Právě v těchto dnech uplynulo plných dvacet let od zahájení prvních přeprav s využitím technologie Innofreight na české železnici. Jak jsme popsali v ŽM 9/05 (str. 6), jednalo se o přepravy dřevní štěpky v kontejnerech WoodTainer XXL ze dvou závodů skupiny Stora Enso do papíren Mondi Packaging Paper Štětí. První nakládka se uskutečnila dne 26.7. 2005 ve Ždírci nad Doubravou a odpoledne téhož dne vlak vyjel do Hněvic. Dne 28. 7. pak vyjela první souprava z Plané u Mariánských Lázní, čímž byly zahájeny pravidelné přepravy, ze Ždírce nad Doubravou pak začaly vlaky jezdit pravidelně dne 9. 8. 2005.
Dopravcem vlaků byly a dodnes jsou ČD, resp. tedy ČD Cargo. Komplexní řešení navrhla obchodní a logistická společnost Wood & Paper, která je společným podnikem významných přepravců a zpracovatelů dřeva, a to včetně skupiny Mondi.
Celý článek najdete zde.













