logo Silvarium tisk

moderátor

Zakázané ovoce chutná vždycky nejlíp a když dostanete příležitost vyzkoušet si dva terénní stroje přímo v revíru pana hajného, den nemá chybu. Taková příležitost se naskytla i nám. V rámci natáčení jsme měli k dispozici kompletní síť lesních cest, dva teréňáky Arctic Cat a protože pan hajný se s řízením nemazal, bylo možné naplno vyzkoušet, co v mašinách je. V případě pana hajného a dalších přírodovědeckých povolání má u strojů největší přínos užitkové zaměření.

Jan SYNEK, lesník

Možnost dojet, otočit, vyjet kamkoliv není opravdu žádným problémem jako a opravdu ten podvozek, to je něco úžasného. Není to těžké, únosnost terénu prostě, dostaneme se všude.

moderátor

Po naší zkušenosti můžeme říct, že hodně do sebe mají i přejezdy. Během nich jsme vyzkoušeli jak pracovní čtyřkolku s jednoduchým označením 700 4x4, tak terénní vozítko Prowler osazené stejným motorem. V našem případě byl dělník dovybaven střechou, kterou si pan hajný velice pochvaloval a zcela jasně se vyjádřil, že proti čtyřkolce je side-by-side pracovně přece jen o trochu dál.

Jan SYNEK, lesník

Má to stříšku, má to okno. Tolik na vás nefouká, jo. Další, že jo, ložná plocha je o hodně větší, takže. A vidím, že i pohodlí, když potom na tom sedíte 3 hodiny denně nebo 4, tak zase už je vidět, že to má něco do sebe, no.

moderátor

Prowler s dlouhými zdvihy a velkou světlou výškou spolehlivě kráčel i přes pařezy, klestil cestu jak ledoborec a nejlepší na tom je, že pilot si v pohodě sedí, točí volantem a lechtá plyn. Pohon si můžete vybrat buď na zadní, nebo na všechna kola. Se 4x4 člověk občas nevěděl, jestli pracuje v lese nebo jede rallye, protože velký jednoválec má pro pracovního kamzíka sílu dostatečnou.

Jan SYNEK, lesník

Když člověk pospíchá nebo tohleto, tak se opravdu nechá svést velmi dobře a takovou tou sportovnější jízdou se projet, no.

moderátor

V závěsu za Prowlerem jezdila další strojovna Arctic Cat, konkrétně velká pracovní čtyřkolka se sedmistovkovým motorem a korbou místo druhé sedačky. Proti základní verzi má mašina prodloužený rám, takže se toho na ní vejde velká hromada a kdyby byl náklad větších rozměrů, můžete využít tažné zařízení a zapřáhnout vlek. Motor se vstřikováním se čtyřkolkou mává mohutnou silou a velký jednoválec krmený vstřikováním dupe o sto šest. Akcelerace je hodně záživná a na kluzkém podloží je super pocit navolit delší převod, pohon 4x4 a hnát kočku na hranici přilnavosti. Jak se začalo stmívat, bylo s jednodenním ježděním v zakázaném prostoru konec. Oba stroje v praxi ukázaly jak schopnosti v pracovním nasazení, tak svoje jízdní vlastnosti. A ty jsou takové, že si člověk v liduprázdném lese užíval každý metr.

 

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Jaký podíl na obnově u vás tvoří přirozená obnova?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě