ministr Ivan Fuksa o svých prioritách - hledání úspor, dokončení restitucí, o podpoře regionálních potravin a také o řešení situace státní firmy Lesy ČR, zmítané aférami.

Jen dva týdny je Ivan Fuksa ministrem zemědělství a už se chystá k radikálnímu zásahu - získat peníze ze státních firem i fondů, jež jeho resort spravuje. Políčeno má přitom nejen na státní Lesy ČR, ale třeba i na Budějovický Budvar nebo Pozemkový fond. "Tyhle peníze potřebujeme hlavně na kofinancování programů, které zčásti hradí Evropská unie," vysvětluje ministr.Z rozhovoru v HN vybíráme odpovědi týkající se lesního hospodářství a podniku Lesy ČR HN: Už letos musíme v rozpočtu škrtnout 1,3 miliardy korun a příští rok snížit o deset procent mzdy, o deset procent nemandatorní výdaje a o pět procent kapitálové. Přitom zemědělci požadují naopak doplatky k bruselským dotacím z národní kasy. Kde na to vezmete?

 

Nechci chodit na ministerstvo financí v roli prosebníka. Jednou z cest je získat peníze pro resort z vlastních zdrojů, například ze státního podniku Lesy ČR, z Pozemkového fondu, ale i z Budějovického Budvaru.

HN: Jenže Lesy ČR ani Budvar nejsou státními akciovkami. A zákon vám neumožňuje jejich aktiva čerpat. Změníte je na akciové společnosti?

 

Je to jedna z možností.

HN: To ale nestihnete během několika měsíců. Chcete přitom jejich peníze už letos?

 

Možná už letos. Zatím víc nechci říkat, plán mám. Bude k tomu samozřejmě třeba změnit legislativu.

 

HN: Nejžhavější problém, který jste zdědil, jsou Lesy ČR. Obří státní podnik stíhaly aféry kvůli neprůhledným tendrům. Před volbami musel pozastavit výběrové řízení na lesnické práce za 16 miliard. Začněme tímto: Jste pro to, aby stát přenechal obchod se dřevem spíše soukromým firmám, což je princip pozastavených tendrů, anebo aby naopak Lesy ČR prodávaly dřevo samy?

 

Na to existuje spousta odlišných názorů a já se budu řídit tím, co je nejefektivnější.

 

HN: Vy budete muset rozhodnout.

 

 

Je jasné, že kdyby chtěl státní podnik obchodovat sám, musel by nabrat další lidi, koupit si vlastní pily, ohromně by nabobtnal. A my teď musíme naopak šetřit. Přitom v republice zpracovatelská kapacita na dřevo je a nemělo by cenu, aby ji stát zdvojoval.

 

HN: Lze tedy předpokládat, že bude zmíněný velký tendr na deset let znovu vypsán ještě tak, aby začal platit od 1. ledna příštího roku?

 

 

Nespěchejte na mě. Rozhodně se nepřestane v lesích od ledna hospodařit. Postupovat podle pravidel velkého tendru by bylo ekonomičtější už od ledna, protože kratší přechodné smlouvy by byly pro Lesy dražší.

 

HN: Souhlasíte s tím, aby státní podnik svou činnost více outsourcoval?

 

 

V Příbrami, kde jsem byl dříve starostou, jsme měli ve správě 1200 hektarů městských lesů. Dost brzy jsme přišli na to, že je výhodnější zadat obchod i práce firmám.

 

HN: Znamená to, že na svém postu zůstane i ředitel lesů Svatopluk Sýkora, který tendry prosazuje?

 

 

Určitě nehodlám v příštích týdnech někoho odvolávat, to byly nejasné interpretace v médiích. S panem Sýkorou nyní začínáme komunikovat a spolupracovat.

HN: Dosud se vždy příslušní lidé vymlouvali, jakmile měli nést za dění v Lesích ČR zodpovědnost. Generální ředitel svaloval zodpovědnost na dozorčí radu a ministerstvo zase na management... Kdo tedy nese za Lesy ČR zodpovědnost?

 

 

Samozřejmě generální ředitel. Musíme ale posílit i dozor ministerstva.

