www.silvarium.cz
Navigace: Úvodní arrow monitoring tisku arrow Zprávy z oboru lesnictví arrow Lesy bych rozdal lidem (Ekonom)
e-monitoring tisku
Zprávy z oboru lesnictví
Zprávy z oboru myslivosti
TOP 100 komentovaných článků
Rozšířené vyhledávání
Forest Meri
progles
Hledej pomocí Google
Google

Poslední komentované články
1. Lesy ČR - rekordní hospodaření pokračuje
[16 komentářů]
2. Česko je plné divé zvěře: 4 medvědi, 5 v
[142 komentářů]
3. Upřímně tomu nerozumím (Respekt)
[1 komentář]
4. Zimola (ČSSD): Katastrofální selhání zel
[5 komentářů]
5. Zbrojař Háva v lesním hávu (Ekonom)
[8 komentářů]
6. Otevřený dopis AČMD premiérovi – Žádost
[32 komentářů]
7. Holding LESS letos očekává rekordní obra
[5 komentářů]
8. ad: Dvacet lidí má padáka (Klatovský den
[9 komentářů]
9. Na Šumavu se nejspíš vrátil vlk. Strážci
[8 komentářů]
10. Zelení udělali ze Šumavy dřevařský podni
[25 komentářů]
11. Rod Colloredo-Mannsfeld, historie a souč
[5 komentářů]
12. Petici za vznik národního parku podepsal
[335 komentářů]
13. Přešlapování kolem CHKO (Nový život )
[152 komentářů]
14. Šumava: kůrovec zařídil příval turistů (
[10 komentářů]
15. Šumava láká turisty na kůrovce a uschlé
[1 komentář]
Zajímavosti
Odkazy
Ankety (výsledky)
Kontakty
Mapa webu
Rozšířené vyhledávání
Návštěvnost
Ceník inzerce
e-obchod
Vstup do e-obchodu
Ochrana dat
Jak nakupovat
Obchodní podmínky
e-diskuse
Vstup do e-diskuse
Pravidla diskuse
Nápověda
Nejnovější příspěvky
Seminář NLP II
e-kalendář
e-kalendář akcí
e-inzerce
Vstup do e-inzerce
e-časopisy
Lesnická práce
Svět myslivosti
Časopisy
Naše tipy
Zákon o zbraních – komentář (J. Teryngel, A. Kreml)
Zákon o zbraních – komentář (J. Teryngel, A. Kreml)
595 Kč
Přidat do košíku

DVD Tajemství jednoho revíru (F. Kolda)
DVD Tajemství jednoho revíru (F. Kolda)
530 Kč
Přidat do košíku

Kdo je online
Právě zde jsou
Hosté : 1825
Výměna ikonek
Hunting-shop FOTOGALERIE
Hunting-shop FOTOGALERIE
Ekolist
Ekolist
Biom
Biom
EnviWeb
EnviWeb
Jatagan
Jatagan
Thůje na živý plot
Thůje na živý plot
Moje zbraň
Moje zbraň
Třeboňsko Web
Třeboňsko Web
Myslivost
Myslivost
Poľovnícka informačná databáza
Poľovnícka informačná databáza
Foto Pavel Prašivka
Foto Pavel Prašivka
SDDH
Sdružení dopravců dřevní hmoty
Turpil
Turpil
Obora Žouželka
Ptačí web
Ptačí web
Hunting Shop Bazar
Hunting Shop Bazar
Myslivecké sdružení Rýmařov
Myslivecké sdružení Rýmařov
Tiplov
Tiplov
Prohunting, s.r.o.
Prohunting, s.r.o.
Vše, co jste chtěli vědět o parohaté zvěři
Hunting Experience
Dřevo Novák
Dřevo Novák
www.polovacka.com
www.polovacka.com
Firma Hujíček
Firma Hujíček
e-myslivost.cz
e-myslivost.cz
http://www.less.cz/
Less, a.s.
http://www.imyslivost.cz
iMyslivost.cz
Lesy bych rozdal lidem (Ekonom) PDF  | Tisk |  Poslat
Hodnocení čtenářů: / 8
SlabéVynikající 
Čtvrtek, 29. červenec 2010
< Předch.   Další >
micanek_2_small.jpgRozhovor Jiřího Pšeničky (týdeník Ekonom) s majitelem holdingu LESS Janem Mičánkem

Jak vás potěšil nový ministr zemědělství Ivan Fuksa, který vyzval vedení podniku Lesy ČR, aby pozastavilo všechny tendry?
Pro nás je to tristní. Představte si, že by třeba polovina českých zemědělců, vojáků nebo zdravotníků byla v situaci, kdy jim na konci letošního roku končí smlouva a oni netuší, co bude dál. A přesně takový je aktuální stav v lesnictví. Celá polovina té branže neví, co bude od 1. ledna příštího roku. To je šílený stav. Zkuste si o tom popovídat s kýmkoli v oboru, každý vám řekne, že něco takového nepamatuje. Zástupce státu to ale nezajímá. Čekali jsme, že se nový ministr bude snažit současný stav spíše "odšpuntovat", nařídí vedení Lesů ČR problémy rychle řešit, s hrůzou jsme ale zjistili, že dělá pravý opak. Pozastavení tendrů nás nemile překvapilo.

Myslíte si, že by řešením bylo nějaké provizorium, třeba prodloužení současných kontraktů o jeden rok?

Nějaké provizorium bude muset vedení Lesů ČR asi nepochybně hledat, teď už nic jiného dělat nelze, ale prodlužovat staré kontrakty určitě možné není. To by bylo v rozporu se zákonem. Netuším, co zamýšlí, na to se musíte ptát jich.

Hlavním tématem sporu je obří tendr na lesnické práce za šestnáct miliard korun, který by měl přinést firmám desetileté kontrakty. Neexistuje ani teoretická šance to do 1. ledna stihnout?

Vzhledem ke všem zákonným lhůtám je to absolutně neproveditelné. Mně se nelíbí, když všichni novináři ten tendr nazývají obřím a mluví o státní zakázce za šestnáct miliard. Určitě to není šestnáct miliard, protože státní zakázka v tom čísle představuje jen nějakých deset procent, zbytek je nákup dřeva. Když někdo od státu kupuje dřevo, tak to přece není státní zakázka. Státní zakázka je, když stát někomu za něco platí, ne když mu něco prodává.

Malí podnikatelé se proti tomu tendru bouří. Říkají, že hraje do karet jen velkým firmám, jako je ta vaše, že to povede k monopolizaci trhu.

A vy jste rozuměli, proč se bouří? Vy byste nechtěli zakázku na deset let?

Asi necítí příležitost pro sebe.

Já předně nevím, kdo je to malý podnikatel. Pokud máte na mysli chlapa s motorovou pilou, tak pro něj to výběrové řízení skutečně není, ale pro něj nebylo ani nikdy předtím. A předpokládám, že také nikdy nebude. Pokud ale existují malé firmy, které jsou obdařeny schopnostmi zakázky zabezpečit, tak se podle mého názoru zúčastnit mohou, nic jim v tom nebrání.

Vy jste byl u toho, když se na ministerstvu zemědělství počátkem devadesátých let připravovala transformace českého lesního hospodářství. Dnes vlastníte největší lesnickou firmu v zemi. Cítíte se být vítězem transformace?

Určitě ne, protože transformace nemá žádné vítěze a poražené, nebo snad ano?

Ty dvacetileté procesy ale nepochybně své vítěze a poražené mají.

Poražení jsou komunisti a v tomto případě jsem vítězem, stejně jako všichni ostatní nekomunisté. Ale transformace lesnictví byla jen důsledkem všech celospolečenských změn, ke kterým po roce 1989 došlo, já jsem to nikdy nechápal jinak. To nebyl nějaký proces či akt, který by měl být namířen proti nějaké skupině lidí.

Představoval jste si ale tehdy, když transformace začínala, že se o lesy bude pečovat takovým způsobem, jak to funguje dnes?

Když se nebudeme zabývat detaily, tak jsem si to takto představoval, co se týče systému. To znamená co největší outsourcing prací, které se v lesích dělají. Co se týče svinčíku, který kolem toho dnes existuje, to jsem si samozřejmě nepředstavoval. Vy jste si asi také nepředstavovali, když jste dělali studentskou revoluci, že v tomto státě bude takový bordel, jaký tu je.

Co vám nejvíce vadí? Korupce?

Nejvíce mi vadí neslušnost v jakékoli podobě. I řádné obhospodařování lesa považuji za součást lidské slušnosti.

Za současných podmínek není co restituovat

Není základní problém v tom, že nebyly dokončeny restituce, že si stát ponechal asi šedesát procent lesních porostů?

Ne, tak to není. A to proto, že největšími vlastníky našich lesů jsou sudetští Němci, kterých se restituce netýkaly.

Kdybychom ale sudetské Němce pominuli?

My je ale nemůžeme při debatě pominout, když vlastnili plný milion hektarů z 1,3 milionu, které dnes obhospodařují Lesy ČR.

Když se ale v souladu s platnými restitučními zákony nebudeme vracet před Benešovy dekrety, tak tu ještě máme církve. Kdyby se jim lesy vrátily, zmenšila by se rozloha státních lesů a problémy s nimi spojené by byly menší.

Tak jednoduché to není. Církevních institucí byly desítky, obhospodařovaly asi 180 tisíc hektarů. A je třeba rozlišovat – řády to skutečně vlastnily, měly to na "elvéčku", tam je to relativně jednoduché. Zdůrazňuji ale slovo relativně. Je tady třeba Řád německých rytířů. Byl zrušen, nikdy nebyl obnoven, komu to chcete vracet? Navíc mu to nesebral tento stát, ale Hitler. Nechceme-li jít před rok 1948, není co restituovat. Vedle řádů tam byly církevní nadace, ale hlavně diecéze, farské majetky. Církvi jako takové ty lesy nikdy nepatřily, ani za Rakouska Uherska. Od Josefa II. je jen spravovala. To by nebyla restituce, ale dar. A mimoto největší majetek na Moravě měla vratislavská diecéze. Proč by to český stát měl vracel vratislavské diecézi? Z jakého důvodu? Když o to přišla, byla součástí Pruska. Vrátíme to Prusku?

Co byste Nečasově vládě v této věci poradil?

Já bych asi lesy rozdal občanům, každému dal stejně. Ve Finsku to tak po válce udělali, dali to lidem, které vyhnal Stalin.

To by možná dopadlo jak kuponová privatizace. Všem se na začátku rozdávání majetku také líbilo, ale když jej většina lidí prodala, utratila za auta a dovolené, začalo se mluvit o podvodu století a tunelu.

Ale to je už problém těch lidí, jak se svým majetek naloží, zda si jej ponechají, či jej odprodají. Samozřejmě to navrhuji s nadsázkou, protože taková privatizace je neproveditelná. Na každého by vyšlo pouze nějakých třináct arů. Ale bylo by to ideální pro řešení všech problémů. V zemi, kde jsou lesy privátní, takový svinčík, jako je u nás, nikdy nemůže nastat.

 

Tahle země není pro kůrovce

Hodně se mluví o lesích v národních parcích, hlavně ve vztahu k Šumavě. Lesy ČR navrhují, aby se národní parky staly jejich samostatnými účetními jednotkami. Co vy na to?

Netuším, proč to chtějí. Já říkám, že je jedno, jaká instituce spravuje národní parky. To je buřt. Jde o to, jakým způsobem se to dělá.

 

Myslíte, že byl dobrý nápad vytvořit v šumavském národním parku bezzásahovou zónu, kde má kůrovec volné pole působnosti?

Z mého pohledu je to katastrofa, nesmysl, od samého počátku. Před dvaceti lety se vláda, nikoli občané, rozhodla zřídit na Šumavě národní park. A víte proč? Protože tam bylo hezky. Já jsem o tom s bývalým premiérem Petrem Pithartem mluvil mockrát. Pražští kluci dospěli k názoru, že je tam fakt krásně. A dospěli také k přesvědčení, že když se z ní udělá národní park, tak tam krásně zůstane.

Jenomže Šumava, stejně jako všechny lesy v České republice, je plantáž na dřevo. To tak prostě je. Všechny lesy v Česku zasázel člověk, i ty šumavské, a zasázel je proto, aby dosáhl co nejvyššího výnosu ze svých pozemků. Většina porostů na Šumavě byla zalesněna stromy, které tam vůbec nemají původ. Je to zcela změněná struktura oproti původnímu přírodnímu stavu.

Vy sám vytváření šumavské divočiny evidentně nefandíte.

Jsem z toho smutný, když chodíme kolem, stromů, z nichž Amati dělal housle, nádherné dřevo, a my to tam necháváme shnít. Když požádáte kteréhokoli Čecha, aby zavřel oči a představil si krásný les, jsem přesvědčen, že drtivá většina si představí les hospodářský. Tak to je v celé Evropě. Leťte někdy letadlem z Helsinek do Říma, všechny lesy, které pod sebou uvidíte, jsou obhospodařované. Já jsem na Šumavě začínal, někdy v roce 1966, na Modravě a na Srní. Jako mladý kluk jsem chodil kolem těch rozbombardovaných vesnic, kostelíků a bylo to tristní. Když se po revoluci stříhaly dráty na hranicích, jedna z mých prvních myšlenek byla, že se konečně na Šumavu vrátí život. Proto je pro mě největší zklamání, že vzhledem k tomu, co jsme udělali v rámci šumavského národního parku, se tam už život nevrátí. Naopak i ti lidé, co tam ještě zbyli, teď odcházejí. A já myslím, že tato země je tady pro lidi, nikoli pro kůrovce.

Patnáct procent akcií jsem rozdal

Vy jste trošku jako podnikatel Andrej Babiš v zemědělství. Pracujete v lesích, provádíte pěstební a těžební činnost, ale porosty vám nepatří. Nechtěl byste alespoň část lesů vlastnit?

To je nesmysl. Na to nemám peníze a nikdo v této zemi na to nemá peníze. Velmi si přitom vyprošuji, abyste mě srovnávali s nějakým Babišem.

Ale to vaše postavení je skutečně podobné jako jeho.

Já jsem nikdy nic nezprivatizoval, všechen majetek jsem získal poctivě. Firmu jsme založili na zelené louce, ve třech lidech, první rok naší činnosti byl naším jediným výrobním prostředkem kolegův trabant, pracovali jsme o sobotách a nedělích, chodili jsme vyžínat s křovinořezem.

 

Firma narostla do značné velikosti a vám léta přibývají. Už víte, komu jednou Less předáte? Bude i v budoucnu nadále spojen se jménem Mičánek?

Může to tak být i nemusí, není to rodinná firma. Pro mě je to zrovna aktuální téma. Někdy před dvěma měsíci jsem začal vlastnictví předávat. To, že někdo drží akcie, neznamená, že tu firmu ještě musí řídit. A tuto firmu v budoucnu povedou lidé, kteří nejsou moji příbuzní.

A komu akcie předáváte?

Patnáct procent jsem daroval členům managementu. Zatím.

 

A co s tím zbytkem?

Chci v tom pokračovat.

Letos, příští rok?

Nevím, ale budu v tom pokračovat. Brzo.

 

Ale všechny akcie asi nerozdáte, to byste byl v Česku unikát, nebo snad ano?

Naopak, je to docela možné. Pro mě je nejdůležitější, aby firma fungovala, aby se dostala do vlastnictví lidí, kteří budou garantovat slušné chování.

S vlastními dětmi jako s budoucími vlastníky nepočítáte?

Pokud budou součástí managementu, tak ano.

Loni jste otevřel svůj nový dřevozpracující komplex v Čáslavi. Mělo tam být investováno celkem 1,8 miliardy korun. Nakonec jste místo toho koupil již hotový závod u německého Řezna. Proč?

V daném okamžiku se koupě závodu v Bavorsku ukázala jednodušší. Je hodně podobný tomu, který měl vyrůst v Čáslavi. Mělo to také jednu výhodu – koupili jsme si s tím trh a odborníky. Po všech stránkách to bylo výhodné.

Bylo to důsledkem krize, že se Němci fabriky chtěli zbavit?

S firmou Holzwerk Hemau obchodujeme už dvanáct let a s jejím vlastníkem jsme se díky dlouhodobým vztahům dobře znali. Důležité je, že my děláme totéž, co oni, máme podobnou výrobu v Klášterci nad Orlicí. Majitel onemocněl a jelikož má ženu Kanaďanku, rozhodli se odstěhovat do Kanady. Závodu se zbavoval z vyloženě privátních důvodů. Měl jistě možnost fabriku prodat výhodněji, ale hledal partnera, kterému důvěřoval, který by zajistil dlouhodobé fungování firmy.

A u Čáslavi se nový závod stavět bude?

Já doufám, že ano. Máme spoustu rozvojových plánů, ale momentálně jsme na hranici investičních možností.

 

Celý rozhovor naleznete v aktuálním vydání týdeníku Ekonom

 

 

 

Přidat komentář
Jméno:
Název
BBCode:Vložte odkaz Vložte e-mail Tučně Kurzíva Podtrhnout Cituj Kód Začátek seznamu Položky seznamu Konec seznamu
Komentář:

Napište číslo čtyřistašedesátpět

Označit nové komentáře za posledních 24 hodin (1 den)

Označit nové komentáře za posledních 48 hodin (2 dny)

Označit nové komentáře za posledních 72 hodin (3 dny)

komentářů
Datum: 01. 09. 2010 14:50:04
Autor: Lesník zo SVK
Název: Slušnosť
Neviem o akej slušnosti má pán Mičánek plné ústa, keď zamestnanci jeho firmy nie sú schopný odpovedať záujemcom o prácu, na ktorú je vypísané výberové konanie. A pokiaľ viem, nestalo sa to iba mne. 
No ale veď to sa dnes aj tak nenosí!!! Personalisti sú zavelení prácou a na písanie odpovedí jednoducho nie je čas. No a slušnosť musí ísť stranou.


Datum: 07. 08. 2010 11:34:31
Autor: Hajnej
Název:
Dobrý den, 
pěkně jsem si početl a v zásadě máte všichni pravdu, alespoň v něčem! 
Jestli dovolíte, také přidám svůj názor. Ono se prosím nic vážného stát a změnit nemůže, to bychom měli pochopit všichni, do jednoho!!! Musíme si uvědomit, že není co a proč vlastně měnit. Vzpomeňme si prosím, jaké tu byly rozhořčené ohlasy a reakce na minulá výběrová řízení před třemi lety....Všichni, do jednoho tu nadávali. A co se stalo? Nic, máme zasázeno? MÁME! Máme udělané prořezávky? MÁME! Těžíme? TĚŽÍME! Tak sakra kdo co chcete! Všichni víte, kolik si akciovky účtují LČR, že mají splatnost 45 dnů, tuto LČR striktně dodržují a kdy dostáváte peníze Vy???  
Vážení, šance na změnu bude až v okamžiku, kdy bude květen a nebude zasázeno to co je v projektu, až bude zadávací list na kůrovce a on nebude zpracován, dokud je všechna práce hotova, vlastně všechno funguje, není co měnit!!!!! Oni jsou si všichni vědomi, že nemáme zase moc kam jít, doma taky nejde zůstat, máme rodiny. Ono, ruku na srdce, kdopak dneska dělá v pěstebce? Ukrajinců už moc není, kdo byl na Šumavě, dobře ví, že je to tam jak na Matějské pouti, jen ta stánky s hadrama kluci nemají s sebou, ale loupáky. A kolika myslíte, že už bylo 18 let? HAHA, je to opravdu síla. Dokud se to nezhroutí, pojedeme dál a na to vezměte jed!!!


Datum: 01. 08. 2010 02:20:56
Autor: lesník
Název: email ministrovi
Dobrý den pane ministře, jsem odborným lesním hospodářem v soukromých lesích na Moravě a s mými lidmi pracuji i pro několik lesních akciovek u Lesů ČR. Chápu, že nemůžete být odborníkem v oblasti lesnictví, ale od toho máte na ministerstvu odbor lesního hospodářství v čele s Ing.Jiřím Novákem. Nejsem si však jistý, zda-li jsou Vám předkládány správné a pravdivé informace, na jejichž základě budete rozhodovat o osudu LČR,s.p.,jež mi opravdu není lhostejný i mnoha mým kolegům. Část lesních správ a všechny Lesní závody si obchodují s dřívím samy, ale často nevýhodně přes Hradeckou lesní,a.s. často se nesmyslné vozí dříví z jednoho konce republiky na druhý dřevařským gigantům a přitom lokální pily nemají šanci dříví z okolních lesů získat a jsou často na hranici přežití. Jako odborný lesní hospodář bych byl okamžitě zbaven svého místa, kdybych prodával cizí firmě dříví nastojato za fixní cenu bez ohledu na jeho kvalitu a ta firma ze státního dřeva velmi slušně může profitovat. Najímám si pouze živnostníky na těžbu a přibližování dříví a v mýtních smrkových porostech jsou náklady výrobu jednoho kubíku max. 350 až 450 Kč ale často i jen 200 Kč, v závislosti na složitosti terénu a přibližovací vzdálenosti ke skládkám. LČR ovšem akciovkám musí platit víc aby měly z každého živnostníka ještě 30% marži což je nehorázná drzost a navíc často si ji dělají vyšší a ti co se v lese nejvíc nadřou dělají za mizerný peníz, kdežto akciovky mají miliony na nákupy techniky. Já když dříví prodávám, tak vybírám nejlepší ceny a taky důvěryhodnost a platební morálku pil, průměrné zpeněžení kvalitní smrkové kulatiny mám 1800 až 2000 Kč, ale i víc a kolem 1500 Kč u té horší kvality, takže čistý zisk za jeden metr kubický dříví po odpočtu všech nákladů včetně mého plat je 1000 až 1500 Kč za kubík. Kdybych přenechal obchod někomu jinému a prodával nastojato, tak bych tak dobré zpeněžení 100% neměl a kdo tvrdí opak musí mít k tomu velmi zištné důvody, jež ovšem nejsou v zájmu LČR. Jednoznačně tvrdím, že LČR dosáhnou vyšších zisků, když budou obchodovat s dřívím samy s tím, že akciovky pouze budou vykonávat práce. Nemusí se pak ani o moc víc zvyšovat stav zaměstnanců, ale spíš je lépe proškolit a hlavně prodávat dříví tam, kde je to nejvýhodnější a ne pouze tam, kde to nařídí ředitelství v Hradci, čímž stát příchází nesmyslně o desítky milionů ročně a zbytečně. Dále si myslím, že generální ředitel Svatopluk Sýkora je nekompetentní generální ředitel, který tomuto podniku v očích lesnické veřejnosti udělal dosud největší ostudu ze všech dosavadních ředitelů. Generální ředitel, který provádí průhledná výběrová řízení na nesmyslný prodej hájenek, kdy dá předkupní právo svým zaměstnancům v jednom konkrétním případě za 3,5 milionu Kč na což pochopitelně nemá pak ve výběr. řízení je hájovna prodána za 800 tisíc. To není pouze jeden případ. Jeho do nebe volající sponzorské dary či nehorázně předražená změna loga firmy je jen špička ledovce Sýkorových těžkých hříchů. Navíc svůj hospodářský výsledek je silně ovlivněn právě co nejrychlejším prodejem hájenek a na druhou stranu ještě více nesmyslný snížením nákladů na pěstební činnost u každého revírníka až o 250 000 Kč, což má vliv na kvalitu péče o státní lesy a věřím, že je to v rozporu s veřejným zájmem. Kdyby lépe obchodovali se dřevem a nedávaly nehorázné sumy na reklamu v novinách a časopisech a na sponzorské dary tak by se hospodaření v lese vůbec nemuselo snižovat. Generální ředitel bez lesnického vzdělání, který tohle všechno dopustí není kompetentní k tomu, aby zastával tak významnou a velmi zodpovědnou funkci. Dlouhodobé tendry na práce v lese schvaluji, ale ne tendry na obchodování dříví akciovkami a když už ano tak řídit se kvalitou dřeva a ne předem stanovenou fixní cenou jež je pro stát nevýhodná. Navíc výběr akciovek, kde je základním kriteriem pouze co nejnižší cena je také cesta do lesnického pekla, protože akciovky pak musí stále snižovat už tak hrozně nízkou cenu lidské práce, čímž kvalitní dělníci z lesa utíkají a nahrazují je Ukrajinci pod dohledem svých mafiánů a Vietnamci a Mongolci a proč? Protože ne vše se stanovuje podle ceny, základem by měla být i kvalita práce a ta se udrží jen když bude řádně oceněná, tohle by mělo být taky předmětem smluv aby akciovky měly strop, pod který by neměla mzda dělníků za určitý výkon klesnout. Pak ještě bolestí lesnictví jsou dotace v působnosti krajů, kdy peníze na lesy jsou často použity na něco jiného. Věřím, že tento email pro Vás bude inspirací ke správnému rozhodnutí, pokud obstojíte tak věřte, že Vaše popularita vzroste u zhruba 100 000 českomoraských lesníků, což je nemalá voličská síla. Byl bych velmi rád, kdyby jste mi napsal Váš osobní názor na můj email. Přeji Vám hodně zdaru ve Vaší funkci ministra MZe. Těším se na Vaši odpověď. Lesu Zdar! Lesník z Jižní Moravy


Datum: 02. 09. 2010 21:01:25
Autor: Další lesník z Moravy
Název: RE: email ministrovi
Panebože je to uplnš přesně napsaný. Proboha copak tohle muže nechat ministra chladným? Naprosto se připojuji.




Datum: 03. 09. 2010 12:22:13
Autor: taky moravský lesník
Název: RE: RE: email ministrovi
Výstižně napsané, ale mám obavu, že to nikdo číst nebude a že pan ministr ani neodpoví. Sice nezná problematiku lesa, ale zato asi dobře zná problematiku vyvedení peněz za státního podniku do soukromých a stranických pokladen.




Datum: 01. 08. 2010 22:28:26
Autor: Jekyll
Název: RE: email ministrovi
A skutečně jste to, lesníku, poslal? Je to přesné, výstižné a jako pilař osvč to podepisuji. Jen bych si dal ve styku s takovou šajbou větší pozor na češtinu...ale z té se asi za Vás nematurovalo...:) Ne, smajl není výsměch, váš postup a formu podporuji!!! Sám jsem takto kdysi psal Topolovi - jak sliboval po volbách r. 2006 udělat pořádek u LČR, ale bez výsledku :( Tedy jak můj mail, tak i ten pořádek. Mimochodem, ten pán mne velmi zklamal, bůh ví, co se na něho ještě provalí, brrr...




