fotoarci

Získat aplikaci Adobe Flash Player
header-bg
   
Velikost textu

Otrokář, s.p. (Lidové noviny)

Martin Zvěřina

Otrocká práce je v Česku zakázaná. Proto když ji využívají velké společnosti, navíc třeba zřizované či vlastněné státem, nelze to přehlížet jako „normální” kriminalitu. Cynismus odpovědných činovníků, kteří si sjednají firmu a ta si pak sjedná agenturu, je obludný. Je to podobný alibismus, jako když si koupíte za pár šlupek na ulici autorádio a tváříte se, že nevíte, že je na 99 procent kradené. Hněv na Evropskou unii, která postihování otrocké práce podporuje, je pokrytecký.

Je sice pravda, že hospodáři se státním majetkem mají povinnost zajišťovat servis co nejlevněji a že mezi tuzemskou populací není o nízko honorovanou práci zájem, avšak to evidentní nezákonnost neomlouvá. Případy, jako je tento, ukazují, nakolik neefektivně u nás erár pracuje. Například v sousedním Německu je otročina též zakázána, a přesto tam lesní hospodářství funguje - i přes vyšší mzdové nároky všech zúčastněných. Není v Česku zakopán pes třeba v tom, že státní podnik nakupuje práci dělníků přes dva zprostředkovatele?

Nebo nám chtějí v Lesích ČR namluvit, že prostředníci provozují charitu a svou činnost si nenechají dobře zaplatit? Proč platit slušně dělníkům, když může stát nechat vydělávat otrokáře, a ještě se tvářit, že to není jeho problém?

Komentáře  

 
+36 # RE: Otrokář, s.p. (Lidové noviny)Lynx 2011-02-28 13:11
Protože žijeme v absurdním Kalouskově. Slizký dinosaurus, který 15 let přihlíží tunelování státního rozpočtu znenadání prozřel a jal se šetřiti.
Dokud budou podobné kreatury ve vládě, nikam se nepohneme.
Uvažování tohoto bezcharakterníh o člověka, který hledal odpuštění v řadách KDU-ČSL je tragické.
LČR jako státní podnik by právě proto měly plnit do jisté míry sociální funkci a poskytnout práci lidem, kteří mají zájem ( a není jich málo ), ale za přiměřenou odměnu. Tolerování otrokářských praktik, ke kterému se uchylují vítězové tendrů je logické - dle hesla zisk za každou cenu.
Pro zjevně postiženého Kalouska je asi přínosem zástup českých pracujících na ÚP a houfy cizokrajných otroků v našich lesích.Ekonomický efekt je nesporný, jen to málokdo chápe, ale asi proto máme nejlepšího ministra financí, který ví, co dělá.
Podobné je to např. s Českou poštou, která má v plánu uzavřít pobočky a propustit asi 2000 lidí a to přesto, že tento státní podnik je ziskový. Pravděpodobně je ekonomicky přínosnější vrhnout 2000 lidí na ÚP.
Rada prezidenta, starat se každý sám o sebe je dobrá. Ale pokud to budeme slepě dělat, kreatury typu Kalouska budou beztrestně rozhodovat o našich osudech formou "kvalitních" zákonů a rozhodnutí.
Lesu zdar!
 
 
+22 # Národní lesnický programFagusius 2011-02-28 15:22
Vážení, bohužel jsou zde stále popírány zásady národního lesnického programu, konkrétně pilíř sociální. Sleduji to opět s těžkým srdcem a proto se dovolím připojit se s komentářem. Před několika lety byl NLP na pořadu dne, dnes si na něj již vrcholní politici těžko vzpomenou, nebo ti noví již vůbec neví o co se jedná. Pragmaticky je lepší zaměstnat místní občany, kteří v oblasti žijí a budou pokračovat v práci pro lesní hospodářství kontinuálně a zaměstnavatel má zajištěny stálé zaměstnance, kterým nemusí platit bydlení, respektive ubytování. Pokud si to neumí zařídit LČR sama, mohla by čistě hypoteticky zakročit místní samospráva. Současná koncepce vládních stran, jakkoliv se mohou zdát nestranné, dává logicky prostor pro ony parazitické mezičlánky, které ničí kvalitu odměňování a dostávají lesní dělníky na úroveň otroků při stavbě egyptských pyramid. Žádné zastání, jako například lékařům, se jim bohužel nedostane, protože jsou jen okrajovou záležitostí národního hospodářství (konkrétně lesnictví pokrývá bez návazných činností přibližně 2% HDP). Avšak sociální experimenty v ČR se mohou v budoucnosti nemile vymknout kontrole, budeme překvapeni. Zajímavým řešením by bylo převedení lesů ve vlastnictví státu do správy obcí (nemyslím fyzicky jim je předat, ale pouze ji je dát do správy), v jejímž katastru leží. Byl by tu však ze strany obcí docela velký prostor pro korupci, alespoň v současnosti. Takže státní podnik LČR je v současnosti ještě relativně dobrým garantem, že může tuto činnost poměrně homogenně řídit. Za předpokladu, že by obce měly lesy ve správě, zaměstnávaly by své občany, kteří by dostali zaplaceno. Jiné řešení, jak z toho ven v současné době není v dohledu. Musela by však být ona politická vůle, která je potřebná, protože logika věci říká něco a politici mohou táhnout za opačný konec lana.
 
 
+17 # MajerčákMajerčák 2011-02-28 17:45
Tohle se děje už roky---češi v lese prakticky jako subky dělat nemohou--pokud by úřady po tom šli,tak se práce v lesích zhroutí,protože jsou na tom postavené.
Ale mě zajímá jaký máte názor na tohle.Když akciovka koupí na stojáka,tak koupí jenom tehdy,když vyhraje nejvyšší cenou--řekněme,že si musí vypůjčit od banky--no a u banky si přece stovku za stovku nekoupíte.Ted musí mít nějaký manipulák,že-jo.Takže to vyřežou--pokud jim to mezi tím vítr neupraví na sortiment o který nestojí.No a ted to hlavní--se ziskem to prodat.Takže,budto to někdo oddře zadarmo,nebo karambol.A k tomu ještě pěstební činnost.Ve volném trhu ještě nikdy nikdo nevyzrál na obchodníky.At si dříví v lese roste--doveze se hotové řezivo a basta fidli.Vzpomente,jak zemědělci před léty tvrdili---nebudou krávy,nebude mléko---ha-ha-ha,takovýdle vídle.Krávy nejsou a mléko se doveze z ciziny v krabicích a hotovo.S dřívím to dopadne stejně.--že o práci přijde x lidí,to je jasné.Ale jedno je tedy fakt a na tom trvám--lesům jako takovým to při pni neublíží,protož e se jednoduče těžit nebude--budou pak v lesích velikáni,které nebude jako přesílené zase nikdo chtít až tohle jednou skončí,Podnikat za podmínek takto nastavených může fakt jenom cvok.
 
 
+28 # máte pravduOta Buršík 2011-02-28 18:05
Kolegové máte pravdu, navíc ten článek je napsaný dobře. Fagusius hledá nápravu v tom, předat lesy obcím, já nápravu vidím pouze v tom, že je třeba vrátit se ke klasickému hospodaření, ale pokud státním lesům bude vládnout Sýkora se svojí partou, bude to stále horší. Kritika se na něj sype ze všech stran, ale nic se neděje.
Všichni pohlaváři se bojí, že když jej odstraní, Sýkora na ně všechno práskne, zařídil si to skutečně dobře.
 
 
+17 # MajerčákMajerčák 2011-02-28 18:20
To už je takový úděl malého národa,kde si během života stačí nafackovat každý s každým. Pokud by byl takový problém kupř.v Kanadě--tak se dosadí ředitel z opačného konce Kanady a ten to vymete železným koštětem.Tady do nikdy nepůjde,to už je prostě úděl.--Ale bude to paráda až ty přesílené budou LČR nabízet jenom za odvoz--do púlky odspoda to bude shnilé--zkrátka na palivo,ale s příšernou dřinou.
 
 
+17 # ceny porostouOta Buršík 2011-02-28 18:35
Myslím, že to nebude tak žhavé, takový hlad po palivovém dřevu jsem aspoň u nás nezažil, stoupají ceny všech energií, tedy i dřeva. Ostatně, zažil jsou i minusové ceny dřeva za pana Doméze, už tehdy jsem tvrdil, že každý majitel lesa by mne vyhnal, kdybych zato, že si někdo vezme dřevo z lesa platil. Málem mě vyhodili ale minusové ceny nakonec zrušili. Jak vidíte, všechno je u nás možné, holt nejsme v Kanadě, jak píšete.
 