 

HN: Takže na uvolněné místo předsedy rady po Pavlu Drobilovi, nyní ministru životního prostředí, přijde váš člověk? Například Roman Boček, váš první náměstek?

 

 

Jsem pro, aby to byl Roman Boček.

 

HN: Problém Lesů ČR spočíval i v tom, že je nikdo nenutil vykazovat zisk. Nenapadlo vás stanovit jim třeba desetiletý plán zisku?

 

 

Samozřejmě, napadlo. A budou mít dost tvrdé podmínky.

 

 

 

 

Celý rozhovor naleznete na serveru ihned.cz

 

Přidat komentář
Jméno:
Název
BBCode:Vložte odkaz Vložte e-mail Tučně Kurzíva Podtrhnout Cituj Kód Začátek seznamu Položky seznamu Konec seznamu
Komentář:

Napište číslo čtyřistašedesátpět

Označit nové komentáře za posledních 24 hodin (1 den)

Označit nové komentáře za posledních 48 hodin (2 dny)

Označit nové komentáře za posledních 72 hodin (3 dny)

komentářů
Datum: 10. 08. 2010 23:42:29
Autor: psp
Název: z poslanecké sněmovny o LČR
http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/003schuz/s003032.htm 
 
z projevu poslance Kováříka 
Na závěr pár slov k lesům. Žádná vláda, která tady dosud byla, si s tím nedokázala úplně efektivně poradit, protože když vyšla vstříc jedné skupině, která tam byla, a to myslím zájmové skupině, a nastavila podmínky pro ni, ozvala se jiná zájmová skupina. A máme ještě v živé paměti to, jakým způsobem se zacházelo s malými a středními zpracovateli lesní produkce. I já souhlasím s tím, že je potřeba zavést pořádek, že je potřeba efektivně vykonávat správu lesů, že je potřeba více investovat do obnovy lesů, že prostě přirozená obnova v našich podmínkách je možná jenom místně, regionálně, nikoliv však jako plošný způsob obnovy lesa.  
Ale přitom tvrdím, že to nejhorší, co ohrožuje les ve vlastnictví státu České republiky, je nejistota. A já z tohoto vládního prohlášení nevidím, že jistě nebudete státní les privatizovat. V kapitole privatizace, která má několik málo řádků, se o tom lesním bohatství vůbec nemluví a dovedu si představit, že efektivní, ale současně konzervativní způsob správy lesů může být také privatizace. Tvrdím s plnou zodpovědností a s plnou vážností, že v žádném případě privatizace lesů, byť skrytá, byť třeba postupná, byť budete uklidňovat, že o nic takového nejde, je to, co ohrožuje les v současné době nejvíce.  
Myslím si, že do managementu Lesů je třeba uvést třeba nejen pořádek, jak o něm mluvíte tady a mnozí o něm mluví, ale také určitou perspektivnost a po té také volám.  
Já mohu jenom slíbit, že jako místopředseda zemědělského výboru samozřejmě pro to budu pracovat. Ale mohu také slíbit, jestliže se ukáže, že je jenom stín snahy se projevit v privatizaci Lesů ČR, tak budu nejen já, ale celá KSČM velmi, velmi hlasitě tomuto směru oponovat.


Datum: 10. 08. 2010 15:11:40
Autor: pavel
Název: redakce
pošlete do všech radakcí,které Vás napadnou,jistě to někde otisknou. 
 
 


Datum: 10. 08. 2010 22:34:15
Autor: už ne dlouho osvč
Název: RE: redakce
Na co by lčr kupovali pily ty degene je vidět že to je ministr na svym místě asi si Příbram oddechla že si vypad tak to múžem se zbytkem osvč rovnou zabalit když to povede takovej odborník potěž řít




Datum: 01. 08. 2010 13:59:46
Autor: Zoufalec
Název: Končím u LČR
Tak když pan ministr nehodlá odvolat generálního škůdce lesů a jeho partu, tak holt budu muset u LČR po 17 letech skončit já. Už dál nehodlám svojí prací přispívat na výplatu Sýkorovi, Krchovovi, Věkové, větší části krajských ředitelů a některým dalším škodlivým organismům v těle podniku, které ani neznám jménem. Sám před sebou se stydím, že jsem to neudělal už dřív a trochu hlučně. Pořád jsem doufal, že se karta obrátí, ale teď vidím, jak tenhleten marasmus, ve kterém jsou LČR už pár let, připravuje o soudnost i lidi, kterých jsem si dříve vážil. Nebudu se na to dále dívat a půjdu o dům dál. Nemám zatím žádné náhradní řešení a zřejmě budu mít trochu problém dostát svým finančním závazkům a uživit slušně rodinu,ale to už je holt cena, kterou asi budu muset zaplatit za zachování svého duševního zdraví.


Datum: 10. 08. 2010 14:43:34
Autor: lesyJM
Název: RE: Končím u LČR
Pokud máte odvahu odejít od LČR, tak toho využijte a pošlete ministrovi podepsaný dopis s Vaším názorem na LČR, ať má možnost se seznámit se situací z pohledu řadového zaměstnance. Já jako zaměstnanec LČR takovou odvahu nemám, jen zbaběle doufám, že jiný ji najde.




Datum: 02. 08. 2010 21:20:21
Autor: KHMácha
Název: RE: Končím u LČR
MIRKU, Hynku, Viléme vydržte!!! Měl jsem onehda divnej sen, že se pod vedením podniku kácí zem. K tomu zpívala na Václavském náměstí Pilarová, ale nemohu si dobře vzpomenout, co že se to "lidem vrátilo"?




Datum: 02. 08. 2010 18:32:13
Autor: Rumburák 4.kategorie
Název: RE: Končím u LČR
Je jiné řešení, jak odejít se ctí a ještě být prospěšný. Pokud nepodáš trestní oznámení ještě jako zaměstnanec, tak pak budeš mít jiné starostí a už to neuděláš. Oni najdou cestu, jak se tě zbavit, ale jako zaměstnanec máš ještě páky, pak už ti to nebude stát za to a navíc možná strhneš lavinu, i když tomu moc nevěřím. Odejdeš a většina bude ráda, že se uvolnilo jedno místo a na ně přijde řada později. Uvidíš jak lid „zelený“ na tebe rychle zapomene a ani telefon ti nezvedne, protože má strach ….. co kdyby.




Datum: 01. 08. 2010 22:58:56
Autor: Jebal
Název: RE: Končím u LČR
Se mi zdá, že nás bude i víc. A někteří možná skončíme i nedobrovolně - co ty vrchní rozkradači Sýkoro, soudružko komunistická kádrovačko Věková, niemande Krchove a další přetrhdíla, budižkničemové a další pohůnci historicky nejzvrhlejšího vedení LČR!!!




Datum: 01. 08. 2010 21:51:02
Autor: Jan
Název: RE: Končím u LČR
Člověče neblbni, vydrž, les tě potřebuje, uvidíš, že ta "svoloč" ve vedení podniku tady nebude věčně!!!




Datum: 01. 08. 2010 02:18:45
Autor: lesník
Název: email ministrovi
Dobrý den pane ministře, jsem odborným lesním hospodářem v soukromých lesích na Moravě a s mými lidmi pracuji i pro několik lesních akciovek u Lesů ČR. Chápu, že nemůžete být odborníkem v oblasti lesnictví, ale od toho máte na ministerstvu odbor lesního hospodářství v čele s Ing.Jiřím Novákem. Nejsem si však jistý, zda-li jsou Vám předkládány správné a pravdivé informace, na jejichž základě budete rozhodovat o osudu LČR,s.p.,jež mi opravdu není lhostejný i mnoha mým kolegům. Část lesních správ a všechny Lesní závody si obchodují s dřívím samy, ale často nevýhodně přes Hradeckou lesní,a.s. často se nesmyslné vozí dříví z jednoho konce republiky na druhý dřevařským gigantům a přitom lokální pily nemají šanci dříví z okolních lesů získat a jsou často na hranici přežití. Jako odborný lesní hospodář bych byl okamžitě zbaven svého místa, kdybych prodával cizí firmě dříví nastojato za fixní cenu bez ohledu na jeho kvalitu a ta firma ze státního dřeva velmi slušně může profitovat. Najímám si pouze živnostníky na těžbu a přibližování dříví a v mýtních smrkových porostech jsou náklady výrobu jednoho kubíku max. 350 až 450 Kč ale často i jen 200 Kč, v závislosti na složitosti terénu a přibližovací vzdálenosti ke skládkám. LČR ovšem akciovkám musí platit víc aby měly z každého živnostníka ještě 30% marži což je nehorázná drzost a navíc často si ji dělají vyšší a ti co se v lese nejvíc nadřou dělají za mizerný peníz, kdežto akciovky mají miliony na nákupy techniky. Já když dříví prodávám, tak vybírám nejlepší ceny a taky důvěryhodnost a platební morálku pil, průměrné zpeněžení kvalitní smrkové kulatiny mám 1800 až 2000 Kč, ale i víc a kolem 1500 Kč u té horší kvality, takže čistý zisk za jeden metr kubický dříví po odpočtu všech nákladů včetně mého plat je 1000 až 1500 Kč za kubík. Kdybych přenechal obchod někomu jinému a prodával nastojato, tak bych tak dobré zpeněžení 100% neměl a kdo tvrdí opak musí mít k tomu velmi zištné důvody, jež ovšem nejsou v zájmu LČR. Jednoznačně tvrdím, že LČR dosáhnou vyšších zisků, když budou obchodovat s dřívím samy s tím, že akciovky pouze budou vykonávat práce. Nemusí se pak ani o moc víc zvyšovat stav zaměstnanců, ale spíš je lépe proškolit a hlavně prodávat dříví tam, kde je to nejvýhodnější a ne pouze tam, kde to nařídí ředitelství v Hradci, čímž stát příchází nesmyslně o desítky milionů ročně a zbytečně. Dále si myslím, že generální ředitel Svatopluk Sýkora je nekompetentní generální ředitel, který tomuto podniku v očích lesnické veřejnosti udělal dosud největší ostudu ze všech dosavadních ředitelů. Generální ředitel, který provádí průhledná výběrová řízení na nesmyslný prodej hájenek, kdy dá předkupní právo svým zaměstnancům v jednom konkrétním případě za 3,5 milionu Kč na což pochopitelně nemá pak ve výběr. řízení je hájovna prodána za 800 tisíc. To není pouze jeden případ. Jeho do nebe volající sponzorské dary či nehorázně předražená změna loga firmy je jen špička ledovce Sýkorových těžkých hříchů. Navíc svůj hospodářský výsledek je silně ovlivněn právě co nejrychlejším prodejem hájenek a na druhou stranu ještě více nesmyslný snížením nákladů na pěstební činnost u každého revírníka až o 250 000 Kč, což má vliv na kvalitu péče o státní lesy a věřím, že je to v rozporu s veřejným zájmem. Kdyby lépe obchodovali se dřevem a nedávaly nehorázné sumy na reklamu v novinách a časopisech a na sponzorské dary tak by se hospodaření v lese vůbec nemuselo snižovat. Generální ředitel bez lesnického vzdělání, který tohle všechno dopustí není kompetentní k tomu, aby zastával tak významnou a velmi zodpovědnou funkci. Dlouhodobé tendry na práce v lese schvaluji, ale ne tendry na obchodování dříví akciovkami a když už ano tak řídit se kvalitou dřeva a ne předem stanovenou fixní cenou jež je pro stát nevýhodná. Navíc výběr akciovek, kde je základním kriteriem pouze co nejnižší cena je také cesta do lesnického pekla, protože akciovky pak musí stále snižovat už tak hrozně nízkou cenu lidské práce, čímž kvalitní dělníci z lesa utíkají a nahrazují je Ukrajinci pod dohledem svých mafiánů a Vietnamci a Mongolci a proč? Protože ne vše se stanovuje podle ceny, základem by měla být i kvalita práce a ta se udrží jen když bude řádně oceněná, tohle by mělo být taky předmětem smluv aby akciovky měly strop, pod který by neměla mzda dělníků za určitý výkon klesnout. Pak ještě bolestí lesnictví jsou dotace v působnosti krajů, kdy peníze na lesy jsou často použity na něco jiného. Věřím, že tento email pro Vás bude inspirací ke správnému rozhodnutí, pokud obstojíte tak věřte, že Vaše popularita vzroste u zhruba 100 000 českomoraských lesníků, což je nemalá voličská síla. Byl bych velmi rád, kdyby jste mi napsal Váš osobní názor na můj email. Přeji Vám hodně zdaru ve Vaší funkci ministra MZe. Těším se na Vaši odpověď. Lesu Zdar! Lesník z Jižní Moravy