Datum: 02. 08. 2010 23:29:59
Autor: lesník
Název: RE: RE: email ministrovi
ano skutečně jsem to ministrovi poslal, ale neozývá se a pochybuji, že se ozve i když bylo by aspoň trochu slušné odpovědět, no uvidíme, dáme mu čas:-)




Datum: 01. 08. 2010 18:48:01
Autor: Majerčák
Název: RE: email ministrovi
Ahoj lesníku--dobře jsi to napsal.ale cenu to nemá,hele zelení prohráli volby,moc lidí si myslelo,že to ničení Šumavy skončí--NESKONČILO,jede se dál,jako by nic a tak je to i s lesy.Tento stát musí projít bankrotem--teprve pak můžeš čekat změny--dřív ne,to už je takový rys národa.




Datum: 01. 08. 2010 13:32:31
Autor: stará vrba
Název: RE: email ministrovi
Vážený lesníku, sice hezký a slušný dopis, ale nemá smysl se namáhat. Odpověď nebude. Napiš příště raději mně. Adresa:




Datum: 01. 08. 2010 17:49:24
Autor: lesník
Název: RE: RE: email ministrovi
možná máte pravdu, ale když každý budeme mlčet, tak tím dáváme najevo, že nám tento chaos vůbec nevadí a ještě si v něm libujeme




Datum: 01. 08. 2010 08:11:58
Autor: Petr
Název: RE: email ministrovi
Pane kolego, velmi povedený článek, píši za jedna a zdravím!




Datum: 01. 08. 2010 11:31:00
Autor: lesník
Název: RE: RE: email ministrovi
Děkuji, tento stav v lesnictví a u LČR je dlouhodobě neudržitelný a nenechává mne klidným, pro to jsem se rozhodl napsat přímo novému ministrovi, dokud je zpočátku ještě nepříliš zatížen informacemi účelového charakteru, které se nemusí zrovna slučovat s názorem většiny slušných lesníků, jimž osud lesnictví a českých lesů není lhostejný, a kteří jsou smutní, jak se chováme k bohatství, jež nám předali naši předkové. Nejsem žádný spisovatel a možná by se dal ten email napsat mnohem líp, ale věřím, že nezůstanu sám a mnozí kolegové se ke mně připojí, protože když nový ministr uvidí, že to co se děje u LČR není v pořádku tak snad jej to přesvědčí a pokud ne tak si může být jistý, že takového politika lesníci příště už volit nebudou. Napište panu ministru email jako já na http://www.fuksa.cz/index.php?menu=kontakt a pak ho zveřejněte i tady na Silvarium, jsem zvědavý, jestli se pohnou ledy, pokud zůstanu sám tak se určitě moc nezmění, ale znáte to, že v jednotě je síla. Tož Lesu Zdar mí kolegové




Datum: 01. 08. 2010 13:19:11
Autor: lesník 2
Název: RE: RE: RE: email ministrovi
Kolego, tento ministr je laik v oboru, který "ministruje". O ostatních kvalitách mám rovněž velké pochyby. Domluví se slovensky( tam absolvoval VŠ), rozumí ruštině. Jsem si vědom toho, že znalost jazyků není rozhodující pro výkon funkce ministra, ale přeci jenom je jiná doba a patří to "trochu" ke vzdělání. Je to jenom další ostuda. Bohužel to Nečas nezvládá a ani nezvládne. Je to vidět každým dnem, že prohrál volby, i když tam jeho strana ministry má.




Datum: 30. 07. 2010 19:00:32
Autor: Spartakus
Název: že by???
z některých vyjádření a slov cítím, že velký pan M je kapánek nervózní a jsem tomu rád, je dobré, aby i takoví jako on zažívali a prožívali to, co každý živnostník v lese: strach co bude, jak paltit své závazky, a v první řadě uživit rodinu ikdyž to samozřejmě není zrovna případ pana M. ale je to jisté ohrožení jeho imperia, snu za nímž se lopotí léta, jen houšť a větší kapky


Datum: 30. 07. 2010 16:20:13
Autor: pozorovatel
Název: neplivejte špínu na Mičánka
Mám, toho zvláštní pocit. Ing. Mičánek měl s komunisty problémy, jistě ne velké, ale i na podniku VčSL vadil. To vím, to je známo. Obyčejný hajný, který vyžínal a jezdil trabantem...u toho jsme nebyl. Ale obyčejný hajný, respektive jeho firma, s ročním obratem 4 miliardy korun 
není žádný troškař. Z jedné pily( nebo dvou) a trabanta. A to rozdání lesů lidem, to byl žert, že ano, pane inženýre? To už tady bylo... 
... Vy, jako příklad amerického snu o zbohatnutí, 
... Vy, jako Jánošík, který bohatým bral a chudým dával ( tehdy ještě nebyly akcie, tak kradl a loupil, co bylo). 
... Vy, jehož zaměstnanec ( bývalý - současný nevím- - a budoucí), věrný a důvěrný přítel Ing. Krchov Vás nikdy neopustí a vždy je a bude tam, kde se o něčem rozhoduje, si nemusíte dělat starosti o to, že nebudou zakázky... 
Pro Vás budou vždy, na to vemte jed! A možná, 
to nevím, to ukáže čas, že to není zas až tak pro lesy úplně špatné. Myslím si, že jsou lidé lesům daleko nebezpečnější, navíc nejsou odborníci ( to Vy ale minimálně slušně znalý lesního hospodářství jste, to je pravda!) a jenom berou a lesům nedají nic. Tyto "experty" převyšujete nejen o jednu hlavu. A Vás nemám důvod chválit.


Datum: 30. 07. 2010 13:27:43
Autor: Hroch
Název: *
Já bych si s dovolením také kousek lesa vzal...


Datum: 30. 07. 2010 10:36:42
Autor: Pamětník igelitových tašek pro politiky
Název: Mičánek a jeho lobby z pokladen Václavikových fondů
Blahé paměti ředitel Honza a lobbysta Honza privatizovali Bulharsko, Honza politik -lobysta nosil igelitky s logem jisté banky a fondů, že bude ovlivňovat zájmy . Pak si koupil křovinořez a vyžínal na trabantu plevel. Ještě že u toho nikdo nebyl aby si to pamatoval.


Datum: 30. 07. 2010 00:00:48
Autor: Šubert Petr
Název: Malý podnikatel
Citace: 
Já předně nevím, kdo je to malý podnikatel. Pokud máte na mysli chlapa s motorovou pilou, tak pro něj to výběrové řízení skutečně není, ale pro něj nebylo ani nikdy předtím. A předpokládám, že také nikdy nebude. Pokud ale existují malé firmy, které jsou obdařeny schopnostmi zakázky zabezpečit, tak se podle mého názoru zúčastnit mohou, nic jim v tom nebrání. 
 
To je právě zásadní kámen úrazu, že v tomto státě vyhrávají jenom giganty. Chci tím říct, že v dobách před vládou totality, byly firmy malé a všude a všichni se uživili. Protože jeden druhého nějakým způsobem hlídali a hlavně dělali své řemeslo svědomitě. Dnes se na takové věci vůbec nebere zřetel, jestli někdo něco umí nebo ne hlavně, že má vliv a peníze, ty teď vládnou. Rozdrobit SÚJ dát to menším firmám jako je třeba těžařská četa a výběrovky si dělejte jen na surovinu a ne aby firmy ještě vydělávaly na lidech.


Datum: 30. 07. 2010 09:23:52
Autor: BiGi
Název: RE: Malý podnikatel
"v dobách pře vládou totality byly firmy malé a všude a všichni se uživili"  
 
Jenže na každých 300 ha lesa byl 1 hajný a ten měl čas si těch 3-5 malých firem řídit a uhlídat a ještě pěstovat les, vypěstovat si své sazenice ve vlastní školce a mít přehled o každém klacku. 
Bez firem, které pro LČR zajistí kompletní servis od sazenic po obchod se dřevem, by se při dnešní rozloze revírů státní lesy neobešly.  
 
Člověče, kde žiješ :-D ? 
Před 5000 let se taky všichni uživili - sekyrkou a bez pil.... 
a dělali jen na surovinu (pokud nekáceli pro bohaté krále...




Datum: 31. 07. 2010 08:17:08
Autor: revírník
Název: RE: RE: Malý podnikatel
Stačilo by , aby měl hajný 600 hektarů a kolem všeho si chodil sám. Zaměstnával by osvědčené místní živnostníky a všichni by byli spokojeni. Měl by o lese perfektní přehled, protože by ten svůj úsek mohl každý den přejít od začátku do konce. Bylo by to i ekonomicky výhodnější a hned vysvětlím proč. 
Dnes má revírník 1500 hektarů roztahaných na 15000 hektarech katastru. Aby alespoň něco stíhal, tak má k sobě jednoho nebo dva pomocníky, dřevo vozí další člověk - expedient, o zajištění prací se stará další člověk - mistr od akciovky. To je pět lidí, takže vlastně jeden člověk na 300 hektarů a to neberu v úvahu zdvojená ředitelství LČR a akciovky, což jsou další lidé. Tak kde je nějaká ekonomika? Navíc žádný z těchto lidí nic pořádně nestíhá a za les vlastně nezodpovídá, protože půlku pracovní doby tráví přejezdy za volantem služebního auta, které také stojí nemalé peníze nebo jezdí vlastním za cesťák. 
Celý systém byl pány zakladateli Domesem, Olivou, Rybníčkem, Mičánkem a dalšími založen jen proto, aby se soukromé firmy přiživily na státním majetku. Současná situace je neudržitelná a je ideální doba pro návrat k praxí osvědčenému způsobu hospodaření v lesích. Snad se to povede.




Datum: 01. 08. 2010 10:25:40
Autor: PETR
Název: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Jsem pro těch 300 ha s jedním hajným a mobilem.




Datum: 02. 09. 2010 21:11:27
Autor: revírník
Název: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
A notebůk, intáč a teréňáka. A služební byt tak 4+1. A fasovat hadry. Tak 2x za rok. Taky stravenky. 
 
Až si zas něco vzpomenu, tak sem napíšu.




Datum: 02. 09. 2010 22:29:03
Autor: sdfnh
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
sekretářku




Datum: 31. 07. 2010 20:14:07
Autor: z lesa
Název: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Žádný cesťák ale náhrady na vlast auto cca3300kč/měs,1600ha plus 100ha OLH, + jeden živnost. nebo zam na OL 4.-9. mes., těžba jak kde , to je realita.




Datum: 31. 07. 2010 19:47:55
Autor: Forestman
Název: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Vy jste mě skutečně rozesmál. Dáte si nick revírník, ale nic o tom nevíte. Nebo Vy snad máte jako revírník k ruce 2 pomocníky???A trávíte 1/2 dne za volantem SLUŽEBNÍHO auta??? No jestli ano, pak jste šťastný člověk a nemohl byste mně sdělit, na ktréže to LS to takhle funguje?? Hned bych se šel přihlásit.




Datum: 31. 07. 2010 20:54:21
Autor: revírník
Název: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Něco o tom vím, to mi věřte. Popisuji běžnou situaci na kůrovcových lesních správách na severní Moravě. Něco jiného je asi v horských oblastech, kde jsou lesní celky ucelenejší a hlavně tam neřádí kůrovec a těžby nejsou roztroušené, kdy jeden porost se prochází dvakrát i třikrát měsíčně.




Datum: 31. 07. 2010 19:14:09
Autor: Ota Buršík
Název: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Revírníku, chyba je v systému, jak už někdo zmínil dole. Máte zajisté ve všem pravdu, ale politická vůle chybí to provést a dobře víte, že současné "odborné vedení" to vůbec nezajímá, to by začal vládnout pořádek v lese a mám vážné obavy, že to není jejich cíl, spíše naopak. Bez změny GŘ to sotva půjde, ale naděje umírá poslední, takže personálu držím palec.




Datum: 30. 07. 2010 10:40:47
Autor: Majerčák
Název: RE: RE: Malý podnikatel
Řekni mi,drahý BIGI.proč se obchází jádro problému,jako by ani nebylo.Velké firmy bezesporu být musí,drobní osvč z podstaty nemohou provozovat harvestory a logistiku.Firma Less je hodně nenáviděná,ale položme si otázku,proč to tak je.Já Ti odpovím---NIKDE A NIKDY nedošlo k tomu,aby podnikající subjekt měl k dispozici lidi,kteří si všechno přinesou--nástroje,oblečení,boty,sami se dopraví,sami si vyřídí administrativu atd.Dělají za otrockou odměnu,protože byli zahnáni do neřešitelné životní situace---TO SE DĚJE NA MAJETKU, NE SOUKROMÉM,ALE STÁTNÍM---je to ještě podnikání???--nebo co to je? -a to nemluvím o tom,že mnohokrát se osvč ani nedoberou toho mála.Hele --představ si kovodílnu--každý den se tam sejdou dělníci--jeden si přinese soustruh,druhý autogen,třetí vrtačku------žádná šatna ani umývárna tam není,ani jídelna.............TAKOVÁ KOVODÍLNA BY V KONKURENCI HRAVĚ PORAZILA I ČÍNU---přestože čínani dělal jen za hrstku rýže...Že je to blbé srovnání?? Ale není!!!--TAK MOC ÚCHYLNĚ JSOU NASTAVENY PODNIKATELSKÉ PODMÍNKY ""PRO NĚKOHO""----jsem zvědav,jaký názor na to máš Ty,--rád si ho přečtu.




Datum: 30. 07. 2010 10:54:19
Autor: Majerčák
Název: RE: RE: RE: Malý podnikatel
A to se drahý BIGI ,bavíme o subdodavateli tzv.prvním---------jsou ale i takové děsy,že vyhraná ST.zakázka je prodaná už sedmému subdodavateli,takže se splnit dá jedině tehdy,když to ten osmý celé zaplatí ze svého---že to nikdo nezaplatí,to je jasné,zakázka se prostě neudělá A PRO PRVNÍHO TO VŽDYCKY DOPADNE DOPŘE---OD TĚCH X SUB.MÁ PRACHY V KAPSE A UŽ PRODÁVÁ DALŠÍ VYHRANOU......................




Datum: 01. 08. 2010 16:05:34
Autor: Petr
Název: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Ono je hezké mít vysoutěžené ceny jednotlivých činností v pěstební činnosti,ale jak zabránit,aby se někteří loupeživí revírníci nespolčili s dodavatelskou firmou (často také subdodavatelem 3.řádu) a nezadávali vědomě zbytečné (často těžko kontrolovatelné)a ve skutečnosti neprovedené činnosti a o tyto platby se přes různé černé duše šábli?Dodavatel prací má % svého rabatu doma a jestli se protočí 10 tis. nebo 100 tis. sazenic ochrany proti klikorohu atd. je jedno. LČR absolutně neví, kdo mu v lese skutečně pracuje a na koho se práce jen proplácejí.Stejně tak někteří mistři od akciovek musí mít dost rozvětvenou rodinu,aby byly ty činnosti jimi prováděné v pracovní době na koho napsat.Je to prostě hnus na všech úrovních a vůbec se nedivím,že slušní pracovníci utíkají. Ti méně slušní mají ovšem pré.




Datum: 30. 07. 2010 11:12:00
Autor: Majerčák
Název: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
A ještě--nezlob se,ale tohle musím dodat.Já Míčánka zrovna nemiluju,ale je to všechno jenom jeho vina???--nebo v tom mají hrábě politici a ministři --je snadné kopat do toho ,kdo je na piketě,tj.Míčánek--nechtělo by to se porozhlédnou i okolo?--Nebo už všichni zapoměli,kdy to začalo a kdo u toho byl???---A bacha,Míčánka se nezastávám......................




Datum: 30. 07. 2010 14:50:09
Autor: wlez
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
ale není chyba, pane Majerčáku, právě v tom systému, kdy je možné dostat se až na 7. subdodavatele? to přeci není problém velkých firem, to je problém systémový. nejsem zastáncem dodávek prací živnostníků jako OSVČ, zaměstnanecký systém by byl jistě lepší, ale je to v tuto chvíli vůbec možné? jaké jsou nastaveny ceny za PČ? je možné jejich navýšení podle reálného cenového vývoje na trhu? je možné, aby si střední nebo větší firma držela vlastní zaměstnance (dělníky), když pomalu každý půlrok pracuje v jiném regionu ČR? ta chyba není ve firmách, ta je v systému, protože, podle mne i Vy správně píšete, že OSVČ nedosáhnou na provoz harvestorů, obchod, investice, nové technologie...




Datum: 30. 07. 2010 12:58:47
Autor: BiGi
Název: RE: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Díky ze reakce: 
moje poznámka nemířila ani náhodou proti Mičánkovi. 
Jednak ho trochu znám a jednak si ho i vážím ... 
Máš pravdu - a s tím se netajím ani já - průšvih je v tom, že politici a a ekonomové to takhle nechali dojít: 
Státní lesy s revírama 1500-200 ha, bez výrobních zaměstnanců, snaha minimalizovat ceny bez ohledu na hygienu práce a normy práce. Pak je chudák živnostník v lese. 
A - věř mi - i ty firmy, které pro LČR dělají komplet výrobní servis, by radši měly kvalifikované zaměstnance, pro které mají práci rozloženou na celý rok a které normálně zaplatí, než nakrátko najímané živnostníky nebo ukrajince. A žasnu, že nějaký makroekonom nespočítal a ani se nepokusil prosadit, aby pro státní lesy pracovaly pouze jednoznačně zaměstnanecké firmy - které platí daně z mezd a ze zisků. 
Vsadil bych se, že v globále by to vyšlo lépe nejenom pro lidi, ale i pro stát, protože chudák soukromník v lese musí daně i odvody minimalizovat, aby vůbec přežil.




Datum: 01. 08. 2010 10:37:25
Autor: PETR
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
Začalo tím, že se při tvorbě zákona o ČLR rozhodlo, že státní lesy nesmějí nic dělat, jen organizovat a dozírat a vše je nutné objednávat mimo podnik. Když jsem se rozčiloval ( bylo okolo poloviny 90. let ), že je to potomost, chlácholil mě pan Domes, že to je přechodné, pak že se vše vrátí do lesa zpět apod. Šlo o manipulační sklady, navrhovali jsme jejich změnu na akciové společnosti s tím, že by akcionáři byli všichni vlastnící ( 1 ha lesa= 1 akcie ) , ale to byl strašlivý kravál, pánové už měli svůj plán a nikdo do toho nesměl mluvit. nakonec - stejně se k něčemu podobnému budeme muset vrátit, ovšem na vyšší úrovni.




Datum: 30. 07. 2010 12:59:31
Autor: BiGi
Název: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Malý podnikatel
oprava : 
1500-2000 ha




Datum: 29. 07. 2010 20:06:05
Autor: pepa
Název: p
http://hn.ihned.cz/c4-10084250-26376230-500000_d-lesy-uzavrely-podezrelou-smlouvu 
Holický musel jít, protože nepočítal s HLDS a budoval (bohužel pomalu) vlastní obchod. Kdyby ho neodvolali tak rychle, nemohli by teď používat nesmyslný argument, že "hrubě zanedbal vlastní obchodní činnost" a oni chudáci pak museli podepsat smlouvu hned na tři roky (co kdyby je zase někdo odvolal). 
http://www.silvarium.cz/content/view/12924/68/


Datum: 29. 07. 2010 20:05:13
Autor: karel
Název: PRODEJ
Prodej dřeva patří k výrazně nejziskovějším činnostem  
Proč se LČR zbavují prodeje dřeva a přesouvají zisk jiným firmám? Sýkora zmínil,že koncem roku 2010vyprší smlouva mezi lesy a HLDS aod roku 2011 si mohou lesy prodávat dřevo samy bez její účasti  
Sám Sýkora zmínil v začátcích své funkce,že prodej přes HLDS je pro státní podnik neprůhledné a nevýhodné!  
tříletého experimentu? Ten experiment byl ovlivněn prodejem přes HLDS a výsledky mohly být touto skutečností zkreslené


Datum: 29. 07. 2010 19:16:34
Autor: zelený mužík
Název: tak nevím ........
pana Mičánka osobně neznám - ale prostě některým odpovědím nevěřím - prostě si myslím, že onen pomyslný "bordel" někomu dlouhodobě vyhovoval ..............


Datum: 29. 07. 2010 18:26:14
Autor: Majerčák--externí dopisovatel agentury REUTERS
Název: DOBROVOLNÍ ŽIVNOSTNÍCI A OSVČ
uvádějí v interviu pro agenturu REUTERS,že v zájmu hladkého překonání krátkodobé nejistoty největší lesní firmy, budou hledat rezervy více méně u sebe,což sice dělají již dlouho--nicméně stále je co vylepšovat,například kočí by mohli vyzkoušet,jak budou koně tahat,když by žrali jenom kůru, na kterou by jim Svatopluk Sýkora dal roční odklad splatnosti.Osvč v pěstební činnosti by za pobyt na pasece byli ochotni v zájmu překonání nejistot platit firmě až do výše 30% částky,kterou tato účtuje ST.lesům--rovněž používání motorových pil se již nejeví jako nezbytné--břichačka je provozně levnější a je zde možno zároven mluvit o ekologickém přístupu.Také umožnit firmě splatnost faktur za 3-4 roky se jeví výhodnější než soudobá splatnost,která je většinou ""na neurčito"",ale dochází i ke splatnosti tzv.dílčí.která má však příliš krátké lhůty--tzv."někdy"--sám dopisovatel má vystavenou fakturu této firmě od r.1998 a nikterak na splatnost vzhledem k panujícím nejistotám již nespěchá.Snad jen té štěpky do kotlů bude méně--pokud bude zapotřebí se touto surovinou živit--ovšem jak uvádí studie Jihočeských vědců,výživná hodnota kůry na klestu je poměrně vysoká.


Datum: 29. 07. 2010 17:38:36
Autor: Čenda
Název: Podobnost
Poslední články pana Mičánka mi připomínají články pana Doubravy v roce 2006 a 2007. Ještě mi chybí odstavec o tom, jaké má lukrativní zakázky v Rakousku, Rumunsku, Rusku a na Ukrajině. Tyto články měly uchlácholit obchodní partnery a věřitele, aby nezačli propadat panice a náhodou nepožádali soud o insolvenční řízení. Pak přišel krach. 
Hlavně si myslím, že pan Mičánek prohrává boj o státní dřevo s panem Dejnožkou. Kdyby prošly tendry v navrhované podobě, všechny zakázky by byly na lokalitě P a HLDS by mohla zavřít krám. Teď to vypadá na to, že vše bude OM a dřevo dál půjde přes HLDS.  
Ještě chybí, aby pan Mičánek začal jako Doubrava organizovat zájezdy nespokojených demonstrantů do Prahy před ministerstvo.


Přejít na další komentáře z celkového počtu 52 komentářů.


< Předch.   Další >
Přihlášení

Uživatelské jméno

Heslo

Zapamatovat
Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Lesnický slovník
Poslední komentáře
 RE: edit kuba
Ty ubohy EDITKUBO, podivej se na sebe, ubozaku, po...
Komentoval: Ivan
Komentář k článku:
Lesy ČR - rekordní hos...
[08. 09. 2010 00:47:22]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Děkuji za nabídku, ale vydru řeším plotem (navíc b...
Komentoval: Martin Myslín
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[08. 09. 2010 00:40:40]
 RE: RE: RE: RE: Jeden ...
Krom rozeznání stop by Vám k ničemu nebylo a vzhle...
Komentoval: Martin Myslín
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[08. 09. 2010 00:25:32]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Ano, třeba Dr.Hruška jako geolog tomu jistě rozumí...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:56:23]
 RE: edit kuba
nech toho, rypáku. 
Takový výsledek náš ...

Komentoval: revírník
Komentář k článku:
Lesy ČR - rekordní hos...
[07. 09. 2010 22:51:55]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Dědo z lesa, musím s Vámi zase souhlasit. Bohužel ...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:50:35]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Dobře, pokusím se s panem Myslínem nějak domluvit,...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:48:11]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Fotbal s Litvou a ještě Posluchač se svým zaseklým...
Komentoval: Děda z lesa
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:40:28]
 Ahoj,
komentář myslím není třeba. Stačilo mi, že jsem za...
Komentoval: Pavel Šimek
Komentář k článku:
Upřímně tomu nerozumím...
[07. 09. 2010 22:35:59]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Stav lesů - Stanovisko vědců a odborných pracovník...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:35:54]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Kdybyste raději se více staral o svůj rybníček a n...
Komentoval: Posluchač
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:23:41]
 RE: RE: RE: RE: RE: RE...
Tak to bude zlý :-), ten jestřáb záškodník vlastně...
Komentoval: M.Soukup
Komentář k článku:
Česko je plné divé zvě...
[07. 09. 2010 22:17:18]
Novinky v diskusi
1. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
2. Re:Tvorba cen dříví v ČR od Gyd
3. Re:Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
4. Muž napadl psy a posléze i reportéry od ria
5. vyhláška dotaz od sano
6. Re:výdělky v lesnictví od Tatanka
7. Re:výdělky v lesnictví od Martin_H
8. Re:výdělky v lesnictví od Dr Voštěp


poslední za 4h - 24h
Nejčtenější články za poslední týden
RSS kanál

Čtěte příspěvky přímo doma na svém PC

RSS 2.0 Feed
Obchod dřívím
Statistiky
Členů: 3219
Články: 13366
Komentáře: 50358
Ankety: 23
Zboží v e-obchodu: 420
Odkazy: 19

Stránka byla vytvořena za 2.64297 vteřin.
© Copyright Lesnická práce s.r.o. - Publikování nebo šíření obsahu Silvarium.cz je bez písemného souhlasu Lesnické práce, s.r.o., zakázáno.

Stránky využívají redakční systém Mambo/Joomla 4.5.2.3/1.0.7. Připojení serveru zajišťuje firma IGNUM.

Denní zpravodajství pro e-monitoring tisku zajišťuje společnost Newton media, a.s.
Běží díky: Apache Mysql Apple PHP W3C CSS (X)HTML