 
+8 # RE: Národní lesnický programIPS 2011-03-01 07:54
Vcelku s Vámi souhlasím. NLP II je pro MZe a LČR pouze cár papíru. Zcela jinak se k tomuto dokumentu (jakož i k doporučením vzešlých z jednání KR NLP resp. ES jednotlivých KA) staví MŽP, které jej bude plně respektovat (rečeno Ing. Dolejským). LČR jsou v současné době řízeny manažery, pro které je jediným platným ukazatelem hospodářský výsledek. Situace v lese je vůbec nezajímá.

Váš nápad s převedením správy státního lesního majetku na obce by nebyl špatný. Současná ekonomická situace značné části obcí (zejména těch malých - v některých takových obcích je starosta evidován na úřadu práce a vykonává svou funkci dobrovolně, protože obec prostě nemá peníze ani na jeho plat) je však velmi špatná a obce by se zcela jistě bránily převzetí lesů do správy (ztrátové lesní majetky - např. lesy po imisních kalamitách, nutnost investic do LDS, rybníků, investice do správy drobných vodních toků).

Vámi zmíněné argumenty ze sociální oblasti nejsou (a zřejmě do další revoluce ani nebudou) vrcholnými pracovníky MZe a LČR brány jako relevantní. Možná, že jednou bude líp a budeme svým synům vyprávět o tzv. velké krizi v lesním hospodářství.
 
 
+9 # geniální Kalouseklesmistr 2011-02-28 23:03
Kolegové, kéž by byl Kalousek sám! Tím myslím sám, samotinký, osamocený, jediný. Nebo spíš kéž by jich bylo jenom pár, tedy on a jemu podobných. Je to však naopak. Jedna nebo dvě vyjímky by to asi brzy vzdaly. Vládní kolotoč vlastně není kolotoč, ale jakási turbína, která chytí, semele a většinou změní nebo zničí charakter. Ovšem, nikdo nikoho do té turbíny nenutí. Každý tam k ní leze dobrovolně. Mirek Kalousek je geniální v tom, že již více než 15 roků sedí nad okrajem turbíny a dívá se, jak do ní ti druzí padají, někoho to semele zcela a vyhodí jako nepoužitelného a jenom málokdo jí projde bez větší úhony.
Vyplivne ho to, znovu tam však spadne ( nebo mu Mirek trochu pomůže do ní spadnout) a děj se opakuje. Někdo ještě několikrát vyleze použitelný, jiný tam je zničen zcela. Kauza za kauzou, den po dni, před nedávnem filmový příběh "Bathory", nyní divadlo s Bátorou. A tak to jde dál, nyní například Kraus kontra Klaus, Halík kontra Klaus, dnes Jiřína Šiklová nazval Klause narcisem. Trefně.
Možná, že je slušnější nazvat někoho narcisem než fašizujícím maloměšťákem. Ale když on ten Halík mně připadá jaksi názorově konzistentnější a věrohodnější. Vidíte, profesoři v Brně si psali urážlivé a výhružné maily, profesoři v Praze se také napadají, ale berou to více mediálně. Jeden v Brně byl dokonce odsouzen, ten v Praze byl, co je horší nejprve ostouzen, ale ten druhý z to určitě nebude odsouzen. Kdyby náhodou, udělí si sám milost. To je ten rozdíl mezi Prahou a Brnem. Těchto pár vět je jenom neškodný komentář, žádný (dobrý)hlubší úmysl jsem ani neměl. Protože jakýkoli dobrý úmysl by stejně přišel vniveč nebo by mohl být dokonce po zásluze potrestán.
 

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde..

Chata na prenájom - ubytovanie v horách

Ubytovanie na samote v horách len 6 km od mesta Rajec, kde môžete navštíviť kúpalisku...
Vloženo: 17.05.2012

Hledam praci

Nabízím služby přibližování dřeva dvěma lkt nebo ukt. Dekuji Mirek.tel.737005572 nebo...
Vloženo: 17.05.2012

Koupim SM PROBIRKY

Koupim SM dřevo, probirky na stojato nebo na OM. Hmota 0.19+-. Liberecko. Děkuji.
Vloženo: 17.05.2012

Harvestor

Prodám,nebo přenechám leasing na Neuson 11002 rv1999.více info na tel.
Vloženo: 16.05.2012
Share on facebook
logo-czbiom enviweb ekolist-ikona Agroweb 7G_88x40