Datum: 01. 08. 2010 22:38:26
Autor:
Název: RE: email ministrovi
Velmi dobře jsi to napsal, lesníku! Doufám, že dáš vědět, zda se ti ministr ozval. Myslím, že mluvíš za naprostou většinu LESNÍKŮ, kterým ještě na lese záleží.




Datum: 10. 08. 2010 14:54:50
Autor: lesyJM
Název: RE: RE: email ministrovi
výborně, souhlasím s Vámi. Co takhle zkusit tento dopis otisknout i jinde, ať se veřejnost dozví, že existuje i jiná pravda než oficiální. Jako expedient u LČR potvrzuju, že smlouvy s HLDS nám i lokálním pilám komplikují život, my prodáváme přednostně za nižší ceny na druhý konec republiky a zdejší pilaři nemají co řezat. Prodej "nepotřebných" hájenek lesu neprospěje, pokud bude revírník na revír dojíždět bude mít zájem chodit do lesa jen v pracovní dobu, a večer budou mít zloději šanci. Poslal jste dopis i do nějakých novin?




Datum: 10. 08. 2010 15:06:52
Autor: pepa
Název: RE: RE: RE: email ministrovi
Také se přimlouvám,aťtento dopis otisknou jako otevřený dopis ministrovi nějaké noviny. Pošlete to do nějakého tisku. 
např  
 




Datum: 10. 08. 2010 19:55:27
Autor: lesník
Název: RE: RE: RE: RE: email ministrovi
Jsem stejného názoru!!! Je třeba to urychleně dát na vědomí také panu ministrovi.




Datum: 31. 07. 2010 08:59:20
Autor: pepa
Název: lepčí už to nebude
Komunisti nás vedli do prdele, ale ti součastní vládcové znají zkratku.


Datum: 30. 07. 2010 21:01:42
Autor: kája
Název: palermo
pane ministře, myslím si, že vaše názory na obchod ze dřevem jsou zcela zcestné - možná to nevíte ale podnik lčr si část dřevní hmoty prodává sám, má na to vybudovan i svůj personál, proč uvádíte takové nesmysly ?


Datum: 01. 08. 2010 20:40:02
Autor: Erno
Název: RE: palermo
Pan ministr bohužel problematice obchodu LČR vůbec nerozumí a jeho informace které dostává jsou zkreslené a účelově zaměřené.  
LČR mají v současné době vybudovaný vlastní obchodní systém který v řadě případů dosahuje lepšího zpeněžení surového dříví než obchodníci místních akciovek. Problém je v tom, že všichni zaměstnanci obchodu LČR mají centrálně nařízeno kam a za kolik mají dodávat - především držitelům tzv. rámcových kupních smluv které jsou mnohdy pro LČR nevýhodné a byly připraveny a podepsány výhradně na GŘ v Hradci..  
Obchod LČR je možný bez problémů zajistit i stávajícím personálem bez navýšení jeho počtu. O případném dalším nákupu pil se raději vůbec nezmiňuji, ale na místě pane ministra bych okamžitě vyhodil člověka který mi takovou informaci podstrčil




Datum: 31. 07. 2010 07:01:46
Autor: Ota Buršík
Název: RE: palermo
Kájo, protože mu to nikdo neřekl, jak on to má chudák vědět. Řekl bych, že to dokonce před ním důsledně tají, aby se to nedověděl a nemohl uvažovat, že by to mohla být možná cesta.




Datum: 31. 07. 2010 08:31:27
Autor: kája
Název: RE: RE: palermo
oto máš pravdu, nutně by potřeboval od soudných lidí náké školení




Datum: 01. 08. 2010 21:54:43
Autor: Witch
Název: RE: RE: RE: palermo
Otázka je, jestli o takovou nalejvárnu vůbec stojí. Jestli už náhodou není upečeno a hotovo.




Datum: 30. 07. 2010 15:55:56
Autor: občan
Název: co má smysl?
Legrační rozhovor. Přínos žádný. Novinář udělal 
rozhovor, napsal článek a ten mu otiskly. Za pár korun. A tak se vlk zase nažral.,,


Datum: 29. 07. 2010 19:31:32
Autor: Překvapený
Název: a víte pane ministře .......
že město Příbram má založenou společnost myslím formy s.r.o. pro správu městských lesů.Tak nám neříkejte, že když si město založí takovouto společnost, kde předpokládám má 100 % vlastnictví - že to tam dělají jak odpovídáte v článku. Službám věřím to jo, ale obchod, že by tam dělal někdo jiný... 
 
Asi matete veřejnost buď Vy nebo pan Mařík. Já bych řekl - když informace tak pravdivé - zkuste si zavolat do Příbrami a třeba se dozvíte jak to tam vlastně dělají a napište nám co jste zjistili ...............


Datum: 29. 07. 2010 19:12:13
Autor: jan
Název: článek
Ivan Fuksa: Chceme víc peněz z Lesů ČR...to my taky. 
Kategorie: Analýzy, Lesnictví, Vývoj trhu  
Zdroj: Babuka Robert 
 
V deníku hospodářské noviny proběhl rozhovor o prioritách pana ministra. Jedním z témat je i forma získání zdrojů z LČR, s.p.. Jaké jsou možné formy získání peněz ze státního podniku ? 
 
 
 
Ze státních podniků , na rozdíl od státních akciovek, totiž není možné čerpat finance přímo, tak jak se to děje například u ČEZu, formou vyplacených dividend. Model ČEZ by byl ideální i pro LČR, ale změna formy státniho podniku na akcivou společnost je časově náročná a určitě bude vzbuzovat řadu dalších otázek.  
 
Jako druhá a velmi rychlá varianta se nabízí zestátnit obchod dřívím. Znamenalo by to vytvoření státní akciové společnosti, která by monopolně obchodovala dříví státního podniku. Tady by ale stát mohl přijít do konfliktu s principy volné soutěže a všichni současní konkurenti by požadovali zcela logicky veřejnou soutěž.  
 
Další variantou je privatizace státního podniku ať už jako celku , nebo menších jednotek na krajské úrovni. To však znamená pouze jednorázový příjem do státní kasy a upřimně, tato varianta představuje spíše zoufale hypotetickou možnost, která by definitivně znamenala výprodej státu jako takového.  
 
Poslední racionální variantou jak získat od LČR peníze, je jednoduše udělat v nich pořádek z hlediska odpovědnosti za svěřený majetek. Prosadit koncepci transparentního přístupu ke dříví nikoli jenom monopolně přes komplexní lesnické zakázky na některé těžební firmy. Tím vytvořit prostor pro další investice do zpracování dříví, které v ČR schází jako nikde v Evropě.  
 
 
 
Problém dnes ve skutečnosti leží v obsahu výběrových řízení na takzvané komplexní zakázky na lesnické činnosti, které determinují i tok suroviny směrem k největším ziskům , nikoliv k efektivitě a přidané hodnotě. Přidaná hodnota z vytěženého dříví je v ČR jedna z nejnižších v Evropě.  
 
Tento hodnotový princip realizace "získání peněz pro stát" by byl pro ČR daleko nejvhodnější formou, jak ze státního majetku získat co největší efekt. Žádné jiné řešení moc neexistuje a hlavně dlouhodobě nefunguje.  
 
Transparentnost, rozdělení komplexních zakázek na výrobní a obchodní část s možností obchodování přímo státním podnikem (nebo jeho dceřinou společnost, která navíc už existuje) a podpora tuzemských zpracovatelů dříví s podporou investic do zpracování dřeva, přinesou stejné efekty, jaké jsou vidět v Rakousku, Německu a Skandinávii.  
 
Jiná cesta znamená útlum tuzemských zpracovatelů dříví , další pokles přidané hodnoty a brutální navýšení exportu surového dříví. Jako jediní v Evropě jdeme cestou po které nikdo kdo má rozum nemůže jít a ani nejde. I Rusko s jeho zdroji omezuje export surového dříví navyšováním exportních přirážek.  
 
Všichni chceme od státu víc peněz a je správné, aby je dostali ti, co vytvářejí skutečnou hodnotu.  
 
Schopnost zpracovat dříví, které tady roste 80 -100 let , v tuzemských kapacitách do výrobků s vysokou přidanou hodnotou, je jediná správná strategie pro vlastníky lesa a pro stát bez ohledu na to zda bude či nebude vlastnit lesy nebo jestli je bude těžit ta či ona firma. Podpora tuzemského rozvoje zpracování nemá alternativu z jakéhokoliv hlediska.  
 
Vlastník lesa se nemůže spoléhat na to, že export dříví bude lukrativní do nekonečna nebo že spalování dřeva bude trvale podporováno. Hlavně stát to nesmí připustit ve veřejném zájmu.


Datum: 29. 07. 2010 16:49:06
Autor: lesní blb
Název: my taky
dobrá reakce na tento článek =1557&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=53899b7372]Odkaz na článek 
 
http://www.czechtimber.com/index.php?id=20&tx_ttnews[tt_news]=1557&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=53899b7372


Běží díky PowerAkocomment 3.0
< Předch.   Další >
Přihlášení

Uživatelské jméno

Heslo

Zapamatovat
Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Lesnický slovník
Poslední komentáře
 RE: edit kuba
Ty ubohy EDITKUBO, podivej se na sebe, ubozaku, po...
Komentoval: Ivan
Komentář k článku:
Lesy ČR - rekordní hos...
[08. 09. 2010 00:47:22]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Děkuji za nabídku, ale vydru řeším plotem (navíc b...
Komentoval: Martin Myslín
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[08. 09. 2010 00:40:40]
 RE: RE: RE: RE: Jeden ...
Krom rozeznání stop by Vám k ničemu nebylo a vzhle...
Komentoval: Martin Myslín
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[08. 09. 2010 00:25:32]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Ano, třeba Dr.Hruška jako geolog tomu jistě rozumí...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:56:23]
 RE: edit kuba
nech toho, rypáku. 
Takový výsledek náš ...

Komentoval: revírník
Komentář k článku:
Lesy ČR - rekordní hos...
[07. 09. 2010 22:51:55]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Dědo z lesa, musím s Vámi zase souhlasit. Bohužel ...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:50:35]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Dobře, pokusím se s panem Myslínem nějak domluvit,...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:48:11]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Fotbal s Litvou a ještě Posluchač se svým zaseklým...
Komentoval: Děda z lesa
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:40:28]
 Ahoj,
komentář myslím není třeba. Stačilo mi, že jsem za...
Komentoval: Pavel Šimek
Komentář k článku:
Upřímně tomu nerozumím...
[07. 09. 2010 22:35:59]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Stav lesů - Stanovisko vědců a odborných pracovník...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:35:54]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Kdybyste raději se více staral o svůj rybníček a n...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:23:41]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Tak to bude zlý :-), ten jestřáb záškodník vlastně...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:17:18]
Novinky v diskusi
1. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
2. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
3. Re:Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
4. Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
5. vyhláška dotaz od sano
6. Re:výdělky v lesnictví od Tatanka
7. Re:výdělky v lesnictví od Martin_H
8. Re:výdělky v lesnictví od Dr Voštěp


poslední za 4h - 24h
Nejčtenější články za poslední týden
RSS kanál

Čtěte příspěvky přímo doma na svém PC

RSS 2.0 Feed
Obchod dřívím
Statistiky
Členů: 3219
Články: 13366
Komentáře: 50358
Ankety: 23
Zboží v e-obchodu: 420
Odkazy: 19

Stránka byla vytvořena za 1.28488 vteřin.
© Copyright Lesnická práce s.r.o. - Publikování nebo šíření obsahu Silvarium.cz je bez písemného souhlasu Lesnické práce, s.r.o., zakázáno.

Stránky využívají redakční systém Mambo/Joomla 4.5.2.3/1.0.7. Připojení serveru zajišťuje firma IGNUM.

Denní zpravodajství pro e-monitoring tisku zajišťuje společnost Newton media, a.s.
Běží díky: Apache Mysql Apple PHP W3C CSS (X)HTML