logo Silvarium tisk

PRAHA - Premiér Petr Nečas se rozhodl razantně ovlivnit způsob, jakým úřady a státní firmy inzerují. Nečas chce, aby během roku 2012 přestaly spolupracovat s mediálními agenturami, které jim plánují kampaně a nakupují pro ně reklamní prostor v tisku či na internetu.
Právě nesrovnalosti ve financování sociálnědemokratického tažení z roku 2010 oživily letitá podezření, zda nejsou politické kampaně zčásti financované z milionů, které jdou na reklamu ze státních podniků, píšou.
Symbolem takového mediálního prostředníka, který dělá často pro stát, se v minulých letech stal majitel agentury Médea Jaromír Soukup. Mezi jeho klienty patří Lesy ČR, ČEZ, Česká pošta nebo České dráhy. Vedle toho pomáhal s předvolebními kampaněmi Věcem veřejným a ČSSD.
Právě nesrovnalosti ve financování sociálnědemokratického tažení z roku 2010 oživily letitá podezření, zda nejsou politické kampaně zčásti financované z milionů, které jdou na reklamu ze státních podniků, píšou.
Právě nesrovnalosti ve financování sociálnědemokratického tažení z roku 2010 oživily letitá podezření, zda nejsou politické kampaně zčásti financované z milionů, které jdou na reklamu ze státních podniků, píšou.


Ušetří se centralizací?

Nečas ale jejich argumenty neuznává. Prostředníci jsou prý v médiích stejně jako při nákupu armádní výbavy zbytní. Jeho rozhodnutí má ovšem i politické souvislosti. Vliv mediálních agentur a především magnáta Jaromíra Soukupa začala totiž koaliční vláda omezovat hned po svém nástupu.
Nečas ale jejich argumenty neuznává. Prostředníci jsou prý v médiích stejně jako při nákupu armádní výbavy zbytní. Jeho rozhodnutí má ovšem i politické souvislosti. Vliv mediálních agentur a především magnáta Jaromíra Soukupa začala totiž koaliční vláda omezovat hned po svém nástupu.

Boj o miliardy z Bruselu

Informovaly o tom Hospodářské noviny. "Využívání mediálních agentur v době úspor se ukazuje jako zbytečný luxus. Státní firmy a úřady mají mít schopné zaměstnance, kteří dokážou vyjednávat se zástupci médií přímo, bez prostředníků," citují HN Nečase.

Soukup s premiérovým plánem nesouhlasí a podobně jako David Menšík z mediálního koncernu GroupM soudí, že naopak by bylo efektivní, pokud by stát centralizoval nákup do jednoho místa a odstranil tak roztříštěnost státních zadavatelů a tvrdě vysoutěžil nákupní podmínky jednotlivých médií.

V nejbližší době navíc mají přijít velké peníze z Bruselu na propagaci evropských fondů a pravicový kabinet nemá zájem, aby na tom vydělal Soukup, který poté pomáhá opozici s kampaní.

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Do jaké míry by se Vás dotklo případné zrušení adaptační platby?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě