Inspekce silniční dopravy (INSID) od července do listopadu vytipovala a kontrolně zvážila 495 nákladních aut, z nichž 304 kamionů bylo přetížených. Přetížené kamiony přitom představují velké bezpečnostní riziko. V průměru to vychází na dva zadržené kamiony smrtelně ohrožující ostatní účastníky provozu denně.
Každá tuna nad limit totiž prodlužuje brzdnou dráhu, zhoršuje ovladatelnost vozidla a zvyšuje riziko dopravních nehod i rozsah škod na infrastruktuře.
Za uplynulých pět měsíců se inspekce setkala i s překročením hmotnosti kamionu až o čtrnáct tun. Všechny přetížené soupravy jsou odstaveny z provozu do doby, než je přeložen náklad. Za každou tunu nad limit navíc dopravci zaplatí devět tisíc korun.
Právě kamion přetížený zhruba o 13 tun způsobil ve čtvrtek tragickou nehodu na D56 u Ostravy. Jen v noci na pátek inspekce zadržela tři přetížené kamiony se dřevem, jeden vezl o 12,5 tuny víc, než měl povoleno.
Například v pátek kolem druhé hodiny ranní na základě měření vysokorychlostních vah inspektor zadržel na D35 u Kocourovce tři přetížené polské soupravy se dřevem. Překročily limit o 5,4 tuny, 9,7 tuny a 12,5 tuny. Celkem jim inspekce uložila kauce v součtu 261 tisíc korun a každý řidič dostal pokutu patnáct tisíc korun.
Celý článek najdete zde.













