Tento dokument, doplněný o grafy a tabulky, naleznete na stránkách LČR. Hradec Králové, 24. 4. 2009 – Státní podnik Lesy České republiky (Lesy ČR), který ročně vynakládal na reklamu a marketingovou komunikaci v průměru 100 milionů korun, letos na tyto účely vydá zhruba 63,3 milionu korun. Největší část z tohoto rozpočtu Lesy ČR vynaloží na komunikaci s nejširší veřejností pohybující se v lese a s návštěvníky památek, které má státní podnik na svých pozemcích. V součtu půjde o částku 34 milionů korun. Suma mimo jiné zahrnuje značení turistických stezek a mobiliář stezek naučných, výstražné a informační tabule, kampaň Bezpečně v lese zacílenou na snížení úrazů při cykloturistice (včetně distribuce cyklistických přileb) a podobné aktivity.
„Marketingová komunikace je rozdělena na šest cílových segmentů, včetně komunikace s obchodními partnery a lesnickými společnostmi. Největší skupinou, na níž jsou tedy logicky cíleny největší prostředky, je populace užívající rekreační funkce lesa, čili aktivní lidé, sportovci, turisté a rodiny s dětmi,“ konstatoval generální ředitel Lesů ČR Svatopluk Sýkora. Audiovizuální zpracování naučných stezek bude podnik stát pět milionů korun. Obdobné zpracování informací o sběru lesních plodů pořídí Lesy ČR za milion. Podobně postupovala firma i v minulých letech. Největší objem prostředků vždy směřoval do ochrany životního prostředí, sportu a kultury. V roce 2008 to bylo v součtu zhruba 56 milionů korun.
Významnou položkou v rozpočtu na marketingovou komunikaci jsou publikace. „To je téma, které jsme zdědili po našich předchůdcích a které vyvolalo řadu spekulací. Letos tedy dopředu říkáme, že do edičních aktivit vložíme 13,5 milionu korun, z toho největší položkou bude kniha určená školní mládeži a na ni navazující řada besed na školách. Rezervováno na to máme přibližně 2,5 milionu korun,“ upozornil generální ředitel. Další významnou publikací bude podle něj tištěná podoba ekologického projektu Program 2010, který je jako takový samostatně financován z investic ve veřejném zájmu. Publikace přijde Lesy ĆR zhruba na milion korun. Přibližně stejnou částku mají ziskové Lesy ČR vyčleněny například na kalendáře pro obchodní partnery nebo na publikace k jednotlivým komunikačním kampaním podniku.
V letošním roce budou zachovány i další aktivity s přímou vazbou na značku Lesy ČR. Vedle komunikace se širokou veřejností to budou projekty cílené na dřevařské odborníky, myslivecké spolky, ochránce přírody atd. Do odborných konferencí, veletrhů a výstav podnik vloží celkem 11,3 milionu korun, když se zúčastní například tradiční tuzemské výstavy Země živitelka, výstavy Envi Brno nebo veletrhu v německém Dortmundu, který je klíčovou akcí letošního veletržního kalendáře Lesů ČR.
Kromě těchto komunikačních nástrojů vynaloží firma také prostředky na marketingové analýzy, monitoring konkurenčního pole, studie využitelnosti a proveditelnosti chystaných projektů Lesů ČR. Do této části výdajů je letos nasměrována částka 4,5 milionu korun.
Jednoznačně nejúspěšnějším komunikačním nástrojem Lesů ČR jsou podle šetření, které letos v únoru zpracovala agentura pro mediální zastupování Lesů ČR, všechny aktivity, které jsou navázány na ochranu lesa a přírody a na rekreační funkce lesa, včetně vzdělávacích programů pro odborníky i laickou veřejnost a děti. Fungují reklamní kampaně - přibližně 62 procent lidí například v posledních šesti měsících, jak ukázal průzkum (zahrnující 809 respondentů), zaznamenalo marketingovou komunikaci Lesů ČR, nejčastěji v televizi.
Aktivity Lesů ČR se letos soustředí zejména na:
- výchovu veřejnosti a usměrňování jejího pohybu v lesích
- rozvoj rekreačního využití lesa a podporu zdravotních programů
- navazujících na funkci lesa
- podporu a rozvoj některých sportů
- prezentaci firmy odborné veřejnosti
- podporu produktů (užití dřeva, stavby ze dřeva, vazba na myslivost)
- ochranu porostů a ekologii
- podporu organizací a sdružení, které sledují obdobné cíle
ZPRACOVALA:
Eva Kijonková, mediální zastoupení LČR,
tel. +420 721 857 097, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Monitoring médií
- pátek 5. prosinec 2025
- Univerzity za klima budou v úterý protestovat proti Motoristům na MŽP (ČTK)
- Různorodý les kopíruje koloběh lidského života. Starší generaci nahrazují mladší ročníky, dokazují čeští vědci (irozhlas.cz)
- Bavorské stojící mrtvé dřevo pomůže růstu vzácných druhů hub (prachaticky.denik.cz)
- Už druhé významné bavorské ocenění obdržel ředitel Správy NP Šumava Pavel Hubený (plzenskadrbna.cz)
- Nasavrky vysadily nový sad kaštanovníků, mají strom ve znaku (ČTK)
- V karvinském parku vzniká ovocný sad, má pomoci zmírnit šíření jmelí (ČTK)
- čtvrtek 4. prosinec 2025
- Informace celní správy k certifikátům TARIC při dovozu, nebo vývozu produktů EUDR (nli.gov.cz)
- Nová digitální služba Ponsse přináší revoluci v monitorování emisí při těžbě dřeva (TZ Ponsse)
- IKEA kupuje desítky tisíc hektarů lesa (echoprime.cz)
- Symbol adventu, ale hrozba pro stromy. Na Frýdlantsku je zvýšený výskyt jmelí (libereckadrbna.cz)
Anketa
Poslední komentáře
-
Podzimní houbařská sezóna končí. Lesní stráž řeší špatné parkování i pobíhající psy (Pardubický deník)
, Před 6 hodinamiA výsledky jsou tu. https://www.waldverband-ooe.at/fileadmin/user_upload/Ergebnis_5.Nadelholzsubmission_OOE_2025.pdf ... -
Bavorské stojící mrtvé dřevo pomůže růstu vzácných druhů hub (prachaticky.denik.cz)
, Před 7 hodinamiO ten korálovec / není to smrž / jsem na podzim zakopnul na chcíplý ... -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, Před 8 hodinamiA jedna z praxe. Sleduju porost lehce přes 40+ 98% SM a trochu listí ... -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, Před 8 hodinamiNo, a vo tom to právě je .... Matematicky je to prosté - když máte ... -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, VčeraZakmenění silně nad přirozené plné??? Můžete trochu rozvést, slyším ... -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, VčeraTzv.vědci objevili Ameriku,hlavně že tečou miliony přes granty na různé ... -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, VčeraJe tam taková tabulka porovnání měřeného přírůstu slabá / silná probírka. -
Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie
, VčeraVýsledky ukázaly, že mírné probírky vedly ke zvýšení produkce Zvýšení oproti ...













