logo Silvarium tisk

lcr_new.jpgHospodářské noviny (28. 1. 2009) upozornily na další neprůhlednou zakázku podniku Lesy ČR. Zvěřinová kuchařka, která má vyjít v tištěné i filmové verzi na DVD, má stát 3,9 milionu korun. Kromě ceny prý rozhodovala osobitost receptů a grafického návrhu. Víc o netradičním projektu však podnik říci nechce.

HN upozorňují zejména na to, že agentura Ora Print, která soutěž vyhrála, má blízko k vlivnému lobbistovi Romanu Janouškovi. Byznysmen napojený na pražskou ODS a primátora Pavla Béma v minulosti seděl ve vedení Ora Print, jeho blízká příbuzná je v dozorčí radě firmy.

Podle deníku je indicií o vlivu pražského lobbisty Romana Janouška dost. Ora Print dodnes sídlí na stejné adrese jako Medea Kultur, v níž Janoušek oficiálně pracuje a kterou vlastní jeho přítel Karel Stejskal. Členkou dozorčí rady Ora Print je Janouškova příbuzná Simona Steiningerová. A konečně sám Janoušek v Ora Print do roku 2002 působil jako místopředseda představenstva, nyní tuto funkci zastává Zoran Kazimirovič, který s Janouškem v minulosti obchodoval.

Firma Ora print se však těmto informacím brání. „O vlivu pana Janouška nic nevím,“ sdělil HN současný šéf Ora Print, novinář Radek John. Když ho HN coby předsedu představenstva požádaly o bližší informace o zakázce od Lesů ČR, řekl prý jen, že „vyhráli řádné výběrové řízení“. Zda se správci státních lesů spolupracují i na jiných projektech, říct už nechtěl. HN zkoumají i to, jak se jedna z tváří televize Nova k někdejší Janouškově agentuře vlastně dostala. „Oslovili mě v roce 2002 kvůli mému knowhow. Nemám ve firmě žádnou majetkovou účast. Jsem tu jen manažer.“

HN oslovily vedení Lesů ČR s dotazem, proč chce státní podnik utrácet miliony za kuchařku, byť doplněnou o DVD s názornou ukázkou desítky jídel. Marketingový šéf David Soukup ale pouze odkázal na internetové stránky, na nichž lze najít jen základní informace o zakázce. Bez odpovědi zůstalo i to, kdy má být kuchařka hotova.

Hospodářské noviny dávají zakázku do souvislosti s výroční zprávou BIS za rok 2007, kdy v ní výslovně upozornila na podivné marketingové zakázky spadající pod ministerstvo zemědělství a jemu podřízené organizace, tedy i státní lesy. „Činnost tohoto druhu představuje jednu z typických možností pro netransparentní vyvádění finančních prostředků, v tomto případě prostřednictvím spřízněných PR agentur,“ varovala tajná služba.

Podle deníku na sebe Ora Print upozornil už jednou. V roce 2005, kdy vyšlo najevo, že připravuje pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu (VZP) předražený magazín Pohoda pojištěnce. Za tři čísla magazínu si firma účtovala 111 milionů korun, ačkoli kontroloři zjistili, že náklady by mohly být poloviční. Ještě loni pojišťovna platila podle MF Dnes Ora Print desítky milionů korun ročně.


Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Jaký podíl na obnově u vás tvoří přirozená obnova?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě