logo Silvarium tisk

moderátor

Zakázané ovoce chutná vždycky nejlíp a když dostanete příležitost vyzkoušet si dva terénní stroje přímo v revíru pana hajného, den nemá chybu. Taková příležitost se naskytla i nám. V rámci natáčení jsme měli k dispozici kompletní síť lesních cest, dva teréňáky Arctic Cat a protože pan hajný se s řízením nemazal, bylo možné naplno vyzkoušet, co v mašinách je. V případě pana hajného a dalších přírodovědeckých povolání má u strojů největší přínos užitkové zaměření.

Jan SYNEK, lesník

Možnost dojet, otočit, vyjet kamkoliv není opravdu žádným problémem jako a opravdu ten podvozek, to je něco úžasného. Není to těžké, únosnost terénu prostě, dostaneme se všude.

moderátor

Po naší zkušenosti můžeme říct, že hodně do sebe mají i přejezdy. Během nich jsme vyzkoušeli jak pracovní čtyřkolku s jednoduchým označením 700 4x4, tak terénní vozítko Prowler osazené stejným motorem. V našem případě byl dělník dovybaven střechou, kterou si pan hajný velice pochvaloval a zcela jasně se vyjádřil, že proti čtyřkolce je side-by-side pracovně přece jen o trochu dál.

Jan SYNEK, lesník

Má to stříšku, má to okno. Tolik na vás nefouká, jo. Další, že jo, ložná plocha je o hodně větší, takže. A vidím, že i pohodlí, když potom na tom sedíte 3 hodiny denně nebo 4, tak zase už je vidět, že to má něco do sebe, no.

moderátor

Prowler s dlouhými zdvihy a velkou světlou výškou spolehlivě kráčel i přes pařezy, klestil cestu jak ledoborec a nejlepší na tom je, že pilot si v pohodě sedí, točí volantem a lechtá plyn. Pohon si můžete vybrat buď na zadní, nebo na všechna kola. Se 4x4 člověk občas nevěděl, jestli pracuje v lese nebo jede rallye, protože velký jednoválec má pro pracovního kamzíka sílu dostatečnou.

Jan SYNEK, lesník

Když člověk pospíchá nebo tohleto, tak se opravdu nechá svést velmi dobře a takovou tou sportovnější jízdou se projet, no.

moderátor

V závěsu za Prowlerem jezdila další strojovna Arctic Cat, konkrétně velká pracovní čtyřkolka se sedmistovkovým motorem a korbou místo druhé sedačky. Proti základní verzi má mašina prodloužený rám, takže se toho na ní vejde velká hromada a kdyby byl náklad větších rozměrů, můžete využít tažné zařízení a zapřáhnout vlek. Motor se vstřikováním se čtyřkolkou mává mohutnou silou a velký jednoválec krmený vstřikováním dupe o sto šest. Akcelerace je hodně záživná a na kluzkém podloží je super pocit navolit delší převod, pohon 4x4 a hnát kočku na hranici přilnavosti. Jak se začalo stmívat, bylo s jednodenním ježděním v zakázaném prostoru konec. Oba stroje v praxi ukázaly jak schopnosti v pracovním nasazení, tak svoje jízdní vlastnosti. A ty jsou takové, že si člověk v liduprázdném lese užíval každý metr.

 

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Do jaké míry by se Vás dotklo případné zrušení adaptační platby?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě